Rovat

Aktuálisabb, mint valaha - Használtmotor-teszt: Suzuki GSX 1200

A piaci trendek gyors változása érdekes dolgokat eredményez. Ilyen az, amikor egy megalkotott termék a születésekor nem annyira sikeres, aztán húsz év elteltével sorra ontják a gyárak a hozzá nagyon hasonló formákat és megőrülnek érte az emberek. Élheti másodvirágzását ennyi idő elteltével egy motor?

ASZFALT-CSISZOLÓ - Indian Scout Bobber

Az Indian Scout családja kibővül, oldalán immár a Bobbert is megcsodálhatjuk. Műszakilag szinte ugyanolyan, megjelenésében visszafogottabb, színében a fekete dominál. Vajon ez elég egy új menetélményhez?

Jogsigyilkos - Aprilia RSV4 RF

Aki követte az elmúlt évtizedben a superbike-világbajnokságot, az tudja, hogy a gyári támogatású RSV4-ek legyőzése egyáltalán nem volt egyszerű feladat. Természetesen a superbike-vb-s sikerekhez a szabályok értelmében elengedhetetlen a megfelelő alap. Mi viszont olyan szerencsések voltunk, hogy nem is az alap-, hanem az utcára kiadott legspécibb és legerősebb RF verzióval motorozhattunk! Rám az utcai rész hárult, míg pályán Bódis Ricsi tekergette a gázt az Aprilián.

Oroszlánkölyök - Benelli Leoncino 500

Pontosan 66 évvel az első Leoncino (olaszul: oroszlánkölyök) után a Benelli ismét ezzel a névvel épít motort. Menetpróbánkból kiderül, hogy a kínai gyártású kéthengeres igazi vadállatként vagy kedves kiscicaként viselkedik.

FRISS JOGSI - 48 LE-s motorok

Vajon mivel jobb indítani: egy eleve 48 lóerős motorral, vagy egy nagyobb teljesítményűvel, ami mesterségesen vissza van fojtva? Lássuk, miben különbözik egymástól a cikkben szereplő hat motorkerékpár!

Túraékszer - MV Agusta Turismo Veloce

MV Agusta... máshol népszerű, ismert, ott van a motoros köztudatban. Itthon az egzotikumok közé sorolják, az utakon alig látni. Évekig nem volt normális hazai képviselete, kiegyenlítetlen tartozások ide-oda, szervizháttér és márkamenedzselés zéró. 2016 decembere óta hivatalosan is új kezekbe került a patinás márka, és ez remélhetőleg ad még egy esélyt itthon az MV Agustának.

Ingázó bogár - Aprilia Scarabeo 250/300

Az ingázók és a nagyobb városokban rendszeresen nyüzsgők fejében a reggeli dugóban ülve, állva rendre megfogalmazódik a gondolat: Miért nem motorral jöttem?! Miért nincs egy robogóm? És akkor még csak a bejutásnál tartunk, a parkolási nehézségekről, költségekről nem is beszéltünk. Jelenlegi tesztünkkel azoknak szeretnénk segíteni és gondolatot ébreszteni, akik rendszeresen mantrázgatják a fenti kérdéseket, de még valamilyen okból kifolyólag nem lépték meg a váltást.

Száguldás Vespa Szerelem - Vespa Primavera 125 ABS

A Primavera név nem új a Vespa világában. Az 1968-ban debütált ős az egyik legtovább gyártott és legjobban kedvelt modell volt az olasz gyártó története során. Kicsi, agilis, briliáns motorjával forradalmat hozott a robogógyártásban. A Primaverát 1982-ig megszakítás nélkül gyártották, így a Vespa történelmének egyik legnagyobb értékesítési sikere lett.

Önuralom - Yamaha MT-09

Van néhány motor, amely olyan rossz magatartást hoz ki az emberből, amire nincs magyarázat. A legnyugodtabb, legmegfontoltabb háromgyerekes családapából is előtörnek állatias ösztönei, a józan, jogkövető magatartás fenntartásához komoly önkontroll kell.

Egy cseppnyi élvezet - Benelli TNT 125

Meglepetésként ért a hír, hogy a TNT125-öt is tesztelhetjük olaszországi kiruccanásunk során. Bár rögtön megfogott a mókás, olaszos formavilága, voltak aggodalmaim, hogy mennyire lesz vicces a TRK502-es endurókat kergetni ezzel az aprósággal. Csattanós választ kaptam a kicsitől.

A LEGJOBB, AMI A KÖZÉPKATEGÓRIÁBAN TÖRTÉNHET

KTM 790 Duke. Régóta vártuk, végre hamarosan piacra kerül. A KTM teljesen új középkategóriás naked modellje sok területen szeretne új mércét felállítani a 10 000 euró alatti szegmensben. Az exkluzív Motorrad-menetpróba elsőként ad információkat a vadonatúj kéthengeresről.

A blokk mindent visz - Harley-Davidson Street Rod 750

20 százalékkal nagyobb teljesítmény, 50 százalékkal több féktárcsa, rövidebb, harciasabb, kúúlabb. A Harley komolyat faragott a Street 750-en, és még sokkal drágább sem lett.

APRÓ különbségek - BMW R 1200 GS

Az aranyszárnyas márka elkötelezettjeként jutottam olyan lehetőséghez, hogy a bajor gyártó, R 1200 GS, vadonatúj (néhány száz kilométeres), a BMW Motorrad Dynamic ESA elektronikus futómű-szabályozó rendszerével felszerelt típusát néhány napon keresztül vezethessem.

SZÉRIA 2.0 - Bódis Richárd Suzuki GSX-R1000 versenymotorja

Júliusi számunkban a gyári Suzuki Gixerről találtak cikket Bódis Ricsi tolmácsolásában. A full gyári motor is ütőképes fegyver bármilyen amatőr kupán, vagy a nyílt napokon. Most azonban egy kategóriával feljebb lépünk, Ricsi a versenyre felkészített Suzukijáról beszélt.

RALLY MINOR - Honda CRF250 Rally

A motorozásban az a jó, hogy sok mindent lehet benne élvezni, attól függően, hogy kinek mi a fontos. De a legtöbb motoros életében eljön a pillanat, amikor az egyszerűség, a könnyedség, a sokoldalú felhasználhatóság lesz a fő szempont. Üdvözlégy CRF250.

Urbánus megoldás - BMW R nineT Urban G/S

A BMW motorokhoz kötődő viszonyom mindig is egy különleges kettősséget hordozott magában. Gyerekkoromban a veteránversenyeken, a depóban sétálgatva szájtátva mustrálgattam a régi bokszerremekeket, ugyanakkor a márka akkori kínálata leginkább csak a különleges kialakítású és elnevezésű (palalever, telelever) futóművükről, aszimmetrikusságukról szólt számomra, vonzalmat nem éreztem irántuk. Viszont eljött életemben az a pillanat, amikor őszintén tudtam lelkesedni egy bokszer BMW-ért és igazán vágytam rá, hogy én kaphassam meg őt pár napra!

Egy évtizednyi bizonyíték - Kawasaki Z1000 2003‒2013

A vizsgált első három generáció a külsőségek tekintetében jelentős eltérést mutat egymástól. A konstrukció alapja és a mögötte meghúzódó tervezési ideológia viszont mindvégig változatlan maradt. Vajon megbízhatóság terén akad eltérés közöttük?

Már nem néző, még nem zenész - Piaggio MP3 LT 500ie Business

Ahogy a zenészek szokták ugratni a dobosokat, úgy aposztrofálható a Piaggio motoros triciklije is, ami már nem autó, de még nem is motor. Három keréken szép az élet? Majd meglátjuk!

Összehasonlító teszt: BMW F 700 GS, Suzuki V-Strom 650 XT

ORSZÁG, VÁROS, FOLYÓ... Álljon bármi a napirenden, a Suzuki frissen kipolírozott kacsacsőrű V-Strom 650 XT-je és a BMW már bizonyított F 700 GS-e könnyedén megoldja a helyzetet. Mindkét túraenduró számos célra használható, kiváló motorkerékpár, bő 70 lóerejük országúton tökéletesen elegendő.

Korábbi cikkeink