Rovat

Motoros Dekameron - 2. mese

Neked is van egy jó sztorid? Vedd fel és küldd el nekünk: szerkesztoseg@motorrevu.hu

Motoros Dekameron - Az első mese

Az első mese ma 19:30-kor.

Új videósorozat - Motoros Dekameron

Neked is van egy jó sztorid? Vedd fel és küldd el nekünk!

Így próbáld elviselhetőbbé tenni napjaid

Az első tipp, próbáld ki Te is!

Én, a sebesség - a Suzuki Hayabusa története

Abban a korban született, amikor a közösségi média még nem létezett, a mobiltelefonok pedig nyomógombosak voltak. 1999-et írtunk, és az egész világot sokkolta számaival olyannyira, hogy még a híradóba is bekerült.

Baleset-megelőzés: mobilozás és vezetés

Környezetünk hatalmas információáradattal bombázza érzékszerveinket minden pillanatban.

Baleset-megelőzés: Befolyásolás a közlekedésben, 2. rész

Az előző cikkben az utakon megfigyelhető pszichológiai nyomásgyakorlásról volt szó. Most ezt a témát folytatjuk, mégpedig a konformitás fogalmával. A konformitás egy személy viselkedésének vagy véleményének olyan változása, amely egy egyéntől vagy csoporttól származó valódi vagy vélt nyomás következtében alakul ki.

Nyugalom a hegycsúcsok fölött?

Valakinek lenyűgöző hang, másnak elviselhetetlen lárma: a robbanómotoros járművek, különösen a motorkerékpárok által keltett zajterhelésről szóló vita az Alpokban egyre inkább kiéleződik. Vajon hamarosan állandó lezárásokkal és innen-onnan való kitiltással kell számolnunk?

Moto Guzzi California II - Az olasz kovboj amerikai motorja Olaszországból

A 80-as évek serdülőinek álma, fiúszobák és garázsok falának plakátsztárja, egy generáció nézegette vágyakozástól elhomályosult szemmel. Megtestesült benne minden, ami luxus, vagány, nyugati - vagyis elérhetetlen.

Baleset-megelőzés: Befolyásolás a közlekedésben, 1. rész

Budapest utcáin gyakran előfordul, hogy a közlekedés résztvevői nyomást gyakorolnak egymásra annak érdekében, hogy az általuk helyesnek vélt magatartásra rászorítsák a másik járművezetőt. Erre azok is hajlamosak, akiknek véleménye korántsem felel meg a KRESZ előírásainak. Lehet, hogy ezzel csak némi szorongást keltenek a másikban, de az is lehet, hogy rákényszerítik egy rossz döntésre, mert a megfelelési kényszer adott esetben erősebb, mint a józan ész. Mi kell ahhoz, hogy ez ne így legyen? Sokszor annyi is elég lenne, hogy bízunk a másikban, és nem képzeljük önmagunkat mindenkinél okosabbnak...

A Dakar fekete napjai motoros szemmel

Az első haláleset a legelső versenyen történt 1979-ben.

Magyar túra: Zemplén, Abaúji térség

A látnivalók sokasága miatt - várak, történelmi emlékek,
csodás utak - egy hosszú hétvége alatt végigjárni lehetetlen. Túraajánlónk is csak egy kis ízelítő a hol szelíd, hol vadregényes tájakat tartogató Zemplén nyugati fertályáról.

Interjú: Integrált motorkerékpár- és versenyszakmérnök-képzés

Ősszel kaptunk egy meghívót a MAMI-tól, látogassuk meg őket a HUNGEXPO-n megrendezett Automotive Hungary kiállításon. A meghívásnak örömmel tettünk eleget, utoljára ugyanis vagy két éve ültünk le egymással. Amit akkor hallottunk, nem volt valami vidám história, akkoriban még az iskola fennmaradása is kétségessé vált az állami támogatás - a kvóta - megvonásának következtében.

Custom sarok: Scrambler Transalpból

Határozottan kijelenthetjük, hogy cserebogár szinte bármiből lehet. Például ha elég ügyes az ember, Honda Transalpból is.

Újdonságok: EICMA 2019 2. rész

A 2019-es EICMA soha nem látott motordömpinget hozott. Az előző számunkban a legnagyobb és legnépszerűbb márkák újdonságait vettük sorra, az ínyencségeket a második részre tartogattuk. Jöjjenek tehát az exkluzív ritkaságok, a törpemárkák luxusgépei, az új utakat kereső kickstart vállalkozások és a nálunk egyelőre még kevésbé ismert, de így vagy úgy figyelemre méltó ázsiai modellek.

Baleset-megelőzés: Társas norma

Készek vagyunk arra, hogy beálljunk a sorba, vagy inkább felrúgjuk a többség által elfogadott és tiszteletben tartott normákat?

Baleset-megelőzés: A sebességtúllépés következményei

„A jó döntések tapasztalatból születnek, a tapasztalat pedig rossz döntésekből."

EICMA újdonságok 1. rész

A valaha volt legsikeresebb EICMA-n jártunk: 43 országból 1887 márka hozta el termékeit Milánóba, amire közel 800 000 látogató volt kíváncsi! Hiába a küszöbön álló Euro5, nem enyhül a teljesítményháború, ezúttal a brutálerős nakedek feszegetik a határokat. A közönség pedig vevő erre, a Show legszebb Motorkerékpárjának a Ducati Streetfighter V4-et választották.

Baleset-megelőzés: motorral a sorok között

„Másképp lát, aki motorkerékpáron vakációzik. Az autó kirekeszt a világból, nem is eszmélhetsz, hogy képernyő előtt ülsz megint. Tehetetlen szemlélője vagy a jelenségek vonulásának. A motorkerékpárnak nincs képernyője. Kapcsolatba kerülsz mindennel. Nem is nézed már, annyira részese vagy, és a jelenlét érzése lenyűgöz. A talpad alatt arasznyira surranó út valóságos, járni is azon jársz, csak most belemosódik a surranásba, de ha akarod, leteheted a lábad bármikor, és talpaddal tapasztalod a tudatfolyamot." (Robert M. Pirsig: A zen, meg a motorkerékpár-ápolás művészete)

Korábbi cikkeink