hirdetés
2009-05-31 , Írta: Égő Katalin
Bookmark and Share

hirdetés

Élvezné, ha minden reggel egy mosolygós arc fogadná a garázsában? A Yamaha Neo’s a legkedélyesebb jármű, amit valaha láttam. A csinos robogó arca egy az egyben Smile-t formáz, ráadásul elfordított kerékkel kópésan még a nyelve hegyét is kidugja.

A Yamaha 2009-es robogóújdonsága külsőben a kétütemű Neo’s által képviselt vonalat folytatja, a kellemes meglepetés a csinos, nyalókafehér burkolat alatt rejtezik. A vadonatúj, négyütemű blokk, csendes, finomjárású, gazdaságos és végre semmi egyéb dolga nincs a robogójához hasonlatosan boldog motorosnak, minthogy 95-ös ólommentessel teletankolja.

Yamaha Neo'S 50 4T
Yamaha Neo'S 50 4T

Gombnyomásra indul, de hogy az akkumulátor esetleges lemerülése esetén se kerüljünk bajba, meghagyták a berúgókart is. Ráülve az első élmény, hogy milyen csendes, kultúrált járású, a Neo’s-zal késői hazaérkezés során sem szerzünk magunknak rosszakarókat. Nyugodt vehemenciával lódul meg, de 20 és 40 km/h-között teljesen kielégítő módon gyorsul. Rettentő szép kidolgozású, minden apró részletre odafigyeltek nemcsak tervezői, de a kivitelezők is. Kedvencem a műszerfal, a kék háttérvilágítású óra LCD kijelzőjét mint holmi virágszirmok veszik körbe a visszajelzők lámpácskái. Az ülés alatt kellemesen öblös kamra várja a Neo’s rakományát, akár egy zárt sisak is belefér. Az ülésszivacs kellemes konzisztenciájú, rugalmas, mégsem túl puha. Kidolgozottsága egyszerűen példás, a kétféle anyagú üléshuzat határán és a kontúrokon végigszaladó varrás szép munka.


Vidám, csinos és praktikus - Ez a Yamaha Neo'S 50

Az egyszerűen kezelhető robogóval bárhol könnyű leparkolni, vagy éppen kis testét tologatni a garázsban. Először hiányzott az oldaltámasz, de a központi állvány használata annyira könnyű, hogy gyorsan beletörődtem hiányába, ráadásul így biztosabban is áll a lábán. Ülésmagassága a kisebb termetűeknek sem okoz gondot, sőt magasra nőtt webes kollégánk sem nézett ki rosszul rajta, miután hosszú póklábait a burkolat mögé behajtogatta. A 12 hüvelykes alumíniumöntvény kerekekre szerelt vaskos Continental gumik, a Paioli első villa és a hajtóművet is magába foglaló egykarú felfüggesztés mérsékelten feldolgozza az utak hibáit. A futómű hangolása meglehetősen feszes, ami nem biztos, de a kanyarodási tulajdonságoknak ez cseppet sem árt. Az első féknyerget a Brembo szállítja, a 190 mm-es tárcsa a hátsó dobfékkel megtámogatva megnyugtatóan állítja meg a kis tömeget.


Kényelmes nyereggel és jó fékekkel van felszerelve

Összegzés:
A Neo’s 50 4T nemcsak csinos pofikájával nyert meg magának, de az is sokat nyomott a latba, hogy milyen jóindulatúan kezel le minden szituációt. Városi használatra remek, de azért kerüljük el a többsávos, gyorsforgalmú utakat – főleg Budapesten – és ezt tanácsolnám minden 50-es robogós kollégának.

Címkék:  yamaha , neo's , robogó , teszt


2009-11-26 11:58:22

Tényleg olyan a pofája, mint aki vigyorog! Mondom, városban nincs jobb közlekedési eszköz egy robogónál!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha Neos 50 4T

údaje

Hengerűrtartalom: 49,4 cm3

Max. teljesítmény: 2,7 LE (2,3 KW) 7000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 3,15 Nm 7000/min-nál

Fék elöl: 190 mm-es szimpla tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 110 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 120/70-12

Gumi hátul: 130/70-12

Tengelytáv: 1275 mm

Hossz: 1840 mm

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár