hirdetés
2010-03-29 , Írta: Stefan Kaschel, Képek: Jörg Künste
Bookmark and Share

hirdetés

Eddig teljesen egyértelmű volt: nincs még egy 600-as, amely ennyire radikális, ilyen hangos és ennyire egyértelműen versenyzésre termett volna. Most azonban a Yamaha a 2010-es R6-ossal csendesebb vizekre evez.

Lenne mit kritizálni az átalakított R6-oson, például a legfeltűnőbb elemét. De ez nem lenne fair az R6 kétségtelen érdemei láttán. Hiszen ő volt az, aki elindította a jókora, a tömegközéppont szempontjából meglehetősen előnytelen, ülés alatt elhelyezett kipufogó trendjétől való elszakadást a központosított, kompakt hangtompítócsonk felé. A sors iróniája, hogy éppen ő az, aki egy kevésbé sikerült tervet valósított meg. De nem számít, az alkatrészpiac majd a segítségünkre siet.

Motorok Yamaha YZF-R6 2010
további fotókért kattintson a képre

Szerencsére az R6 többi része formailag teljesen olyan maradt, mint amilyen volt. A műszaki adatokra ez viszont nem érvényes teljes mértékben. „A 2010-es R6 esetében az volt a cél, hogy javítsuk a motor karakterisztikáját abban a fordulatszám-tartományban, amelyben normál használat mellett általában igénybe vesszük” – nyilatkozta a Yamaha szóvivője, Karlheniz Vetter. Ez meglepő, hiszen mindeddig pont a hatszázasoknál jelentett a teljesítmény mindent, ami számít. A módosított kipufogó, mapping és levegőszűrő következményeképp a csúcsteljesítmény névlegesen öt lóerővel lett kisebb.

Motorok Yamaha YZF-R6 2010
Ezen még szépíteni kéne. Az új R6 hangtompítója hosszabb, mint az elődöké

Ez persze a legtöbb – tehát civil – felhasználó számára lényegtelen körülményt jelent csupán a fordulatszám-tartomány ritkán látogatott végén. Gyakorlatilag ugyanis észre sem lehet venni, hogy az R6 főtengelye nagy fordulaton már nem annyira féktelenül forog. Éppoly kevéssé mérhető a menetteljesítményeken az, hogy hiányozna bármekkora teljesítmény. A nulláról 200 kilométer/órára való gyorsuláskor elveszített egyetlen tized másodperc (9,7 helyett 9,8 másodperc) még könnyen tolerálható. Lényegében sajnos viszont a fordulatszám-tartomány másik végére is ugyanez igaz.

Motorok Yamaha YZF-R6 2010
A legendásan pörgős R6 kezelhetőségénak jót tesz a nyomatékhatárolóval ellátott csúszókuplung

Ha valakinek bekötött szemmel kéne megkülönböztetnie a régi és az új R6-ost az öt számjegyűnél kisebb fordulatszám-tartományban, az nem fog menni. Nincsen érzékelhető javulás – és mérhető sem. 11 000/min-ig a görbék gyakorlatilag teljesen fedik egymást, mielőtt az új jól láthatóan elmarad a régi R6-tól.

Mindazok számára tehát, akik nem keresik fel háromszor egy héten a mérőpadot, semmi sem változott. Ott ugyanis az új R6 a csúcson két lóerővel kevesebbet adott le. Mégis van valami: az új R6 hallhatóan csendesebb lett. Szerencsére nem annyira a pilóta szubjektív érzékelése szerint, mivel az airbox rekedt hörgése még mindig mindent felülmúl. Ugyanakkor megmaradt a közvetlenség, az egyedülálló versenygépérzés, amelyet a Yamaha a kezdetektől fogva közvetít. Továbbra is elképesztően jó motorkerékpár.

Motorok Yamaha YZF-R6 2010
A műszerfalhoz programozható váltófény és jobb kézzel indítható köridőmérő is tartozik

Ennek ellenére lenne két javaslatunk a modellápoláshoz: a kipufogót nem ártana ismét kissé mutatósabbá tenni. És végre a sokszor elátkozott Dunlop Qualifier első gumit egy olyanra lecserélni, amellyel az R6 kibontakoztathatja jó tulajdonságait.

Címkék:  yamaha , yzf , r6 , villámteszt , 2010


2010-04-19 22:47:07

Én szerintem nagyon csini a motor és biztosan jó is, de nagyon pici. Ezt úgy értem hogy kb. a térdednél van a tenyered mikor ráülsz, és nagyon lent van a kormány. Mondjuk én magas vagyok a 190 centimmel, de egy nálam sokkal alacsonyabb ismerősöm is ugyan ezt mondta.

2010-04-05 10:53:57

de vehet egyböl kettöt és akkor jut egy nekem is

2010-04-04 20:46:44

Perszemáán...

2010-04-02 13:43:00

szerintem rendben van nagyon utcán is,meg pályán is.Aki nem kéri,az adja nekem

2010-04-01 18:59:41

meg kit nem?

2010-04-01 13:34:24

Ja, hát kölcsönkérve érdekel engem is!

2010-03-31 21:52:20

Én szivesen kölcsönkérném valakitől egyszer-kétszer. De nem vásárolnék ilyet.

2010-03-31 20:51:11

én imádnám de nem egyedüli motornak
kellene egy amivel az asszonyt is tudnám vinni

2010-03-31 08:38:18

Nem baj hangszor, ha nem kell, legalább nem lesz tucatmotor Kéne, kéne, de aztán mégsem.

2010-03-30 19:24:14

én meg szaggatnám a bajszát de nagyon

2010-03-30 13:39:30

Tegyetek le minden nehezet és keményet (hogy ne vágjátok hozzám), szóval, szép, szép, de nem kéne, még ha futná rá se. Egyszerűen nem hoz tűzbe. Öregszem?

2010-03-29 21:33:03

Ha csak a magam élvezetére gondolnék ilyen kéne! De mivel közúton nem lehet élvezettel és biztonsággal kimotorozni, no meg az utasnak sem túl kényelmes, nem beszélve magamról egy hosszabb úton, mégsem kéne! Nézegetni és pályázni, no oda kéne. Ha már ennyi minden kéne, akkor nem ártana egy kifogyhatatlan bankkártya sem!

2010-03-29 17:07:40

szépséges kis masina kellemes lehet vele eltölteni egy két napot pályázással

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha YZF-R6

údaje

Hengerűrtartalom: 599 cm3

Max. teljesítmény: 122 LE (91 KW) 14500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 66 Nm 10500/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1380 mm

Végsebeség: 267 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár