Rovat

FÉNY-JÁTÉK

A figurák - H7-es izzók - már a táblán. A játéktér egy Kawasaki Z800 fényszórója. Vajon az izzógyártók milyen stratégiát követnek - nagy fényerő vagy olcsó ár? Csak az egyik győzhet. 15 izzó mérkőzik meg egymással a laborban.

Gumiteszt: Pirelli Angel Scooter és Diablo Rosso Scooter

Az 1872-ben, Milánóban alapított Pirelli a robogótörténelem fontos része, korabeli Vespa-, Lambretta-hirdetésekben bukkannak fel a legendássá vált abroncsminták. Az olasz gyártó számára mindig is fontos volt ez a szegmens, legfrissebb, kifejezetten robogósok számára fejlesztett gumijait, az Angel Scooter és Diablo Rosso Scootert a Pirelli házi tesztpályáján, Vizzola Ticinóban próbálhattuk ki.

OBJEKTÍV MÉRÉSEK

Jól irányba néz a kamera objektívje? Indulhatunk - csapó! Egy gyári motor videomobillá való átalakításával három árkategóriában tizenegy akciókamerát teszteltünk. Érdekes eredmények születtek.

Városi motoroscipők tesztje

Motorral indulunk várost nézni, de gyalogolni is sokat fogunk. Vajon milyen lábbeli a legalkalmasabb erre? Edzőcipő vagy vintage-csizma – vajon melyik koncepció lesz a nyerő? 11 cipő összehasonlító tesztje.

Akkumulátor Boosterek

Elismerjük, a nagypapa szívinfarktusa kétségtelenül nagyobb probléma, mint szeretett kétkerekűnk indítási nehézségei. A probléma megoldása viszont mindkét esetben hasonló: az áram segít. A gyengélkedő akkumulátorok defibrillátorát boosternek hívják. Tízet teszteltünk közülük.

Felső-középkategóriás kombi bőrruhák

Aki a határtartományban motorozik a versenypályán, azt folyamatosan a bukás veszélye fenyegeti. Egy jó minőségű bőrruha megfelelő védelmet nyújt – már ha igazán feszesen, majdnem túl szűken simul a pilóta testére. Megfizethető egyrészes bőrruhákat teszteltünk.

Kanyar-ABS-szel felszerelt motorok összehasonlítása

A fizika kíméletlen. Ez különösen igaz a motorkerékpárral való fékezés esetére. Ha az első kerék túlságosan megcsúszik, a bukás elkerülhetetlen. A blokkolásgátló rendszerek segítenek abban, hogy extrém körülmények között is urai maradjunk a helyzetnek. Nem túl régóta már a kanyarokban is. Hogy itt mi minden lehetséges? Különböző modellek vizsgálatával igyekszünk körüljárni a kérdést.

Túraabroncsok 3. rész

Ha már GS, akkor neki kell indulnunk a nagyvilágnak. Mondja ezt az egónk. Ide hát a bütykös profilokkal. Mi történik viszont akkor, ha aszfalton kell maradnunk? Gumitesztünk harmadik részében a két világ közti legjobb köztes megoldást keressük.

Túraabroncsok 2. rész

Az ABS és a kipörgésgátló nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az olyan túraendurókat, mint a BMW R 1200 GS biztonságosan átmanőverezzük a vizes terepen. Az igazi előnyöket azonban a megfelelő gumi biztosítja. Öt enduróabroncsnak kell megmutatnia, hogy melyikük rendelkezik a legnagyobb tapadási tartalékokkal ‒ nem csak esőben.

Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

Senki nem várja el egy tanktáskától, hogy annyi mindent elnyeljen, mint egy megtermett topcase, de azért nem árt, ha elfér benne a bányató-látogatáshoz szükséges strandholmi. Hat modellt vettük górcső alá olvasóink kedvéért.

Túraabroncsok 1. rész

Az olyan gyors túragépeket, mint a Yamaha FJR1300A, mintha egyenesen ilyen egyhetes európai turnéra tervezték volna. Mi történik viszont akkor, ha az ehhez illő túraabroncsokat egy kompakt korzikai körúthoz húzzuk fel a motorokra? Már három nap is elég arra, hogy néhánynak közülük lejárjon a szavatossága. Hat túraabroncs egy 4000 kilométeres teszten.

Continental Conti RoadAttack2 - Sportos vagy tartós legyen?

A Kawasaki Z800e tartóstesztmotorunk gyári Dunlop Sportmax gumija körülbelül tizenkétezer kilométer után vált csereéretté – egy 3000 kilométeres túrát ugyanis más gumikon futott. Ezúttal egy tartósabb, sport helyett sport-túra kategóriába tartozó szett mellett döntöttünk. Így került képbe a Continental Conti RoadAttack2, amely a kifutott egyes szériához képest több újdonságot kínál.

Hogy miii? - Füldugóteszt

A motorozás közben a vezetőhöz eljutó zajok ellen a felső kategóriás sisakok mellett a füldugóval a legegyszerűbb a védekezés – a Motorrevü szerkesztősége a prémiumkategóriás Alpine MotoSafe termékét vette górcső alá és próbáltuk ki a legkülönfélébb helyzetekben.

Bridgestone Battlax Hypersport S20 - Hol a kompromisszum?

Egyszerre ígértek hosszú élettartamot, gyors bemelegedést és kiváló tapadást száraz és nedves körülmények között – tartósteszt Honda NC700SD motorunkon tettük próbára a Battlax legújabb generációját.

Bridgestone Trail Wing 152/101 - Vissza, vissza!

A Bridgestone Trail Wing 152/101 párosítás másodszor is felkerült tartóstesztre befogott motorunkra. Döntésünket nem csak a megszokás motiválta.

2013-as túraenduró-gumik

2013-ban több motorkerékpár-gyártó is speciálisan hozzájuk hangolt új abroncsokkal küldi csatába vadonatúj túraenduróit. A nagy európai márkák (a Continental és a Metzeler) abroncsait a jármű- és gumiabroncsgyártók szoros együttműködésben fejlesztették, és Németországban gyártják.

Hangtompítók a Harley-Davidson Sportsterekhez - Énekelje, hogy Harley-luja

Amikor egy energiától duzzadó potatopotatopotato helyett csak egy fáradt pffftpfffftpffft hagyja el a kipufogónyílást, ott bizony tenni kell valamit. Márpedig ez egyik márkánál sem olyan fontos, mint az amerikai nehéz vasaknál. Négy, Sportsterhez való kipufogót teszteltünk.

Verseny és valóság - Sportbukósisakok

Hogyan teljesít egy sisak a hajtós mindennapokban, az országúton vagy autópálya tempónál? Ezekre mind választ ad Motorrevü nagy sisaktesztje, sőt, sok más titokról is lerántjuk a leplet.

Éles bevetésen - Dunlop RoadSmart II teszt

Mi tesz tökéletessé egy sporttúra-gumit? A stabilitás, a száraz tapadás, a nedves tapadás vagy az élettartam? A válasz, hogy mindez együttvéve. És ezt ígéri a Dunlop idén bemutatott RoadSmart II gumijához.

Elmesélni? Inkább megmutatni! - Sisakkamerák

Egy szép szerpentin, egy gyors kör a pályán, egy hangulatos endurózás vagy egy izgalmas túra – elmesélni nehéz, a videó ékesebb lehet minden szónál.

Korábbi cikkeink