hirdetés
2009-10-09 , Írta: Zách Dániel, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Legyen véleményetek! Ezzel az utasítással kezdődött három, olvasóból lett kollégánk munkája a Mátrában, ahol két új Yamaháról, az XJ6 és a Diversion modellekről kértük a véleményüket.

A Motorrevü szerkesztősége nem elefántcsonttoronyban működik. Igyekszünk állandó kapcsolatot ápolni olvasóinkkal, hiszen cikkeink nekik, sőt olykor velük együttműködve készülnek. Az olvasói tesztek ötlete sem bonyolult. Az első, sikeres alkalom után egyre kíváncsibbak lettünk, miként vélekedik egy típusról az, aki nem kényeztetheti magát hetente új gép nyergében, sőt évekig gyűjt információkat és pénzt, mielőtt új motorra ülhet.

Yamaha XJ6 és Diversion olvasói teszt

Július 24-én korán keltünk. Ahogy az lenni szokott, Kati érkezett elsőként, majd befutott a Motorrevü on-line felelőse, Zoli is, és hamarosan menetkész motorjainkat perzselte a napfény a kiadó bejárata előtt. Feszülten vártuk három alkalmi kollégánkat, akik egy napig a Motorrevü készítőinek életét élhették, vagyis tesztelhettek, szenvedhettek és értékelhettek. Iván és Józsi az olvasói tesztre jelentkeztek, őket sorsolással választottuk ki, míg Gergő a motorrevu.hu legaktívabb fórumozójaként csatlakozhatott a csapathoz. Íme egy válasz azoknak, akik évről évre a szerkesztőségi munkalehetőségekről érdeklődnek.

modell értékelés

A Yamaha XJ6 és annak fejidomos változata, a Diversion újabban igen népszerű köztes kategóriába tartoznak. Nem olyan vadak, mint a csupasz hatszázasok legerősebb képviselői, inkább kiegyensúlyozottságra törekednek, tehát a gyártói szándék szerint életkortól és tapasztalattól függetlenül minden utcai motoros jól érezheti magát az új Yamahákkal.

Motorok Yamaha XJ6 2009
Észrevétlenül tisztít gázokat és főz motorosokat a kipufogó

A tesztelők élete nem fenékig tejfel. Már az indulás előtti eligazításon kiderült, hogy Ivánnak, Józsinak és Gergőnek nem csupán az lesz a dolga, hogy élvezze, amint a két XJ6-os és a cserejárműként magunkkal vitt motorok követik a kormány, a fékek és a gázkar utasításait Budapesttől egészen Parádig. A kánikula miatt beiktatott pihenők idején olyan fogalmak közt kellett átverekedniük magukat, mint az ergonómia, a kanyarodási tulajdonságok, terhelésváltási reakció, és minden más, ami egy motorkerékpárt besorol a szerethetők vagy a használhatatlanok közé, de talán egyikünk sem elmélkedik rajtuk, amikor éppen szenvedélyének hódol.

Motorok Yamaha XJ6 2009
A féldigitális egység a csupasz és a fejidomos XJ6 verzión is jól ellátja feladatát

Józsi és Gergő nem vártak sokat a megjegyzésekkel. Az első, autópálya-pihenőben lebonyolított váltás alatt mély egyetértésben fejtegették, hogy a Yamahák városban nagyon jól használhatók, bár valakinek nem ártott volna figyelembe vennie, hogy ha a blokk alá kerül a kipufogódob, annak nem csak előnyei lesznek. „Ezek a gépek már reggel képesek megizzasztani az ember alfelét, amikor a pilóta a lámpáknál várakozik.”

Motorok Yamaha XJ6 2009
A kétdugattyús féknyergekkel szerelt dupla tárcsás fékrendszer nem rendkívüli csupán célszerű

– Egyébként érdekes – így Iván, aki egy Yamaha FZ6-ost parkolt le a garázsban –, hogy az XJ6 mintha még halkabb lenne, mint az enyém volt, mielőtt megérkeztek a nyitott kipufogók. Ebben aztán egyet is értettek ők hárman. Mindannyian úgy látták, hogy egy sokcélú motornál sem nélkülözhető némi feltűnés, pláne, amíg az autósok egy része tudomást sem vesz a motorosokról. A csere pillanataiban még odavetették, hogy a város kivételével mindig az jár jobban, akinek a Yamaha Diversion jut, egy túrázó nem nélkülözheti szélvédelmet.

Motorok Yamaha XJ600 Diversion 2009
"Aki ismeri a Fazert, annak a kisebb teljesítmény ellenére kellemes meglapetés lesz a Diversion" - Iván

Gergőnek helyezkednie kellett a nyeregben. Százkilencven centi fölött alaposan megritkul a választható típusok száma, de a Yamahán semmiben nem akad meg a magas növésűek lába – nyugtázta. Végül újra nekilódultunk az autópályának, hiszen Mező főszerkesztő várt minket a Mátra lábánál. A fények, a nap állása és a forgalom mind megnehezítheti a tesztfotózást, és a helyszínek próbálgatása, a megfelelő beállítások megtalálása nem csak a Fotósuli cikksorozatban, de az életben sem egyszerű folyamat.

Yamaha XJ6 és Diversion
A karaktereset vagy a praktikusat?

Iván szerint talán mégsem puszta reklámszöveg, amit az XJ6 blokkjáról mondtak. Sokáig azzal ámították a motorosokat, hogy elég egy kis hókuszpókusz a vezérlésben, és a szupersportmotorból származó négyhengeres máris alázatos szolgává válik. Egy R6-os blokk csökkentett teljesítménnyel nem képes ilyen lineárisan teljesíteni alul. Az a hetvennyolc lóerő a helyén van ezekben a motorokban, és nem is nagyon hiányzik a többlet – összegzett Iván, és szavainak hitelt adott az a nyolcvanezer kilométer, amit maga mögött hagyott saját gépével.– Az XJ6-osok sem nyomatékkirályok, és azért mindig kötelező a visszaváltás egy-egy kigyorsítás előtt, de ötezer fölött gyakorlatilag minden megoldható – állítja Gergő. A kanyarokat egyenesek követik, a Mátra jól ismert szerpentinje változatos útminőséggel kínál futóművet és embert, de tesztelőink szerint ez a Yamaha XJ-knek nem okoz túl nagy gondot. Megértően annyit mondanak, hogy a futómű középértékekre hangolt, egyszerű szerkezet. Nagy tempóval vett kanyarokban kicsit bizonytalan, de semmi vészes, és az átlagos felhasználás mellett még előny is, hogy a hátsó gumi csak 160-as. Így a gép kényelmes és jól dönthető, de többnyire elég stabil és kiszámítható.


 Tesztelő neve:
 Kollár Iván
Bodorkós Gergely
Nyéki József
 Mióta motorozik:
 1976 1998
1989
 Jelenlegi motorja:
Yamaha FZ6 Fazer
Suzuki SV650SA
Suzuki Bandit 650S
   
    
  XJ6
Diversion
XJ6 Diversion XJ6 Diversion
 Megjelenés 9
10
10
6
8
8
 Minőségérzet 9
9
9
9
9
9
 Üléspozíció 8
8
10
10
6
7
 Kezelőszervek 8
8
7
7
9
9
 Ergonómia 7
7
10
10
6
7
 Gáz- és terhelésváltási
 reakciók
8
9
10
10
8
8
 Fékhatás, kézerő,
 adagolhatóság
8
8
8
8
9
9
 Menetdinamika 9
9
8
8
9
9
 Futómű 9
9
8
7
9
9
 Kanyartulajdonságok 9
9
10
8
8
8
 Szélvédelem 5
9
5
9
1
8
 Egyenesfutás 9
8
10
10
9
9
 Pakolhatóság 8
8
- -
10
10
 Utaskényelem 8
8
-
-
-
-
 Általános
 használhatóság
9
7
9
9
7
8

Záró gondolat:
Mit tehet egy motoros újság szerkesztője, amikor egy egész csapat olvasó alakítja sikeresen a szerepét? Megnyugodhat, hiszen írni is úgy érdemes, hogy közben tudjuk, a túloldalon hasonló szempontokat figyelnek, amikor egy ismeretlen motorral gyűjtenek tapasztalatokat. A második olvasói teszt biztosan nem volt az utolsó, mert bár három kollégánk a fárasztó munkanap után az ország különböző tájai felé vette az irányt, a Motorrevü hűvös szerkesztőségében már egy következő olvasói teszt szervezése zajlik.

Címkék:  yamaha , xj6 , diversion , olvasói teszt


2010-01-11 20:38:17

Na, egy ilyen Yamahát szívesen elfogadnék, divatos is, meg használható is, meg szép is...

2009-12-25 19:43:34

Igen a kormányon lehet állitani,de nem valami sokat.Ettől függetlenül tényleg nagyon jó motor.

2009-12-13 22:09:35

Attila54!

Szerintem a kormányon lehet állítani, ha jól emlékszem.
Nagyon-nagyon jó motornak ismertem meg a teszten.
Használd egészséggel!!

2009-12-09 21:26:06

Üdv!

Agusztus óta van egy csupasz xj-m és imádom.
Ha tényleg hibákat kéne felsorolnom,akkor azok csak aprók.
Ilyen például,hogy nincs fokozat kijelző,a kormány lehetne kicsit hátrább,hogy egyenesebb derékkal lehessen vezetni.De a motor összeségében nagyszerü.

2009-11-26 10:04:19

Jó ötlet ez az olvasói teszt kezdeményezés. Lehet, nem olyan specifikus, mint ha egy "vérprofi" tenné, de szerintem emészthetőbb az átlagembernek.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XJ6 Diversion 2009

Yamaha XJ6 Diversion

údaje

Hengerűrtartalom: 600 cm3

Max. teljesítmény: 78 LE (57 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 60 Nm 8500/min-nál

Fék elöl: 298 mm mm-es dupla tárcsafék, dugattyús

Fék hátul: 245 mm mm-es tárcsafék, dugattyús

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 160/60 ZR17

Tengelytáv: 1440 mm

Hossz: 2120 mm

Végsebeség: 217 km/h

Yamaha
Yamaha XJ6 2009

Yamaha XJ6

údaje

Hengerűrtartalom: 600 cm3

Max. teljesítmény: 78 LE (57 KW) 10000 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 60 Nm 8500/min-nál

Fék elöl: 298 mm mm-es dupla tárcsafék, dugattyús

Fék hátul: 245 mm mm-es tárcsafék, dugattyús

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 160/60 ZR17

Tengelytáv: 1440 mm

Hossz: 2120 mm

Végsebeség: 210 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár