hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Ruha-tartósteszt 2006/12 Vége felé jár a szezon, a nyári ruházat ismét a szekrénybe került, előjött megint a meleg viselet. Ideje végigvizsgálni, mlyen állapotban vannakaz eddig befogott tartósteszt ruhák. Van miből mazsolázni: Spidi, Clover, Shoei, Alpinestars, Bering, Shox, Tucano Urbano, Racer, Nexx, LEM, Biker World Racer, Kushitani, HJC, B-Star

Eddigi tartósteszt ruháink

Ruha tartóstesztek A Spidi Admiral (Motor Line Kft) felső overall már két és fél szezont szolgált. A fekete kivitel alig koszolódik, a strapabíró Cordura anyag nagyon jól tartja álapotát, igazi kopásnyom jó 30 000 megtett kilométer után sem látszik rajta. A tépőzárak nem bírják ennyire jól. Az alkarzseb takarófülén ez már a kezdettől mutatkozott, azóta gyengébben zárnak a lábszár szűkítő fülek is, nagy tempónál gyakran vissza kell simítani őket. A búvárcipzárt ajánlatos egyszer egy hónapban szilikonnal átkenni, akkor könnyen jár.

A Clover Airtech nyári ruha (Motoroázis) kabátja kb. 5000, a nadrág kb 2000 kilométert tett meg, kopás nem észlelhető rajtuk. A világosabb Cordura rész könnyebben piszkozódik, de eddig szivaccsal ki lehetett ismét tisztítani, a mosógépbe még nem kellett tenni. A membrános résszel a kabátot olyan 15 fokig lehetett hordani rövid kiruccanásokra. Mivel nem légáteresztő, vele hamar beizzad az ember.



A Clover RC 100 bőrruha szintén jól bírja a strapát. Eddig kb. 3000 kilométert lett használva, nagyrészt versenypályán. Arclemosó kendővel ápolva nagyon szépen lejöttek róla a rovarok, a bőr puha és fényes maradt. A ruha a használat során nem nyúlt ki, maradt a kellemes hordási kényelem. Két garnitúra térdkoptató lett rajta kivégezve, a harmadik még mindig ugyanolyan jól tapad a tépőzár bolyhos részén. Viszont főszerkesztőnk kezd öregedni. Igaz, megvédte bajnoki címét, de egyszer sem esett el. Ezért nem is tudta szolgáltatni a beígért bukástesztet. Pedig az ígéret szép szó.

A Clover RS3-as bőrkesztyű lényegesen többet lett strapálva, jó 20 000 kilométert tett meg. Egy enyhe esést minimális karccal a carbon pajzson megúszta. A fehér és piros cérnából hímzett felíratok természetszerűen könnyen koszolódnak, a markoló részre felragasztott, kis gumi korongocskák egy része kopott, vagy lejött a ragasztásról, más kopás eddig nem látható. A formáját továbbra is megtartotta, hordása nagyon kényelmes.

A Shoei X-Spirit (Imet) Paulovits Imre ezévi kedvenc sisakjaként nemcsak végigjárta a magyar oldtimer bajnokságot, de jól bemotorozta Európát is. Az eddigi több mint 20 000 kilométeres igénybevétel nem hagyott nyomokat sem a fényezésen, sem a bélésen. Egyedül a plexivel adódott némi gond, de nem műszaki, hanem egyszerűen szűken volt az importőr sötét plexikkel, így Paulovitsnak napos versenyeken vagy fotózásra kölcsön kellett kérni más versenyzőktől - vagy Rizmayer Gábortól, vagy Juhász Tamástól. Viszont a szériatartozékként a sisakhoz csomagolt pinlock fólia szinte életmentő. Gyakorlatilag a végtelenségig párátlanul tartja a plexit esőben vagy ködben, ami most, a hideg időszakban, vészesetben pont erre van szükség. Viszont főleg este valamelyest eltorzítja a fényeket.

Tartósteszt motorjaink Az Alpinestars protektoros ing (Auner Hungária) motokrossz mez alatt, vagy akár nyáron egyszerűen önmagában póló fölött összesen több mint 100 órát lett már igénybe véve. A terepen a felszínen hordva elszenvedett néhány karc kivételével még teljesen hibátlan, sem a háló, sem a varrások nem engedtek el sehol.

Nagyon jól átjárja a menetszél, ezért nyáron is kényelmes a hordása, mivel kellő mértékben rugalmas a háló a karrészen, a protektorok mindig a helyükön maradnak. A hátgerincvédő része lecipzározható, így külön is hordható bőrruha vagy dzseki alatt.





A Bering esőfelszerelést (Fokt Motor), hogy ki lehessen vezetni belőle a Thermoflash csatlakozását, két részesként választottuk, és kaptunk hozzá magas csizmát és tenyeresRuha tartóstesztek esőkesztyűt. A nyár folyamán sajnos volt rá rendszeresen szükség, jó 10 000 kilométeren át védett megbízhatóan az átázás ellen. A magas, teljesen a sisakba húzható nyakrésze sikeresen véd az ellen, hogy a tarkónál befolyjon a víz, és a hátán végigkúszva tócsát képezzen az ülőrészen. A kesztyű is jól bírja, egyedül a csizma hátul elhelyezett cipzárja adta meg magát, a láb mozgása közben szétfeszül, de mivel a nadrág tépőzárral szűkíthető szára átfedi és összetartja, még így is megbízhatóan szárazon tartja a csizmát, még többórás esős motorozásnál is.

A Shox Trooper (Shox motoros áruház) dzseki még a tavassal tett meg kb. 4000 kilométert, a hozzá való nadrág - mivel más dzsekikkel is lett kombinálva - valamivel 10 000 fölött tart. A dzseki Strech-Cordura részén nem nagyon látszanak használási nyomok, a hasított bőr betétek kicsit megkoptak, de bőrradírral felfrissíthetőek. A nadrág nagyon jól bírja a strapát, és hosszú úton is nagyon kényelmes, mivel testhez simul, így nem gyűrődik az ülep alatt és nem lobog a menetszélben. Még az egyik Yamaha MotoGP csapattagnak is annyira megtetszett Valenciában, hogy rendelt magának a magyar márkából.

Ruha tartóstesztek A Motor Linetól kapott Tucano Urbano vászon rövid/hosszú nadrágjáról kiderült, hogy nem csak nyáron, de napi szinten a hűvösebb őszi napokon is remekül hordható, hiszen az erős vászon nem engedi át a menetszelet, a térdprotektor nem csak esésnél hasznos, de a kényes izületet is melegebben tartja. Így az eredetileg nyári viseletnek befogott nadrág három évszakosnak bizonyult. Hosszú utakra ilyenkor már természetesen mi sem ezt használjuk, de a napi motoros szaladgálásra még mindig alkalmas. A drapp színű változat igen hamar koszolódik, hetente mosni kell. A varrások és az anyag ezt eddig jól bírta, de egyetlen helyen, a csípőprotektor zsebének varrásánál az anyag kissé elszakadt. A nadrágot kissé későn - csak augusztus elején - kezdtük el nyúzni, és rendszeres napi városi igénybevételnek kellett megfelelnie, igaz annak néha esőben, néha kánikulában, szerencsére esés nélkül.


A Biker World által forgalmazott Racer Summer Fun ruházatnak lejárt az ideje. Annak ellenére, hogy a perforált nadrág még 20 fok alatt is hordható, már nem vesszük elő, hiszen ez a szellős öltözék tényleg kellemesen meleg időben, vagy kánikulában kényelmes viselet. A varrások, és az anyag sehol nem kopott meg, nem szakadt el, és észrevehetően nem vékonyodott el a teljes szezonos viselet alatt. Körülbelül 10 000 km-t mentünk benne, rövidebb-hosszabb túrák (200-600 km) alatt és városi motorozás közben.

A Moped ’91 Kft által tesztre adott Nexx Alumínium trikompozit enduró sisakotRuha tartóstesztek értelemszerűen csak offroad jellegű motorozáskor és a legnagyobb melegben nyári városi motorozáskor napszemüveggel hordtuk, ekkor leginkább azért, mert jól szellőzik. A fekete gumiszerű borításon nem látszik meg az igénybevétel, nem karcolódott össze, és nem látszik rajta a szennyeződés sem. A hajlékony ellenző jól bírta a strapát, a tetején lévő "dizájntaréj" sarka letörött, amikor a motorról a sisak a betonra zuhant. Ettől eltekintve a szezon nem hagyott nyomot s sisakon. Hát még ha Mező vigyázott volna is rá!

A Motor Line által tesztre bocsátott LEM Progeny felhajtható állú - másnéven flip up - sisakja teljes szezont teljesített Mező fején, ami önmagában sem kis dolog. Ez alatt kényelmes, kifejezetten nagy látószöget biztosító, jól szellőző, de kissé hangos sisaknak ismertük meg. Ez utóbbi tulajdonsága kettős célú szerkezetének tudható be, hiszen a Progeny tulajdonképpen egy állvédővel ellátott nyitott sisaknak felel meg. Azoknak ajánljuk, akik nem szeretik, vagy nem bírják a integrál sisakok zártságát, és városban is sokat motoroznak, ahol az ácsorgás közben szabadon akarnak lélegezni. A felhajtott állrésszel való motorozást a gyártó nem ajánlja.   A 25 000 km-t a sisak sértetlenül vészelte át, de plexijét egyszer cserélni kellett, mert a motorról a földre zuhanva a plexi a forgórésznél elrepedt. A világos szín és a gumiborítás közepesen érzékeny a szennyeződésre, az átlagosnál sűrűbben kell tisztítani.


Tartósteszt motorjainkA Biker World Racer márkájú - finom kidolgozásánál és anyagánál fogva magas szintű kezelőszerv érzékenységet biztosító - High End topmodellje másfél szezont, és kb. 40 000 km-t "utazott". A jól protektorozott, kényelmes kesztyű Mező kedvence lett. Annak ellenére, hogy nyári viselet, még most is ezt hordja. Az egyetlen apró "hibát" az okozta, hogy használója "úgy szerette, majd megette", ugyanis rossz szokása szerint a bal kesztyűt a mutatóujj hegyénél rendszeresen fogva fogaival húzza le. Ennek az egyetlen ujjnak a hegye kopott el, de a kesztyű minőségét jelzi, hogy a tulajdonos inkább megfoltozta, mint hogy kidobja. A jobb kesztyűfélnek kutya baja.

Új tartósteszt ruháink

Tartósteszt motorjainkA Shox motoros áruház bízott ránk egy 2007-es modelléves Kushitani Shun Gore-Text Cordura dzsekit, a hozzávaló nadrág még nem érkezett méretben, de azt is bevonjuk a tesztelésbe. A japán high-end dzseki rendkívül igényes megoldásaival és kidolgozásával üti meg azonnal a szemet. Vállain, lapockáin és derekán strech részek követik le a test mozgását, a kinondottan hosszan szabott kabát csípő részét szintén strech szegély húzza a testhez. A derékszűkítő gimupánt úgy lett elhelyezve, hogy az oldalzsebek belsejében kaptak helyet a rögzítő csatjai, így nem libegnek a menetszélben. A két körkörös zseb két-két cipzárral záródik, amit a kesztyűs kezelés érdekében húzó pántokkal láttak el. A farzsebben a lábak között áthúzható rögzítő pántot helyeztek el. Elö ól két párhuzamos cipzár között labirintzárat helyeztek el, ennek külső részéről lehet hozzáférni a mellzsebhez, hogy télen ne kelljen beereszteni a hideget, ha ki kell vennünk a pénztárcánkat. Ahogy a neve is jelzi, Gore-Tex membrán teszi vízállóvá a Shun-t, a vállaknál és a könyököknél kiszedhető protektorok találhatóak benne, tartozékként kapható hátgerincvédőnek ki van alakítva a zsebe. Aluminiumgőzölt termo bélés is tartozik a kabáthoz, ami kicipzározható. Rafinált a két oldali S-Vent zseb a mellrészen. Ez két egymás melletti zsebből áll, ezeket cipzár nyitja. Az egyik teljesen víz- és szélálló, a másik széláteresztő. Túl szűk lenne a mellkasrész, ha nem lenne nyitva egyik zseb. Így hűvös időben a szélálló, melegebben a szellőztető zsebet nyithatjuk ki. A gyakorlatban az tényleg betereli a menetszelet a dzseki belsejébe, kellemes hűtést szolgálva, mivel kis légterelő zsákként van a széle kialakítva. Ahogy behúzzuk, azonnal melegebb lesz benne.

Nem csak látványra, a hordási kényelmet illetve is csúcsminőségű a japán kabát, az alsó széle kiválóan hozzásimul a testhez és zárja a menetszelet. Tetszetős szürke és narancs betétei viszont látványosan gyorsabban koszolódnak, mint a fekete részek.

A Spirro-tól kaptuk tartós tesztelésre a HJC HQ-1 high-end sisakját. A karbonszálasTartósteszt motorjaink héjnak köszönhetően 1300 grammos fejvédő nagyon könnyűnek érződik hordás közben, a vastag és finom tapintású belső párnázásnak köszönhetően kiváló a viselési kényelme. Párnázása kigombolható és mosható. Csak többórás motorozás után kezd kényelmetlennek válni a fülrésznél, valószínűleg mert a vastag párnák a széllökéseket továbbítják a fülkagylókra, mert ezek kezdenek sajogni. Különben nagyon nyugodtan fekszik a sisak a szélben, zajszintje a középszintet képviseli. Nagyon jó ötlet a tépőzárral rögzíthető száj és orrmaszk, ami igaz még egyszer megnehezíti az alul amúgy is szűkebbre szabott versenysisak levételét, viszont mivel formázható műanyagléccel lehet teljesen az orrhoz tapasztani, gyakorlatilag páramentesíti a plexit, ami könnyen cserélhető és nyomógombbal lezárható.Tartósteszt motorjaink

Az RMC-től tartóstesztre átvettük a cég saját fejlesztésű márkájának - a B-Star -nevet viselő enduró ruháját. A Cordura dzsekinek lecipzározható a két ujja, így mellényként is viselhető, a hidegebb időszakra termo mellény teszi alkalmassá. Könyök, és hátprotektort tartalmaz. Vállprotektorai az eltávolítható ujjak miatt nincsenek. Található rajta két nagyméretű oldalzseb, két kis függőleges metszésű zseb, elöl és hátul két elzárható szellőzőrés, és hátul a kabát alján egy nagyméretű esőbélés tároló zseb. Párologtató képessége melletti víz- és szélállóságát a belévarrt Reissa membrán biztosítja.
A Racing dzseki mellé a B-Star 1534-es kódot viselő endurós nadrágját párosították. A kordura nadrág a csípő és derék részen párnázott, ez védelmet nyújt és melegen tart. Specialitása, a beléépített hővédő párnázás, és a fenékrész csúszásgátló kivitelezése.
A ruházat érdekessége, hogy Varga Ákos, vagyis Alma - kétszeres Dakar résztvevő -  tapasztalatai és tanácsai alapján fejlesztette az RMC. Alma mindkét alkalommal B-Star ruházatot viselt.


A Fokt Motor hidegháborús törekvéseinek ékesszóló bizonyítéka, hogy munkatársunkat tetőtől talpig felruházták a Bering Cold Killer névre hallgató termo alsóruházatával, amely nyakvédőből,  hosszú ujjú testhezálló "pulóverből", hasonló anyagú alsóból, és zokniból áll. A készletet termo alsókesztyű egészíti ki. Ez utóbbiról tudni kell, hogy csak túlméretes külső kesztyű alatt célszerű éskényelmes a viselete

Tartósteszt motorjaink Az október végi-november eleji 4-5 fokos hidegben már motoroztunk a "kitben", és első tapasztalataink kifejezetten meggyőzőek voltak. Hat fok körül két pólóra (!) húzva a felsőrész még téli bélés nélküli dzsekiben is kellemes viseletet biztosított 120-130 km/órás sebesség körül, bár hosszú távon még nem volt alkalmunk kipróbálni. A termo zokni - amelyet a normál zokni fölé kell húzni - úgy tűnik, a legzordabb télen is melegen fog tartani. Nyári kesztyűben 10 fok alatt már rövid távon is jól át lehet fagyni, azonban még egy ilyen vékony nyári kézellőbe húzott Cold Killer termokesztyű is melegen tartja a kezet 6-8 fok körül. A ruházat igazán az elkövetkező hónapok, hosszabb túrák során fog bizonyítani.


Az első igazán hideg héten tartóstesztre fogtunk egy Brest Goretex márkájú bélelt, víz és szélálló túrakesztyűt. Szándékosan választottunk közepes árfekvésű példányt a Biker-world motoros bolt kínálatából. A tizenkétezer forintért kapható kézvédővel könnyen bemutathatjuk, hogy az átlagos anyagi lehetőségekkel bíró motoros is tehet valamit a reuma ellen, ha lelkesedésből, vagy éppen a munkája miatt télen is a nyeregben ül. A hosszúszárú kesztyű külsejének nagy része gyöngyvászonból készült, de a csuklónál, a kéz élen és a hüvelykujjnál bőrrel erősítették meg. Kíváncsiak vagyunk, hogy meddig mehetünk el a mínuszokban anélkül, hogy ujjaink elgémberednének, és szeretnénk megtudni azt is, hogy a Brest a szakadó esőben képes-e megtartani vízlepergető képességét. Tapasztalatainkról később részletesen beszámolunk.     

 


 



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár