Rovat

Tesztnapló: ICON Airflite bukósisak

Legújabb teszt bukónk az ICON idén debütált sisakja, az egészen futurisztikus felépítésű Airflite.

Bell Custom 500 DLX SE - Az első benyomások

Legújabb teszt termékünk a Bell Custom 500 DLX SE sisak kicsomagolása és az első benyomások.

Hajtsd fel! - Felnyitható bukósisakok tesztje

Aki úgy 15-20 évvel ezelőtt a BMW-biotóptól távoli motoros körökben úgy igazán nevetségessé akarta tenni magát, az felhajtható állrészű sisakot kezdett hordani. Leginkább persze felhajtva. A mentazöld-pink árnyalatban pompázó mellénykével aztán a macsó biker imázsa végérvényesen semmivé foszlott.

Lazer Bayamo bukósisak teszt

A Belga Lazer gyártó Bayamo modelljével ismerekedtünk meg. Mit tud egy középkategóriás sisak? Hamarosan kiderül.

Tesztnapló: Grex G4.2 Pro

Az Euromotor által forgalmazott „három az egyben" sisakot mostanság a napi szaladgálásokra, tehát városban, levett állrésszel használjuk.

A világ végéig

Bár a túra valójában csak Franciaország déli részéig tartott, de az egyszeri motoros ott is szeretne jól festeni akkor, amikor az országútról beér a városba. Vajon az ambiciózus jelöltek valóban fel vannak készülve a legkülönbözőbb kalandokra? 12 kombiruhát teszteltünk.

Gumiteszt

Tesztünk harmadik részének nyitányaként kétszer ugyanazzal a garnitúra gumiköpennyel szereltük fel a Kawasaki Ninját.

FÉNY-JÁTÉK

A figurák - H7-es izzók - már a táblán. A játéktér egy Kawasaki Z800 fényszórója. Vajon az izzógyártók milyen stratégiát követnek - nagy fényerő vagy olcsó ár? Csak az egyik győzhet. 15 izzó mérkőzik meg egymással a laborban.

Gumiteszt: Pirelli Angel Scooter és Diablo Rosso Scooter

Az 1872-ben, Milánóban alapított Pirelli a robogótörténelem fontos része, korabeli Vespa-, Lambretta-hirdetésekben bukkannak fel a legendássá vált abroncsminták. Az olasz gyártó számára mindig is fontos volt ez a szegmens, legfrissebb, kifejezetten robogósok számára fejlesztett gumijait, az Angel Scooter és Diablo Rosso Scootert a Pirelli házi tesztpályáján, Vizzola Ticinóban próbálhattuk ki.

OBJEKTÍV MÉRÉSEK

Jól irányba néz a kamera objektívje? Indulhatunk - csapó! Egy gyári motor videomobillá való átalakításával három árkategóriában tizenegy akciókamerát teszteltünk. Érdekes eredmények születtek.

Városi motoroscipők tesztje

Motorral indulunk várost nézni, de gyalogolni is sokat fogunk. Vajon milyen lábbeli a legalkalmasabb erre? Edzőcipő vagy vintage-csizma – vajon melyik koncepció lesz a nyerő? 11 cipő összehasonlító tesztje.

Akkumulátor Boosterek

Elismerjük, a nagypapa szívinfarktusa kétségtelenül nagyobb probléma, mint szeretett kétkerekűnk indítási nehézségei. A probléma megoldása viszont mindkét esetben hasonló: az áram segít. A gyengélkedő akkumulátorok defibrillátorát boosternek hívják. Tízet teszteltünk közülük.

Felső-középkategóriás kombi bőrruhák

Aki a határtartományban motorozik a versenypályán, azt folyamatosan a bukás veszélye fenyegeti. Egy jó minőségű bőrruha megfelelő védelmet nyújt – már ha igazán feszesen, majdnem túl szűken simul a pilóta testére. Megfizethető egyrészes bőrruhákat teszteltünk.

Kanyar-ABS-szel felszerelt motorok összehasonlítása

A fizika kíméletlen. Ez különösen igaz a motorkerékpárral való fékezés esetére. Ha az első kerék túlságosan megcsúszik, a bukás elkerülhetetlen. A blokkolásgátló rendszerek segítenek abban, hogy extrém körülmények között is urai maradjunk a helyzetnek. Nem túl régóta már a kanyarokban is. Hogy itt mi minden lehetséges? Különböző modellek vizsgálatával igyekszünk körüljárni a kérdést.

Túraabroncsok 3. rész

Ha már GS, akkor neki kell indulnunk a nagyvilágnak. Mondja ezt az egónk. Ide hát a bütykös profilokkal. Mi történik viszont akkor, ha aszfalton kell maradnunk? Gumitesztünk harmadik részében a két világ közti legjobb köztes megoldást keressük.

Túraabroncsok 2. rész

Az ABS és a kipörgésgátló nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az olyan túraendurókat, mint a BMW R 1200 GS biztonságosan átmanőverezzük a vizes terepen. Az igazi előnyöket azonban a megfelelő gumi biztosítja. Öt enduróabroncsnak kell megmutatnia, hogy melyikük rendelkezik a legnagyobb tapadási tartalékokkal ‒ nem csak esőben.

Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

Senki nem várja el egy tanktáskától, hogy annyi mindent elnyeljen, mint egy megtermett topcase, de azért nem árt, ha elfér benne a bányató-látogatáshoz szükséges strandholmi. Hat modellt vettük górcső alá olvasóink kedvéért.

Túraabroncsok 1. rész

Az olyan gyors túragépeket, mint a Yamaha FJR1300A, mintha egyenesen ilyen egyhetes európai turnéra tervezték volna. Mi történik viszont akkor, ha az ehhez illő túraabroncsokat egy kompakt korzikai körúthoz húzzuk fel a motorokra? Már három nap is elég arra, hogy néhánynak közülük lejárjon a szavatossága. Hat túraabroncs egy 4000 kilométeres teszten.

Continental Conti RoadAttack2 - Sportos vagy tartós legyen?

A Kawasaki Z800e tartóstesztmotorunk gyári Dunlop Sportmax gumija körülbelül tizenkétezer kilométer után vált csereéretté – egy 3000 kilométeres túrát ugyanis más gumikon futott. Ezúttal egy tartósabb, sport helyett sport-túra kategóriába tartozó szett mellett döntöttünk. Így került képbe a Continental Conti RoadAttack2, amely a kifutott egyes szériához képest több újdonságot kínál.

Hogy miii? - Füldugóteszt

A motorozás közben a vezetőhöz eljutó zajok ellen a felső kategóriás sisakok mellett a füldugóval a legegyszerűbb a védekezés – a Motorrevü szerkesztősége a prémiumkategóriás Alpine MotoSafe termékét vette górcső alá és próbáltuk ki a legkülönfélébb helyzetekben.

Korábbi cikkeink