Rovat

A Dakar fekete napjai motoros szemmel

Az első haláleset a legelső versenyen történt 1979-ben.

Magyar túra: Zemplén, Abaúji térség

A látnivalók sokasága miatt - várak, történelmi emlékek,
csodás utak - egy hosszú hétvége alatt végigjárni lehetetlen. Túraajánlónk is csak egy kis ízelítő a hol szelíd, hol vadregényes tájakat tartogató Zemplén nyugati fertályáról.

Interjú: Integrált motorkerékpár- és versenyszakmérnök-képzés

Ősszel kaptunk egy meghívót a MAMI-tól, látogassuk meg őket a HUNGEXPO-n megrendezett Automotive Hungary kiállításon. A meghívásnak örömmel tettünk eleget, utoljára ugyanis vagy két éve ültünk le egymással. Amit akkor hallottunk, nem volt valami vidám história, akkoriban még az iskola fennmaradása is kétségessé vált az állami támogatás - a kvóta - megvonásának következtében.

Custom sarok: Scrambler Transalpból

Határozottan kijelenthetjük, hogy cserebogár szinte bármiből lehet. Például ha elég ügyes az ember, Honda Transalpból is.

Újdonságok: EICMA 2019 2. rész

A 2019-es EICMA soha nem látott motordömpinget hozott. Az előző számunkban a legnagyobb és legnépszerűbb márkák újdonságait vettük sorra, az ínyencségeket a második részre tartogattuk. Jöjjenek tehát az exkluzív ritkaságok, a törpemárkák luxusgépei, az új utakat kereső kickstart vállalkozások és a nálunk egyelőre még kevésbé ismert, de így vagy úgy figyelemre méltó ázsiai modellek.

Baleset-megelőzés: Társas norma

Készek vagyunk arra, hogy beálljunk a sorba, vagy inkább felrúgjuk a többség által elfogadott és tiszteletben tartott normákat?

Baleset-megelőzés: A sebességtúllépés következményei

„A jó döntések tapasztalatból születnek, a tapasztalat pedig rossz döntésekből."

EICMA újdonságok 1. rész

A valaha volt legsikeresebb EICMA-n jártunk: 43 országból 1887 márka hozta el termékeit Milánóba, amire közel 800 000 látogató volt kíváncsi! Hiába a küszöbön álló Euro5, nem enyhül a teljesítményháború, ezúttal a brutálerős nakedek feszegetik a határokat. A közönség pedig vevő erre, a Show legszebb Motorkerékpárjának a Ducati Streetfighter V4-et választották.

Baleset-megelőzés: motorral a sorok között

„Másképp lát, aki motorkerékpáron vakációzik. Az autó kirekeszt a világból, nem is eszmélhetsz, hogy képernyő előtt ülsz megint. Tehetetlen szemlélője vagy a jelenségek vonulásának. A motorkerékpárnak nincs képernyője. Kapcsolatba kerülsz mindennel. Nem is nézed már, annyira részese vagy, és a jelenlét érzése lenyűgöz. A talpad alatt arasznyira surranó út valóságos, járni is azon jársz, csak most belemosódik a surranásba, de ha akarod, leteheted a lábad bármikor, és talpaddal tapasztalod a tudatfolyamot." (Robert M. Pirsig: A zen, meg a motorkerékpár-ápolás művészete)

Túra: Palawan szigete

A Fülöp-szigeteken lévő Palawan immár több éve a világ legjobb szigete cím büszke viselője, így amikor lehetőségünk nyílt, hogy valahol 2 hetet tölthessünk, a kíváncsiságunk egyből ide irányított minket. Érthető módon, elég magas elvárásokkal indultunk neki ennek a kalandnak.

Túra: motorral a fekete-tengerhez, 2. rész

Csíkszereda előtt egy magas hegyoldalon ereszkedtünk a városba, azaz inkább csúsztunk egy sáros úton, ahol egy gombász Daciával beszorult egy mélyen kimosott facsúszdának is beillő meredélyen. Most mi voltunk a megmentők, nyakig sárosan kitoltuk a kultikus román technikát. Jutalmul a piac mellett rántott gombát ebédeltünk. Ez után leróttuk tiszteletünket a csíksomlyói kegytemplomban, amit egy kis „Z"-zés követett a sípálya mellett át a Somlyó-nyeregbe.

Túra: Thaiföld és Laosz, 2. rész

Családos emberként a bennem lakozó, kalandra vágyó motoros énem nem túl meglepő módon háttérbe szorult. Aztán egyszer csak kirobbant, mint az Alien Ripley mellkasából... És mivel évtizedes biker cimborámat is hajtotta a felfedezés vágya, hamarosan egy irányba gurult a szekerünk. Átlagos polgári létünket két hétre a téli hónapokban tudtuk hátunk mögött hagyni.

Magazin: KSR-történelem

Európa egyik legnagyobb motorértékesítője a maga 60 000 eladott motorjával. Két saját fejlesztésű márka, két feltámasztott történelmi brand és számos márkaképviselet kötődik nevéhez, és alig tudunk róla valamit.

Interjú: Varsányi Zoltán, a Magyar Mentőmotor Alapítvány Kuratóriumi Elnöke

Öt sikeres újraélesztés, 1400 kivonulás, átlagos helyszínre érkezés 9 és fél perc, több mint 52 000 kilométer -
mindezek a számok csupán az elmúlt év munkáját tükrözik.

Technika: LEDES világítás

Régen kerekek voltak, és szinte csak pislákoltak, ma viszont a legkülönfélébb formákat öltik, ráadásul nagy fényerővel világítják meg az utat a motorkerékpár-fényszórók. A ledes technikának (Light Emitting Diode) köszönhetően nemcsak biztonságosabbá teszik az éjszakai közlekedést, hanem egyúttal egyedi arcot is kölcsönöznek a kétkerekű járműnek.

Nomád túra a vad keletre 1. rész

Még a téli vágyakozás időszakában, a meleg szobában pattant ki az ötlet, hogy terepezzünk keletre. Ameddig csak lehet. A térképet tanulmányozva úgy tűnt, tőlünk pontosan keleti irányba a legmesszebbre szárazföldön a Fekete-tengerig juthatunk el. Tehát, irány a tenger! Természetesen motorral, nomád módon, nem előre eltervezett útvonalon, a távoli ismeretlen kelet felé, szebbnél szebb tájakon át. Úgy, hogy az ember sose tudja előre, hogy aznap meddig jut és mit él át. A hosszú távú terepmotorozás közben elválik, ki mennyire leleményes, türelmes a másikhoz, és mennyire képes asszimilálódni a természethez, idegen környezethez. Ezeken múlik, hogy a túra valóban kikapcsolódás, szép emlék és ne tortúra legyen.

Cégbemutató: a Super SOCO Magyarországon

Hogy az elektromos motorozás leváltja-e valaha a benzinest, az még a jövő titka. De hogy rohamos léptekkel fejlődik a szegmens, az biztos. Újabb és újabb márkák mutatkoznak be a hazai piacon. Mint például a Super SOCO.

Ducati-színekben: Super SOCO CUx

Bemutató: Super SOCO CUx Ducati Special Edition

A ralik anyja, a Dakar

„A kaland azoké, akik útra kelnek. Az otthon maradónak marad az álmodozás." (Thierry Sabine)

Korábbi cikkeink