hirdetés
2009-08-06 , Írta: Stefan Glück, Képek: Katrin Sdun
Bookmark and Share

hirdetés

Az YZF-R 125 2008-ban alaposan felkavarta a kis lökettérfogatú utcai gépek piacát, és igen előkelő helyre került a közönség köreiben éppúgy, mint az eladásokat tekintve. A WR 125 R-nek a terepezők között kellene hasonló sikereket elérnie.

Bár a hátsó oldaldekliken kicsiben a Yamaha felirat olvasható, a WR 125 R mégis Európa szülötte. A nagy sikerű YZF-R 125-ével azonos erőforrása Olaszországban, egészen pontosan a Yamaha leányvállalatánál, a bolognai Minarelli-gyárban készül. Az összeszerelést az észak-franciaországi St. Quentinben, az MBK-nál, egy másik leányvállalatnál végzik. Így biztosan nem véletlen, hogy a kék alapszín mellett a trikolórt kiegészítendő fehér és piros színfoltok is feltűnnek a motoron. Ráadásul még jól is néz ki. A WR ezenkívül piros-feketében is kapható. 1 158 000 forintos árával (plusz forgalomba helyezési költségek) az endurószegmens középmezőnyében foglal helyet, és ezért a vásárló a csinos megjelenésnél jóval többet kap.

Motorok Yamaha WR125R 2009

Mit is kínál a WR? Először is itt van a hajtómű. 15 lóerejével a vízhűtéses egyhengeres teljes mértékben kihasználja az A1 jogosítvánnyal rendelkezők számára meghatározott lehetőségeket. A négyszelepes pörgős, tisztán veszi a gázt, erejét hat, könnyen és pontosan kapcsolható sebességfokozaton keresztül továbbítja a hátsó kerékhez. Váltogatni egyébként sűrűn kell, hiszen bár alacsony fordulaton is merészen húzza a láncot, a gyors haladáshoz elengedhetetlen a nagy fordulatszám.

Motorok Yamaha WR125R 2009
Átlátható információmennyiség: sebesség, napi és összkilométer, üzemanyagszint-jelző. Ennyi

Kis és közepes sebességnél jól halad, de kb. 100 km/h-tól a hajtómű érezhetően kifullad. A hosszú áttétel és a nagy légellenállás itt bizony érezhető. A WR ennek ellenére takarékos motor. Tesztünk során mindössze 2,9 liter folyt át a befecskendezőfúvókákon. A motor szinte teljesen vibrációktól mentesen teszi a dolgát, kipufogógázai egy teljes egészében rozsdamentes kipufogón keresztül, különösebb lárma nélkül távoznak a szabadba.

Motorok Yamaha WR125R 2009
Köszönjük, a rozsdából nem kérünk. A kipufogó elsőrangú anyagból készült

Jókora, 91 centiméteres ülésmagasságával a WR ugyanakkor riasztóan hathat a leendő vásárlókra. Aki mégis rá mer ülni, rögtön újabb próbatétel elé kerül. A majdnem 300 kilométeres hatótávolságot ugyanis valószínűleg senki sem fogja kibírni rajta, hiszen nagyjából fél óra elteltével a pilóta biztosan azon kapja magát, hogy sürgősen okot keres a megállásra, de legalábbis enduróhoz illően állva motorozik egy ideig.

Motorok Yamaha WR125R 2009
A WR ülése csak bizonyos korlátok között alkalmas rendeltetési céljára. De az endurósok amúgy is szeretnek állva motorozni

Motorok Yamaha WR125R 2009Azért a kényelmetlenségért, amit az ülőalkalmatosság miatt vagyunk kénytelenek elszenvedni, bőségesen kárpótol bennünket a futómű. Elöl 240, hátul 230 milliméterrel a WR offroadozásra alkalmas rugóutat kínál. Viszont csak a hátsó rugóelőfeszítés állítható, a többi hangolása pedig nagyon lágyra sikerült, különösen a rugóstagtól várnánk jobb hatékonyságot. Ezenkívül sem a villa, sem a rugóstag nem reagál különösebben érzékenyen. Kifogástalanul működnek ugyanakkor a fékek. Ha szeretnénk, egy erőteljes fékezéssel a hátsó kereket bármikor a levegőbe emelhetjük. Az erőteljes lassulás mindenesetre garantált, a Michelin-Sirac abroncsok tapadása pedig elegendő az élvezetes utcai motorozáshoz.

Összegzés:
A francia-japán modell kidolgozása sem adhat okot panaszra, de néhány alkatrészén, így az acélcső kormányon vagy az acélfelnin azért látszik a takarékoskodás. Ettől függetlenül a szerző számára, ha ma lenne 16 éves, a WR egészen elöl állna a kívánságlistán. Nem csak azért, mert kék.

Előnyök:
  • Fogyasztása kevesebb, mint három liter
  • Olyan kezes, mint egy bicikli
  • Tompított fényszórója kiváló fényt ad, és széles területet fed le
  • A váltó pontosan, rövid utakon működik

Hátrányok:
  • Az ülés keskeny és kőkemény
  • A csillapítás nagyon lágy
  • A 91 centiméteres ülésmagasság nagyon sok

Mire használná a WR125R-t?

Címkék:  yamaha , wr , 125 ccm , 2009


2010-01-11 22:24:13

Bizony, bizony, ez megint egy tökéletes Yamaha

2009-11-26 11:33:20

Kicsi, fürge és még szép is. Rövid távra, egyedül, ideális! Ha meg teszel rá egy bütykös gumit, sárba milyen jót lehet vele játszani!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha WR125R

údaje

Hengerűrtartalom: 124,7 cm3

Max. teljesítmény: 15 LE (11 KW) 9000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 12,2 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 240 mm-es szimpla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 80/90-21

Gumi hátul: 110/80-18

Tengelytáv: 1430 mm

Hossz: 2180 mm

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár