hirdetés
2009-10-21 , Írta: Motorrevü, Képek: Mező János, Égő Katalin
Bookmark and Share

hirdetés

Ezúttal a tartós teszt sisakjainkat vesszük górcső alá, lássuk hogyan bírják a mindennapi használatot.

LS2 Cartoon 2 sisak

Közel négy hónapja már, hogy az LS2 sisakot tartós tesztre fogtuk, és ezalatt az idő alatt meglehetősen sok kilométert tett meg. A sisak szinte egyáltalán nem mutatja az elhasználódás jeleit. A plexi és a szellőzők ugyanolyan precízen működnek, mint új korában, a sisak bélése pedig hasonlóan jó állapotban van.



A plexi levétele és visszahelyezése nagyon gyorsan megoldható, ezzel a plexi alapos tisztása meglehetősen egyszerű, kopásnyom ezen alkotóelem sem látható Egyetlen részén mutatkozik csak kopás, a rögzítő heveder takaró pántja kezdett el bolyhosodni, annak ellenére, hogy mindig maszkkal együtt viseltük.



A tisztításra visszatérve szintén zavaró kicsit, hogy a felső szellőzőbe ragadt bogarakat szinte egyáltalán ne lehet kitakarítani onnan, ami így az esztétikai élményét rombolja az amúgy igen tetszetős sisaknak.

Vemar Jiano bukósisak

A Vemar Jiano névre hallgató, felhajtható állú sisakját egy évnél régebben hordjuk. Ez alatt az idő alatt több tízezer kilométert tett meg, többször lezuhant a motorról, visszapillantó tükörről, polcról. A viszontagságos múlt nem hagyott számottevő nyomot küllemén. A Motorline egy ízben kicserélte a műbőr bevonatú fülpárnát, amely egy idő után elkezdett megrepedezni. Az új darab már puha szövet bevonatú, amely még állandó borostával hordva is csak egészen kis mértékben bolyhosodott ki.



A beépített napellenző szinte tökéletesen karcmentes maradt, a plexin is csak a leesések hagytak karcnyomot, anyagában nem homályosodott el. A felhajtható állrész forgáspontjában található csavarokat meghúzva megszűnt az a zavaró jelenség, hogy a felhajtott állrész magától lecsapódik az ember szeme elé. A középkategóriás sisak szellőzése jó, hideg időben azonban párásodásra erősen hajlamos. Konstrukciójából következően meglehetősen zajos. Érdekessége, hogy lehajtott plexivel erősebbek a menetzajok, mint felhajtott állapotában. A gyártó és a forgalmazó annak idején hangsúlyozta, hogy a Jiano nem zárt, hanem állrésszel ellátott jet sisak, tulajdonságait tehát e tény figyelembe vételével kell értékelni. Jelenlegi állapotát alapul véve egy plexicserével még egyszer ennyi ideig hordható marad.

AGV K4 bukósisak

Fél év tartós használat után megérett a gekkós fényezésű K4-es sisakunk a nagytakarításra. Hiába a gondos tartás, a menetszél hordozta por, korom, rovarok a sisak nyakánál, vagy a felhajtott plexi mellett utat találnak a belső párnákhoz is, ahol barnás-szürkés nyomok kiáltanak tisztítószer után.



Elsőként a plexit vettem gondozásba. A nappal használt sötét szemvédő nagyon könnyen kipattintható, majd a legideálisabb tisztítószerrel, tiszta vízzel, és szivaccsal letakarítottam. Szerencsére a K4-es belső arcpárnái és a fejtetőnél található bélés is könnyen kivehető. A textil részeket az AGV bukósisak tisztító habjával kezeltem le.




Ez lényegében úgy működik, mint egy hagyományos kárpittisztító. A bélést befújjuk a hófehér habbal, szükség esetén a makacsabb foltokat puha ruhával meg kell kicsit dörzsölgetni, majd hagyni, hogy beszívja az anyag, illetve megszáradjon. Az összeszerelés sem vett igénybe többet 5 percnél, az eredmény pedig egy teljesen megújult, és nem utolsó sorban illatos belsővel rendelkező sisak.

Címkék:  tesztnapló , tartós teszt ruhák , bukósisak , ls2 , vemar , agv


2010-01-09 17:42:51

Ezek a tisztítható sisakok nagyon jók és higiénikusak! Tisztább,szárazabb élményt nyújtanak!

2009-11-22 23:06:30

Az enyémre is ráférne már egy takarítás...csak nem akarom szétbarmolni. MEr ha én szétszedek valamit...

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár