Rovat

Triumph Tiger 800 XCx, Tiger 800 XRx

Vajon hány bőrt lehet lehúzni két Tigrisről? Eláruljuk. Okos taktikával, felszereltségi szintek variálásával, kisebb átgondolt variációkkal négyet.

Yamaha XT660Z/XT600 Ténéré - Csak el innen!

Felmondtak a munkahelyükön, idő előtt kiváltották a lakástakarékot, csak egyet akartak: elmenni. Szerte a világon kalandvágyó motorosok indultak el a Yamaha Ténérével sivatagon és szavannán át. A legjobb biztosítás az útra: a vaskos, egyhengeres XT motor.

Moto Guzzi California Vintage/ 850 GT California

Sorozatunk előző részeiben megállapítottuk, hogy az ősök mennyi kiváló műszaki megoldása és szelleme rejlik a számos felmenővel büszkélkedő mai modellekben: a Harley-Davidsont (45 fokos V2), a Hondát (V4) és a Triumphot (soros háromhengeres), a BMW-t (kéthengeres boxer), a Ducatit (négyszelepes, 90 fokos V2) a Kawasakit (soros négyes) már bemutattuk. Sorozatunk ezen része a Guzzi hosszában beépített, 90 fokos, kéthengeres V motorját mutatja be. Nézzük meg, hogyan fejlődtek ezek az erőforrások és a hozzájuk tartozó motorkerékpárok!

Kawasaki 900 Z1 és Z1000 - Frankenstein lányai

A Kawasaki Z 900 Super Four a korai 70-es évek egyik legjobb motorkerékpárja volt. Bivalyerős motor, ingatag futómű . A Motorrad szerkesztőségében őskövületnek számító Franz Josef Schermer emlékszik rá, miközben a mai Z 1000-ről sem feledkezik meg.

BMW R 75/5 és BMW R 1200 R Classic - Új boxer, régi érzések

A BMW már 1923 óta gyárt kéthengeres, levegőhűtéses boxermotorokat. Vajon az R 75/5, amelynek sorozata 1969-ben egy modernebb boxerkorszakot vezetett be, nagyon elavultnak néz ki egy mai R 1200 R mellett?

Ducati 851 Superbike/848 Evo - Forza Ducati

Amikor a 80-as évek közepén a helyzet azzal fenyegetett, hogy a japán gyárak a szuperbike-piacon magukhoz ragadják az uralmat és falhoz szorítják az európai kéthengereseket, Bologna visszavágott. Sikerrel.

Harley-Davidson Electra/Street Glide - A Harley legenda

Hatalmas, tolórudas V2-es erőforrás, súlyos fémtest, archaikus technika: egy mai Harley pontosan ugyanúgy néz ki, mint egy régi. De vajon úgy is megy, olyan a hangja és egykori karakterét is sikerült megőriznie?

Honda VFR750F/1200F - A VFR csábítása

A Honda VFR-jei egyedülálló V4-es erőforrásukkal immár negyedszázada egyesítik egy kalap alatt a sportot és a túrázást. Mi változott és mi maradt meg az újabban kardános motorból a jóval több mint 50 százalékos lökettérfogat- és teljesítménynövekedést leszámítva?

Triumph Trident T160 V/Speed Triple - Szellem a motorban

Vajon van-e még valami közös nyolc kultuszmárka karakteres motorkerékpárjaiban és őseikben? Mennyi maradt meg az egykori műszaki megoldásokból és az elődök szelleméből?

Korábbi cikkeink