Rovat

Baleset-megelőzés: A sebességtúllépés következményei

„A jó döntések tapasztalatból születnek, a tapasztalat pedig rossz döntésekből."

EICMA újdonságok 1. rész

A valaha volt legsikeresebb EICMA-n jártunk: 43 országból 1887 márka hozta el termékeit Milánóba, amire közel 800 000 látogató volt kíváncsi! Hiába a küszöbön álló Euro5, nem enyhül a teljesítményháború, ezúttal a brutálerős nakedek feszegetik a határokat. A közönség pedig vevő erre, a Show legszebb Motorkerékpárjának a Ducati Streetfighter V4-et választották.

Baleset-megelőzés: motorral a sorok között

„Másképp lát, aki motorkerékpáron vakációzik. Az autó kirekeszt a világból, nem is eszmélhetsz, hogy képernyő előtt ülsz megint. Tehetetlen szemlélője vagy a jelenségek vonulásának. A motorkerékpárnak nincs képernyője. Kapcsolatba kerülsz mindennel. Nem is nézed már, annyira részese vagy, és a jelenlét érzése lenyűgöz. A talpad alatt arasznyira surranó út valóságos, járni is azon jársz, csak most belemosódik a surranásba, de ha akarod, leteheted a lábad bármikor, és talpaddal tapasztalod a tudatfolyamot." (Robert M. Pirsig: A zen, meg a motorkerékpár-ápolás művészete)

Túra: Palawan szigete

A Fülöp-szigeteken lévő Palawan immár több éve a világ legjobb szigete cím büszke viselője, így amikor lehetőségünk nyílt, hogy valahol 2 hetet tölthessünk, a kíváncsiságunk egyből ide irányított minket. Érthető módon, elég magas elvárásokkal indultunk neki ennek a kalandnak.

Túra: motorral a fekete-tengerhez, 2. rész

Csíkszereda előtt egy magas hegyoldalon ereszkedtünk a városba, azaz inkább csúsztunk egy sáros úton, ahol egy gombász Daciával beszorult egy mélyen kimosott facsúszdának is beillő meredélyen. Most mi voltunk a megmentők, nyakig sárosan kitoltuk a kultikus román technikát. Jutalmul a piac mellett rántott gombát ebédeltünk. Ez után leróttuk tiszteletünket a csíksomlyói kegytemplomban, amit egy kis „Z"-zés követett a sípálya mellett át a Somlyó-nyeregbe.

Túra: Thaiföld és Laosz, 2. rész

Családos emberként a bennem lakozó, kalandra vágyó motoros énem nem túl meglepő módon háttérbe szorult. Aztán egyszer csak kirobbant, mint az Alien Ripley mellkasából... És mivel évtizedes biker cimborámat is hajtotta a felfedezés vágya, hamarosan egy irányba gurult a szekerünk. Átlagos polgári létünket két hétre a téli hónapokban tudtuk hátunk mögött hagyni.

Magazin: KSR-történelem

Európa egyik legnagyobb motorértékesítője a maga 60 000 eladott motorjával. Két saját fejlesztésű márka, két feltámasztott történelmi brand és számos márkaképviselet kötődik nevéhez, és alig tudunk róla valamit.

Interjú: Varsányi Zoltán, a Magyar Mentőmotor Alapítvány Kuratóriumi Elnöke

Öt sikeres újraélesztés, 1400 kivonulás, átlagos helyszínre érkezés 9 és fél perc, több mint 52 000 kilométer -
mindezek a számok csupán az elmúlt év munkáját tükrözik.

Technika: LEDES világítás

Régen kerekek voltak, és szinte csak pislákoltak, ma viszont a legkülönfélébb formákat öltik, ráadásul nagy fényerővel világítják meg az utat a motorkerékpár-fényszórók. A ledes technikának (Light Emitting Diode) köszönhetően nemcsak biztonságosabbá teszik az éjszakai közlekedést, hanem egyúttal egyedi arcot is kölcsönöznek a kétkerekű járműnek.

Nomád túra a vad keletre 1. rész

Még a téli vágyakozás időszakában, a meleg szobában pattant ki az ötlet, hogy terepezzünk keletre. Ameddig csak lehet. A térképet tanulmányozva úgy tűnt, tőlünk pontosan keleti irányba a legmesszebbre szárazföldön a Fekete-tengerig juthatunk el. Tehát, irány a tenger! Természetesen motorral, nomád módon, nem előre eltervezett útvonalon, a távoli ismeretlen kelet felé, szebbnél szebb tájakon át. Úgy, hogy az ember sose tudja előre, hogy aznap meddig jut és mit él át. A hosszú távú terepmotorozás közben elválik, ki mennyire leleményes, türelmes a másikhoz, és mennyire képes asszimilálódni a természethez, idegen környezethez. Ezeken múlik, hogy a túra valóban kikapcsolódás, szép emlék és ne tortúra legyen.

Cégbemutató: a Super SOCO Magyarországon

Hogy az elektromos motorozás leváltja-e valaha a benzinest, az még a jövő titka. De hogy rohamos léptekkel fejlődik a szegmens, az biztos. Újabb és újabb márkák mutatkoznak be a hazai piacon. Mint például a Super SOCO.

Ducati-színekben: Super SOCO CUx

Bemutató: Super SOCO CUx Ducati Special Edition

Idén 40 éves a ralik anyja, a Dakar

„A kaland azoké, akik útra kelnek. Az otthon maradónak marad az álmodozás." (Thierry Sabine)

Technika: 1000-es sportmotorok technikai analízise

Újabb fejezetet nyitott a BMW és a Ducati a szupersportmotorok történetében: átlendültünk a 200 LE-s határon, megindultak felfelé az árak. Cserébe viszont olyan robbanótöltetekkel állnak elő a gyártók, amelyekkel pár évvel ezelőtt még világbajnoki futamot lehetett volna nyerni. Vajon hogy csinálják?

Custom sarok: Whiskys bobber

Nem, nem az alkoholos befolyásoltság alatti motorvezetés mellett kampányol bemutatott motorunk, a dizájn elkészülte mögött teljesen más okok állnak.

Túra: Laosz

Baleset-megelőzés A jogosítvány elvétele

Jogosítványt szerezni ma már gyorsan is lehet. Amilyen pörgős azonban a megszerzéshez vezető folyamat, olyan váratlanul lehet ezt az okmányt elveszíteni is. Lássuk, mit kell tennünk, ha azt szeretnénk, hogy ez a kis plasztikkártya mindig a mienk maradjon!

Flat track sorozat: Az oktatás

„Tudod, olyan ez is, mint amikor a szocializmusban a gyerekek a zöld Zsigulival keresztbe mentek a parkolóban... az maga volt a ma nagyon divatos drift, csak akkor még nem tudtuk, hogy így hívják. Gyorsasági versenyzőként télen rendszeresen edzettünk terepen. Arra azt mondtuk, hogy kiegészítő edzés, terepezés. Ha ma egy pályán műveled ugyanezt, arra azt mondják, hogy flat track. Tehát flat trackeztünk mi már régen is, csak nem tudtuk, hogy ez az."

Kuwait Bike Show 2019

Kuvait, Kuvait... te csodás. Ezzel a gondolattal indultam el itthonról a mesés kelet felé, hogy ottani barátaim, a Desert Saints MC meghívásának eleget tegyek, és velük együtt látogassam meg hazájuk egyetlen motoros rendezvényét, a Kuwait Bike Show-t.