Rovat

Café-menet

Idén a 40 éves Café Racer-jubileumra jelent meg egy „Café Custom Accessories" nevű kiegészítő kollekció. Egy ilyennel átalakított Sportstert vetettünk össze az 1977-es eredetivel, amely minden bizonnyal a 60 éves Sportster-történelem legkülönösebb modellje.

Menetpróba: Honda GL1800 Gold Wing

Talán nem véletlen, hogy a Honda 17 év elteltével most Texasban mutatja be az új Gold Winget, hiszen itt minden már alapból nagyobb, mint máshol. Ugyanakkor kereken 40 kilogrammal kisebb tömegével, új hathengeres erőforrásával, DCT-jével, elektronikus futóművével és kommunikációs kütyüivel a márka zászlóshajójának számító túragép 2018-ban a valamivel aktívabb motorozást kedvelő vevőkört célozza meg.

Interjú: Csizmazia Barnabással

„A negyedik körben Barnabás bemutatta azt, ami klasszissá tesz egy versenyzőt, küzdeni tudásból, akaraterőből, összpontosításból jelesre vizsgázott."

Beszámoló: Triumph Moto2 prototípus

Idén még a Honda szállítja a motorokat a Moto2-nek, 2019-ben azonban átveszi tőle a stafétabotot a Triumph. Mint arról magunk is meggyőződhettünk a calafati versenypályán, mind teljesítmény, mind hang szempontjából gyökeres változást hoznak majd az új hajtóművek.

Magazin: 12 éves az Oldtimer Show

Kézműves, vintage, oldschool - napjaink trendi hívószavai, sok esetben felületes tartalommal, reklámfogásként használva. Ha azonban komolyabban is érdekelné a múlt a technikatörténet és a járműdizájn tükrében, az Oldtimer Show jó program lehet.

Hagymakovecz avagy a Speedster King

Egy kis magyarázat címünkhöz. A Hagymatikum Makó leglátványosabb épülete, Makovecz Imre tervezte, itt fotóztuk le a Speedster Kinget, egy makói motorépítő világbajnoki helyezett motorját. Hagymakovecz szó tehát zseniálisan sűríti a Hagymatikum, a Makó és a Makovecz szavakat.

Magazin: ATNO Forge-Motorrevü börze

Az első ATNO Forge-Motorrevü börze beszámolója. Jó hír, hogy újabb rendezvény készül. 2018 december 08-án kerül megrendezésre a Motorépítők Klubja. Csekkold az esemény részleteit!

Interjú: Márton Lászlóval, a Leier Autó ügyvezető igazgatójával

A motorok átalakítása, egyedivé tételének vágya egyidejű a motorkerékpározással, az első motorkerékpárok megszületésével. Ugyan, ki ne emlékezne első bringájának dekorálására, a matricákra, a küllők közé ékelt műanyagdarabra, amellyel gördülés közben hangosan kerepelt?

Összehasonlító teszt: kis túraendurók

Sokrétű tehetségként tartják számon a túraendurókat: se a sok csomagtól, se az autópályától, se pedig a könnyebb tereptől nem riadnak vissza. A piacon kapható modellek többsége a 200 kilogramm és 100 lóerő fölötti kategóriát képviseli. A BMW G 310 GS, a Honda CRF 250 Rally és a Kawasaki Versys-X 300 az élő bizonyítékai annak, hogy belépő szinten is lehet univerzális motort találni.

Technika: Ducati Panigale V4

Nem holmi jelentéktelen fejezet a Panigale V4 a Ducati életében. Bemutatását követően többé nem V2-es, hanem a cég első sorozatgyártású négyhengeres motorja szolgáltatja a superbike-ok műszaki alapját. A siker érdekében hamisítatlan MotoGP-versenytechnikával vértezték fel.

Yamaha MT-07 szétszedése 50 000 km után

A legkelendőbb Yamaha, többszörös tesztgyőztes. A velünk töltött ötvenezer kilométer alatt a szívünket is meghódította. De vajon mit mutatnak a tények a tartóssági teszt végén? Elnyűhetetlenség szempontjából is az élen az MT-07 helye?

Interjú: Varsányi Zoltán, a Magyar Mentőmotor Alapítvány kuratóriumának elnöke

Be van Ön oltva, mondjuk, agyvérzés ellen? És mi a helyzet a szívinfarktussal? Kötött-e Ön szerződést az égi hatalmakkal, hogy nem éribaj? Ha a válasza nem, akkor Önt is érintheti cikkünk.

Használt motor: Suzuki DR-Z400

A DR 350 utódjaként jött létre, nyomban három változattal is készült, mára beírta magát a megbízható motorok történelmébe.

Magyar motorok világversenyen

Vegyünk egy nagy levegőt. Igen. Sikerült. Ádáz küzdelmek, sok-sok szerencsétlenség és sok-sok őrangyal szerepet kapott a mi kis történetünkben. A történetünkben, amiben egy tucatnyi egyetemista időt és energiát nem sajnálva hajtott egy célt, hogy elkészüljenek két versenymotorral az idén megrendezésre került V. Nemzetközi Motostudent versenyre.

Megjelent a Motorrevü legfrissebb 2018/11 száma!

Már kapható a legújabb 2018/11 lapszámunk!

Túra: Kuba

Lehet mótorkerékpárnak nevezni, mert egy alias BMW boxer hajtja láncz-áttétellel differencziálmű nélkül. Tán autó, mert négy kereke van-de nincs se oldala, se teteje? Egyik sem, mert sínen fut...

Szénlapgyártás dióhéjban – 1 .rész

Ahogy általánosan a motorsportban, úgy mi is próbálunk mindent a lehető legkönnyebbre legyártani. Erre egy remek megoldás a szénszövet használata, ami a versenytársaitól, azaz más anyagoktól, mint pl. nagy szilárdságú alumíniumtól vagy króm-molibdéntől, szakítószilárdság/sűrűség arányban jobb tulajdonságokkal rendelkezik.

AtNo Forge Klubműhely

Pár éve írtunk egy itthon akkoriban kialakulófélben lévő motoros kultúráról, café racer és scrambler rajongókról. Akik az újszülöttek elragadó naivitásával fedezik fel újra a motorozás, az együtt gurulás, a sátorozás, a szabadban alvás élményét, és... kapaszkodjanak meg, elkezdik átalakítani/átalakíttatni motorjaikat az éppen divatos irányzatnak megfelelően.

Baleset-megelőzés: A szemtanú kötelessége

„Az igazság (...) gyakran megviseli a szemtanúkat."
Ki a hibás egy balesetben? Nem a járókelők dolga eldönteni. Az eset szemtanúinak azonban nem csak a segítségnyújtásban kötelességük részt venni.

Megjelent a Motorrevü legfrissebb 2018/10 száma!

Már kapható a legújabb 2018/10 lapszámunk!

Korábbi cikkeink