Rovat

MotoStudent versenymotor-építés

Vészesen közelít a következő megmérettetés és még temérdek feladat áll előttük. Most viszont mérföldkőhöz érkeztek a kecskeméti motorépítők.

Menetpróba: Harley-Davidson Forty-Eight A2

Miért kéne feltétlenül kismotorra kárhoztatni azt, aki most kezd motorozni? Dehogy kell! Így gondolja ezt a Harley‒Davidson is, ezért több amerikai álomgépet a törvény adta lehetőségeket kihasználva elérhetővé tesz 35 kW-os, azaz 48 LE-s változatban is.

Magazin: Moto Jungle

A magyar nyelv és kultúra már eddig is felbecsülhetetlen értékű és szinte felfoghatatlan mélységű gondolatokkal gazdagította a világot. Ilyen például Karinthy Frigyes és az én egyik személyes kedvencem, a „Kaparj kurta, neked is lesz" vagy a „Mönnél tetvesebb a malacz, annál jobban rühelődzik".

Menetpróba: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Lehet zöld rendszámos verdában ülni és arra gondolni, hogy mi aztán környezettudatosak vagyunk. Azonban a legtöbb közülük csak a lelkiismeretünk nyugtatására jó maximum, hiszen ha véget ér a hatótáv, többet hörpint be pár gázfröccsel, mint egy ilyen robogó százon. És ez még élvezetes is.

Menetpróba: KTM 790 Duke

A legélesebb utcai fegyver - mondja ezt a narancssárga gyártó, és ez nem csak marketingszöveg. A KTM 790 Duke-ot telepakolták olyan extrákkal, ami csak szem-szájnak ingere, így ezekkel valóban ütőképes fegyver lehet a csupasz motort kedvelők köreiben.

Menetpróba Husqvarna Vitpilen 701

A Vitpilen 701 a Husqvarna nagyágyúja, aszfaltra való modelljeinek egyedülállóan minimalista stílusú megkoronázása. Mindössze 166 kilogrammos tömegének köszönhetően igencsak menetaktív élménymotorként rohangál divatos kávézók és kanyargós hegyi utak között.

A kétarcú ország III.

Egy kedves ismerősöm e szavakkal bocsátott utamra: csodálatos hely, de este nyolc után ne menj ki az utcára. Dél-Afrika, 3. rész

Menetpróba: Yamaha MT-10 SP

Vannak modellek, amelyek a praktikusságra vannak teremtve és vannak olyanok, amiket mindez hidegen hagy. A Yamaha MT-10 alapkivitelében is egy dühöngő bika volt és ezt még megfejelték gyorsváltóval, Öhlins futóművel. Mi lett ennek az eredménye?

Menetpróba: Honda GL 1800 Gold Wing

Talán nem véletlen, hogy a Honda 17 év elteltével most Texasban mutatja be az új Gold Winget, hiszen itt minden már alapból nagyobb, mint máshol. Ugyanakkor kereken 40 kilogrammal kisebb tömegével, új hathengeres erőforrásával, DCT-jével, elektronikus futóművével és kommunikációs kütyüivel a márka zászlóshajójának számító túragép 2018-ban a valamivel aktívabb motorozást kedvelő vevőkört célozza meg.

Bemutató: KTM FREERIDE E-XC 2018

Az elektromos világ harsonái egyre hangosabban és világosabban kérik a figyelmünket és ezzel együtt a járműgyártók felelősségét az új villanyáram hajtotta motorok irányában is.

Tartalomjegyzék: 2018/6

A Motorrevü júniusi számának teljes tartalma megtekinthető a cikkben.

Mitől mérnöki egy mérnökverseny?

Ötödik szériájához érkezett a mérnökhallgatók versenymotor-tervező és -építő versenye. A kecskeméti csapat már nyakig benne van a munkában, ráadásul duplán, hiszen két motorral is készülnek az aragóniai futamra.

Menetpróba: Harley-Davidson Fat Boy

Mese nincs. A Fat Boy a Harley‒Davidson modellpalettájának az egyik legnépszerűbb darabja. Mindig is egy ikon volt. Nem lesz ez másként az alaposan megújított Fat Boyjal sem.

Menetpróba: Suzuki Burgman 400 ABS

Idén tölti a húszat a díványrobogó kategória alapítója. Az agglomerációból ingázók kedvence, egyúttal a 2017-es használtmotor-behozatal második helyezettje alaposan átdolgozva, megfiatalodva kezdi a 2018-as szezont.

Menetpróba: Piaggio MP3 500ie Business

Ahogy a zenészek szokták ugratni a dobosokat, úgy aposztrofálható a Piaggio motoros triciklije is, ami már nem autó, de még nem is motor. Három keréken szép az élet? Majd meglátjuk!

Baleset-megelőzés: Tisztelet a trolinak – is!

Az utóbbi években Budapesten a HÉV járatokon időnként egy géphang arra figyelmezteti az utasokat, hogy milyen veszélyekkel kell számolnia annak, aki meggondolatlanul rohan át egy HÉV szerelvény előtt. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a HÉV szerelvények fékútja sokkal hosszabb, mint egy ugyanolyan sebességgel haladó személygépkocsié. Ha tehát valaki ész nélkül lép egy ilyen szerelvény elé, az azonos járműsebesség mellett kevésbé bízhat abban, hogy a gázolás elmarad, mint ha egy kisebb tömegű jármű útját keresztezné gyalogosan.

Menetpróba: Honda CB1000R Neo Sports Café

De gustibus non est disputandum - az ízlésekről nem vitatkozunk, mondták a rómaiak. Mármint a kétezer évvel ezelőtti rómaiak. Rengeteg egyéb bölcsnek tűnő megállapítást is tettek, melyek sentetiae néven maradtak ránk. Jórészüket valószínűleg azért, hogy kétezer évvel később az iskolásoknak ezeket a latin bölcsességeket memoriter-ként be kelljen magolniuk, továbbá arra is tökéletesek, hogy fel lehessen vágni velük - például egy cikk legelején.

Menetpróba: Suzuki GSX-S125

A1-es kategóriával vezethető, klasszikus 125-öse talán minden gyártónak volt, kivéve a Suzukinak. Ha nagyon szőrszálhasogatóak akarunk lenni, nekik is volt, a VanVan végül is ide sorolható, de azért mégsem. A japán gyártó végre betöltötte a hiányzó űrt, a GSX-S1000 és 750 alkotta roadstersorozatot a GSX-S125-tel egészítette ki.

Menetpróba: Honda X-ADV

A mai világban minden nap valóságos marketingcunami zúdul ránk. Lépten-nyomon valaki feltalál valami forradalmit, megalkotja az eddigi legnagyobbat, legcsodálatosabbat, vagy akár új kategóriát teremt a piacon. A sokadik ilyen eset után az ember már csak elmosolyodik ezen lösungok hallatán, pedig néha nem hazudik a marketinges. Ilyen kivételes eset az X-ADV esete.

Menetpróba: Triumph Moto2 prototípus

Idén még a Honda szállítja a motorokat a Moto2-nek, 2019-ben azonban átveszi tőle a stafétabotot a Triumph. Mint arról magunk is meggyőződhettünk a calafati versenypályán, mind teljesítmény, mind hang szempontjából gyökeres változást hoznak majd az új hajtóművek.

Korábbi cikkeink