hirdetés
2010-07-01 , Írta: Égő Katalin, Képek: Zách Dániel, gyártók
Bookmark and Share

hirdetés

Minap szembesültem egy szomorú statisztikával, miszerint a motoros balesetek során a leggyakrabban a végtagok, főleg a lábak sérülnek. De van itt egy másik riasztó adat: a gerincet érő traumák a legsúlyosabbak, azaz itt az idő, hogy befektessünk egy hátprotektorba is.

A bukósisak kötelező, anélkül már nagyon ritkán látni motorost. A dzseki és a kesztyű jár a stílushoz – no meg hogy ne fázzunk –, és mostanában szerencsére a motorosok már mind nagyobb százaléka hord lábfejet-bokát védő motoros csizmát és cipőt is. A gerincprotektor azonban még méltánytalanul keveseknél tartozik a mindennapos viselethez. A gerincvédők szükségességét a versenyzőknek nem kell ragoznom, nélküle rajthoz sem állhatnak. Az utcai motorosok között azonban sokan még tanácstalanok. Kell-e ez egy hétköznapi motorosnak, mit véd egy hátvédő, és ha már rászánja magát a vételre, akkor melyiket válassza?

Két táborra oszthatók a protektorgyártók és -vásárlók. Vannak a kemény protektor mellett kardoskodók – és vannak, akik a legújabb fejlesztésű lágy protektorokra esküsznek. Mindegyikük lényege, hogy az ütésekkel szemben védje a gerincet és a létfontosságú szerveket, valamint hogy csúszás közben kopófelületet képezzen a motoros és az aszfalt között. Egyes termékek ezen kívül melegen tartják a vesét is.

A protektorok lelassítják az energiaátadást olyan szintre, amely kevésbé romboló hatású

A megfelelő gerincprotektor kiválasztásánál az első számú szabály, hogy jó minőségű, az EN1621-2 standardnak megfelelő terméket vegyünk. Ezen belül is vannak fokozatok. A minősítő teszt során 50 J energiájú ütést mérnek a vizsgálandó tárgyra öt helyen egy szabványos súly ráejtésével, miközben mérik, hogy mekkora erő hatolt át a protektoron. Ennek az EN 1621-2 Level 1 szabvány esetén 18 kN-on belül kell maradnia, míg a szigorúbb Level 2 szabványnál átlagosan maximum 9 kN lehet. Minél kisebb az áthatoló erő, annál jobb a protektor.

Az ellenkezők legfőbb érve, hogy „macerás a viselése”, de ez csak szokás kérdése. Vegyünk olyan protektort, amelyik jól illeszkedik testünkhöz és megfelelő méretű. Alapszabály, hogy vízszintesen tartott fejjel a bukósisak alatt néhány cm-rel kezdje fedni a hátat, hogy ne akadjon bele a sisak, míg alul a farkcsontig érjen. Ezen kívül fontos, hogy a vállpántok és az öv rögzítése után résmentesen kell fednie a hátat. Jó, ha motoros ruhánkban megyünk vásárolni, próbáljuk fel, hogy illeszkedik hozzá, és ha van rá lehetőség, üljünk fel egy motorra is benne.



A végére maradt az árkérdés. A korszerű gerincvédők ára a bukósisakokhoz hasonlóan jellemzően egyenes arányban van minőségükkel, míg az esetlegesen használatukkal megmenthető életek értékét felbecsülni igen nehéz lenne. Ezért mindenkit buzdítok, hogy alaposan böngéssze át a következő oldalon bemutatott, a hazai piacon kapható darabokat, válassza ki és HORDJA a számára megfelelő gerincprotektort!

Kíváncsi a magyarországi gerincprotektor választékra? Lapozzon!

Címkék:  protektor , hátvédő , termékbemutató




2014-05-26 16:54:19

Az ALU rácsos csak egy esést bír ki, mint pl. a bukósisak?

2010-12-29 12:59:02

Beírhatsz egy pirosat!

2010-07-09 08:32:17

vajon mit érnek és milyenek a kabátban található lágy CE protektorok? Abból is van gerinc proti is ami ránézésre olyan mint a polifom. Valaki van tapasztalata?

2010-07-08 10:37:20

hangszoro: Móricz Zsigmond Légy jó mindhalálig!

2010-07-07 15:01:03

???

2010-07-05 10:53:51

Felolvasást kell vállalni.....mondjuk Pósalaky Úrnál.......csak el ne hagyd a reskontót! Na? Mi a könyv címe???

2010-07-02 21:25:57

én utánna érdeklödtem az UVEX-nek, de azt mondták megszünt az UVEX termékek magyarországi forgalmazása

2010-07-01 17:28:05

Nem rossz dolog ha van, a Grand Canyonnal már szemzek egy ideje, de valahogy mire összejönne a pénz, az elmegy benzinre, ráadásul jövő7en olajcsere is lesz, ami megint egy adag jó magyar forint Hej, de sanyarú a diákélet

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár