Rovat

Boosterek tesztje

Elismerjük, a nagypapa szívinfarktusa kétségtelenül nagyobb probléma, mint szeretett kétkerekűnk indítási nehézségei. A probléma megoldása viszont mindkét esetben hasonló: az áram segít. A gyengélkedő akkumulátorok defibrillátorát boosternek hívják. Tizet teszteltünk közülük.

Motorkerékpár lezárók

26 motorkerékpár-lakat példáján vizsgáltuk, vajon igaz-e, hogy minden biztonsági zárat ki lehet nyitni a megfelelő eszközökkel. Más kérdés, hogy a nyitóképen látható, nagy zajjal és szikraesővel járó módszert nem kedvelik a profi tolvajok.

Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

Senki nem várja el egy tanktáskától, hogy annyi mindent elnyeljen, mint egy megtermett topcase, de azért nem árt, ha elfér benne a bányató-látogatáshoz szükséges strandholmi. Tíz modellt vettük górcső alá olvasóink kedvéért.

Triumph Tiger 800 XC szétszerelése 50 000 km után

Pontosan 15 hónapra volt szükségünk ahhoz, hogy a Triumph Tiger 800 XC-vel megtegyük a tartósteszt 50 000 kilométerét. Lássuk, hogy bírta a kezes háromhengeres a maratoni megpróbáltatásokat!

Kettős vicc: a legjobb vétel

Menet közben beszélgetni utasunkkal vagy motorostársunkkal, telefonálni vagy zenét hallgatni útközben, illetve hallani, ahogy a GPS bemondja: „kétszáz méter után forduljon jobbra” – ezt tudják a mai sisakba építhető kommunikációs rendszerek. Kérdés, hogy melyik mennyire, mert a motorra szánt eszközöknek több feladattal kell megbirkózniuk, mint az autókba szánt társaiknak.

Akkumulátorok és töltők

Ha már kész a baj, és nem indul a motor, érdemes a boltba a hibás darabbal a kezünkben betoppanni. Így nincs félreértés, hogy pontosan milyen típusra van szükségünk, otthagyhatjuk a régit, és egy valamirevaló helyen ki tudják mérni, hogy tényleg az akkumulátorral van-e a gond, vagy más problémával állunk szemben.

Hátsó dobozok és kofferrendszerek

Aki egyszer kipróbálta, esküszik rá. A zárható, merev falú doboz nem csak a profi túrázók életét könnyíti meg. Egy jó topcase a mindennapi használat során is szó szerint leveszi az ön hátáról a terhet.

Suzuki TL1000S szétszedése

A százezres futásteljesítmény nem rendkívüli, de kimagasló eredmény. A legtöbb motor nem is éri ezt el, előbb összetörik, elhanyagolják, vagy ha át is lépi, az a visszatekergetett óra miatt titokban marad. Amikor megtudtuk, hogy egy ismert előéletű motor órája átfordult, kíváncsiak lettünk: mennyit bír egy sportos ezres V2-es

Honda CBR600RR szétszedése

A Honda 2008 őszén mutatatta be – a sportmotorok között akkor még forradalminak számító – elektronikusan szabályozott kombinált ABS-ét, és tartósteszt motorunk is a CABS-es verzió volt. „Sportmotor ABS-szel?”- még mindig vita téma, holott azóta a BMW és a Kawasaki is építi motorjába.  Jelenlétével egy új világ nyílik meg előttünk, főleg ami a hétköznapi használatot illeti. A közutakon igen ritkán ideálisak a feltételek, az ABS azonban alapvetően stresszmentesíti életünket azzal, hogy a váratlan szituációkban optimális fékerőt biztosít. És mi, ahogy a hazai sportmotor vásárlók zöme, néhány pályalátogatást leszámítva zömmel közúton használtuk a CBR-t.

Tartósteszt vége: Suzuki SFV650 Gladius

Igyekeztünk lerombolni a Gladius női motor imidzsét, így kipróbáltuk városban, rövid és hosszú túrákon, egyedül és két személlyel, poggyásszal és poggyász nélkül, sőt futármotorként még munkába is állítottuk.

Gerincprotektor-vásárlás - Védd magad!

Minap szembesültem egy szomorú statisztikával, miszerint a motoros balesetek során a leggyakrabban a végtagok, főleg a lábak sérülnek. De van itt egy másik riasztó adat: a gerincet érő traumák a legsúlyosabbak, azaz itt az idő, hogy befektessünk egy hátprotektorba is.

Fűthető motoros felszerelések - Télen is melegen

A téli ruházati cikkek bemutatásával foglalkozó sorozatunk előző cikkében a passzív védelmet nyújtó téli alsóruházati termékek közül szemezgettünk. Saját testünk hőtermelő képessége azonban véges, néha nem árt egy kis rásegítés. Szerencsére a gyártók ezen a téren is folyamatosan fejlesztenek, és ezek az okos szerkezetek a hazai motoros üzletekben is kaphatók.

Téli alsóruházat - Ha hideg van

A téli motorozás kulcsa a megfelelő hőérzet kialakítása. Nincs olyan motoros ruha, melynek komfortját ne lehetne fokozni néhány ügyes kiegészítővel. A végtelen hazai választékból válogattunk.

Tesztnapló 2009/09 - Tartósteszt ruháink

Ezúttal a tartós teszt sisakjainkat vesszük górcső alá, lássuk hogyan bírják a mindennapi használatot.

Motoros öltözék tisztítása - Tisztaság, fél egészség

Egy piros árnyalatú motorral jött. A legújabb divat szerinti fehér ruháját vastagon belepte a por. Bogaras sisakját levette, haja a fejére lapult. „Messziről jössz?” – kérdeztük…

Tartós teszt ruháink 2009/08

Ezúttal nyári holmijainkról számolunk be, úgymint a Five Starts kesztyűről, és a Diadora Breeze csizmáról, és egy olvasói beszámolóval bővítjük Roleff Bern kabátról eddig szerzett tapasztalatainkat.

Kommunikációs rendszerek - El akarom mondani

Szószátyárok, fecsegők figyelem! A Motorrevü letesztelte a leggyakoribb, vezető és utasa közötti beszélgetést lehetővé tevő, vezeték nélküli kapcsolattartó berendezéseket.

Rövidgatya, póló

A motoros demográfiai hullám kezdetének legmenőbb szerelése mára végképp cikivé vált. Meleg nyári napok öltözete már nem a „donorszerkó”, hanem olyan, gondosan kiválasztott, speciális felszerelések, amelyek a komfort mellett a biztonságot is jelentik.

Tartósteszt ruháink - Csizma különkiadás

Tartósteszt ruháinkról a napi használat során minden kiderül. Ezúttal csizmáinkat vesszük górcső alá.

Ruha tartósteszt - Bering esőcsizma

Egy lehetséges megoldás, ha esőben kell motorozni.

Korábbi cikkeink