hirdetés
2008-09-22 , Írta: Richie27
Bookmark and Share

hirdetés

Fogadjunk, hogy a forgalmi vizsga dátuma már közelgőben, vagy épp friss jogosítványod elkészülésének értesítőjét várod a postástól és ezen végtelen hosszúságúnak tűnő napok elütése csak is egyféleképpen lehetséges: újságokban és interneten bújod a létező összes lehetséges motortípus leírást, tesztet amit hamarosan vezethetsz. Engedd meg, hogy egy vagány, sportos, igazi fiatalos darabbal ismertesselek most meg. Ő Yamaháék kis vadóca, a SLIDER!


    Már első ránézésre sem átlagos robogóról beszélünk. Kevés az idom, különleges forma, mégis megnyerő és kicsit talán gonosz. Kormánya inkább a BMX-et idézi, teste kicsit kisebb mint a nagy testű ötveneseké, kerekei mégis komoly erőforrást sejtetnek. Rendhagyóan oldalát protektorokba öltöztették, amelyek remekül védik az amúgy nem nagy felületű fényezést. Ez nyilván nem a bevásárlós feelinget erősíti és nem is a jófiús énje mutatkozik a dizájnon. Arra született, hogy nyúzzad, és hogy túléljen egy kamasz férfiember által kitalálható minden trükköt, mutatványt amit egy kis motoron el lehet végezni. Első osztályú anyagokból készül a bringa, ballonos kerekei, kitűnő fékei és páratlan csillapítása kész megszerettetni és megtanítani veled a motorozás minden csinyját-binyját. Felkészítették arra, hogy bizony néha a porban végezheti egy egy radírozós döntés vagy első keréken gurulós próbálkozás után, de hidd el, kutya baja nem lesz tőle. Pár ezer forintos bukógombái mindentől megóvják és villámgyorsan cserélhetőek ami után - no meg egy kis slagozással összekötve -  ismét új fényében ragyog. Motorja természetesen új korában, szalonból kitolva a szabályoknak megfelelően 40-45 km/h-ra képes, de apróbb szakértő műveletekkel ez 70 km/h fölé is tornázható. Persze a bejáratási időt mindenképp javaslom kivárni. 1000 km megtétele után viszont vígan kenheti neki az ember, nyomatékosan, lendületesen teszi a dolgát. Kormányozhatósága, fordíthatósága és könnyedsége ismét a BMX-et idézi használójában. Nem riad meg egy kis szegélytől - netán lépcsőtől :) - sem, és kezdő stuntrider-ek értő, - illetve gyakorló – kezében, benne van mindennemű egykerekezős produkcióban. Fojtás nélkül étvágya hajlamos kicsit megnőni, de az élmény amit cserébe ad, az páratlan. Ára sem a kínai kistesók kaliberében mozog, de tartóssága messze megéri az árát, használt motort keresve pedig egész elérhető összegekért megszerezhető. A tesztalanyom 6 évesen került hozzám és 2 év múltán kisebb módosításokkal ugyan, de ugyanannyiért sikerült megválni is tőle. Tuningolása nem igényel nagy szakértelmet sem túl vaskos pénztárcát. Ha úgy érzed épp kezded kinőni, pár tízezres ráfordításával egy 70-es vadállat faragható belőle, ami minden elindulásnál kíméli az első gumit az elkopástól :) Az én 90kg-os súlyommal kényelmesen produkálta a 90 km/h-t és izmos gyári fékei egy friss betéttel könnyedén emelték a magasba hátsó kerekét. Némi merevítés és a fenekére egy kilépő beszerelése után pedig bámulatos előadást lehetett kigyakorolni vele. Üzemanyag étvágya viszont ekkora elérte a 4 litert is, bár súlyomból adódóan biztos rontottam pár tizedet. Hétköznapi használhatóságát tekintve forgalomban jól manőverezhető, keskeny felépítése miatt mindenhol elférsz vele. Ellenben csomagjaidnak a legkisebb hely sincs, az ülés alatti tárolót a tank foglalja el teljesen, a fejrész a lehető legkönnyebb és legkisebb, így ott sem találsz egy igazolványhoz elegendő rést sem. Egyedül talán az iskolatáskádra gondolt a gyártó vagy egy szatyorban elvihető focira amikor a kormányoszlophoz a lábak közé táska akasztót készített. Ez viszont egész hasznos. Kilométerórája kicsi, biciklis beütésű szintén, digitális, csak a legfontosabbat mutatja, bár régebbi típusokon a hagyományos mutatós berendezést találjuk még.


Írói vélemény:

    Végeredményben ez a motor férfidolog. Már már sérthetetlen, így kiváló lenne minden kezdőnek – nem véletlenül alkalmazzák oktatók is előszeretettel – de valószínűleg nem dobogtatja meg sem a lányok szívét a küllemével, sem a praktikumot kedvelőkét felépítésével. Belevaló pilótát kíván, de ha annak érzed magad, nem fogsz csalódni. Csak legalább annyi protektorral indulj útnak Te is, mint a Slidered! Én több 600ccm-es motor birtoklása után tettem szert egy Sliderre és a mai napig bánom hogy eladtam. Hibátlan a tempós városi cirkáláshoz és folyamatosan játékra buzdít. Megunhatatlan!
Egyszer még lesz egy ilyenem :)

Pro:

-rendkívül sok kiegészítő, hogy dögös és brutálisabb lehessen
-tartós, megbízható, strapabíró
-viszonylag olcsón, jól fejleszthető, tuningolható

Kontra:

-ha arra használják amire való, abban verhetetlen és nem hiányzik belőle semmi



2009-12-01 11:09:03

Nekem az tetszik benne, hogy nincs agyonidomozva! Jó így!

2008-09-25 16:02:35

Városban nagy előny azért a méret.

2008-09-23 19:19:50

Elsősorban nem robogó rajongó vagyok, de az átlagosnál dinamikusabbakat bírom.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha Slider

Yamaha Slider

údaje

Hengerűrtartalom: 49 cm3

Max. teljesítmény: 4,9 LE (3,2 KW) 6800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 5,3 Nm 5700/min-nál

Fék elöl: 190 mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 110 mm mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 120/80 – 13

Gumi hátul: 130/70 – 13

Tengelytáv: 1202 mm

Végsebeség: 60 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár