hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Ruha-tartósteszt 2006/05 Az előző hónapokban a hó gátolta a tesztelést, most annak olvadása.

Elöntötte a Duna a Hajógyári-szigetet, szerkesztőségünk székhelyét. Paulovits Imre útlevele is az irodában rekedt, így nem tudott elutazni a BMW dél-afrikai tesztjére, a német kollégáktól kellett segítséget kérni. Aztán amikor már megint behajtható volt a sziget, a transzformátorház még mindig víz alatt állt, így a Yamaha Hungáriától kölcsönkért, 3,5 kilowattos aggregát gondoskodott átmenetileg a szerkesztőségi számítógéprendszer üzemeléséről - rendkívül megbízhatóan.
 
 
LEM Progeny Fiber Evolution

Vannak olyan motorosok, akik nem szeretik a zárt sisakokat, annak ellenére, hogy sokszor jól jön, ha nem veri az eső, vagy a bogarak az arcukat. Nekik találták fel azokat a flip up sisakokat, amelyeknek álrésze úgy hajtható hátra, hogy a plexi a szem előtt marad. Annak idején a Roof révén váltak ismertté az ilyen sisakok, és a mai napig is csak egy-két márkánál található ilyen rendszerű fejfedő. A LEM nagyon szép cafe raceres mintázatú, gumiszerű tapintású üvegszálas sisakja nagyon megnyerte Mező tetszését, ő idén közúton zömmel ebben a sisakban fog motorozni. Városban, kis sebességénél hátra, nagyobb sebességnél, vagy kedvezőtlenebb időjárási körülmények közepette Ruha tartósteszt 2006/05pedig le lehet hajtani az állrészt, amely két ponton automatikusan záródik. A két zárat egyszerre két kézzel kell kinyitni, ez után hajtható hátra az állvédő. A sisak erénye, hogy kifejezetten nagy látómezőt biztosít még bezárt állapotban is, és rendkívül jó a szellőzése, és páramentesítése. Egy zárható szellőzőrész található az álcsúcson, és kettő szintén elzárható szellőzőrés a fejtető két oldalán. Zajszintje természetesen magasabb a zárt sisakokénál, de a Motor Line a sisak átadásakor fel is hívta arra a figyelmet, hogy ez valójában nem zárt, hanem nyitott sisak állvédővel. A hétköznapi városi használatra és kisebb túrákra eddig remekül bevált az egyedi kinézetű tökfedő.




Mező óriási művész abban, hogyan lehet mindenféle holmit elhagyni a motorról. Hol táskát, hol fényképezőgépet, hol egy hálózsákot veszít el, mert mint mondja, a legtöbb gyári állapotú motoron nincs hová rögzíteni a poggyászt. Kiderült, hogy kedvenc DR-Z-jéhez gyári kiegészítőként - és ezt kevesen tudják - kapható egy egész csinos kis hátsó csomagtartó. Felszerelhető a DR-Z 400 S-re és a szupermotóra is. Mező szerzett is egyet magának a Black Motortól. Ezen kívül kapható még hőterelő lemez a kipufogóra, karbon oldaldeklivédő és még pár apróság is DR-Z-khez.

Ruha tartósteszt 2006/05




Lufiember - A Hit-Air protektor dzseki bukástesztje


Már néhány éve léteznek sűrített levegő patronos Ruha tartósteszt 2006/05mellények és dzsekik, amik bukás esetében úgyszólván légzsákként védik a motorost. Eleinte kísérleteztek gyorsulás mérő szenzorokkal, mégis a kioldó köteles megoldás terjedt el, ami úgy működik, hogy a motorhoz rögzített, rugalmas spirálkötél, amikor a motoros elválik a motortól, kioldja a gázpatront kiszúró rugós szeget. Hogy ez ne történjen meg akkor, ha megfeledkezünk róla leszállás közben, vagy ha eldől a motor, a kioldáshoz komoly húzóerő szükséges. Már többször láttunk légzsákos kabátot divatbemutatón felfújódni, de még soha nem igazi bukáshelyzetben. Ezért Paulovits Imre megtette az önkísérletet a japán Hit-Air rendszerű kabáttal. Azért lepett meg mindenkit, hogy megtette, mert ehhez egyik szemefényét, gyermekkora emlékét, azt a Zündapp KS 50-est, amivel a múlt nyáron elindultak a kunmadarasi 24 óráson, készakarva a fényképezőgép lencséje előtt elfektette. Hogy tévedés ne essék: füves réten történt mind ez, a kuplung és a fékkarból ki lettek szedve a rögzítő csavarok, hogy azok ne tudjanak eltörni, a villa meg cserére vár, miután Végh Edinát elcsapták a versenyen.

A kísérleti nyúl már bukásviselt, de biztonsági szempontból teljes mértékben működőképes, gyorsasági versenyruhát és hátgeringvédőt vett alá, a kezére a még jobb csillapításért protektoros téli kesztyűt. Túl kis tempónál nem szabad elesni, mert akkor hirtelen csapódik az ember a földre, és nem válik el a motortól. Tehát 40 km/h-s tempónál lett megfektetve hátsó fékkel a motor. Az egész lényege az volt, hogy kiderüljön, elég gyorsan felfújódik-e a légzsák, és hogy mit véd.

Ruha tartósteszt 2006/05


Az eredmény meggyőző volt: ahogy a képen is látható, még mielőtt földet fogott főszerkesztőnk, már teljes mértékben felfújódott a légzsák. A földet érés meg olyan volt, mintha párnába esett volna. Az egész légzsákrendszer egy tömlő, ami végighúzódik a kabát mellrészén, gallérként körülveszi a nyakat, majd a hátgerinc két oldalán   végighaladva a farokcsontnál végződik. A gallér és a farokcsont fölötti zseb panetnekkel van bezárva, ezek a légzsák nyílására pattannak fel. Az elsülés után 3 perc alatt ismét leereszt a tömlő, új patron beszerelésével ismét üzemképes a rendszer.

Ami a gyakorlatban kiderült: a gallérrész kinyílása után nem tud hátrabicsaklani a fej, ezen kívül a sisak nem tudja eltörni a kulcscsontot. Ahogy a nyomok mutatták, a farokcsont fölöti résznek is komoly funkciója van, ez ért le először.

A Hit-Air légzsák kapható kétféle mellény, rövid és hosszú motoros kabátként a Motoroázisnál, a légzsákrendszer összes része külön kapható is kicserélhető. Az biztos, hogy a leggyakoribb, főleg városi baleseteknél komoly passzív biztonságot nyújt egy ilyen kabát. Hogy hol a határa nagy sebességű baleseteknél, azt nem áll szándékunkban kipróbálni.



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár