hirdetés
2008-11-30 , Írta: Somorjai István, Képek: Yamaha
Bookmark and Share

hirdetés

A Yamaha négykerekű munkaeszközök széles skáláját kínálja az aprócska 125-östől kezdve több köbcenti-kategórián keresztül egészen a félelmetes 700-as Grizzlyig. A modellcsalád ismét bővült egy új taggal: itt az 550-es kistestvér.



    Ez alkalommal a Yamahánál nem találtak fel semmi eget rengető újdonságot. Az Grizzly 550 nem más, mint a márka csúcsmodelljének, a 700-asnak egy centivel csökkentett furatú változata. De vajon miből gondolták, hogy valakinek is szüksége lesz a butított változatra? Egyrészről az 550-es nem csupán ennyiben különbözik az alapul szolgáló masinától, tehát butításról szó sincsen. Másrészről a piackutatók éles szemmel kiszúrták, hogy a 400-650 köbcentis kategória milyen dinamikusan fejlődik, az embereknek nem feltétlenül van szükségük a legerősebb, legdrágább masinára, főképp ha csak egy munkaeszközről van szó. Úgy látszik, valakit még érdekel a gazdaságosság, az ésszerűség, ne adj’ Isten a környezetvédelem. Így már teljesen más színben tűnik fel az újdonság, mostantól olcsóbban hozzá lehet jutni a Yamaha fejlett technikájához, például a mindezidáig egyedülálló találmányhoz, a quadba szerelt szervokormányhoz.
A második generációs EPS (Electric Power Steering) sebességfüggő automatikát kapott, lassú sebességnél nagyobb a rásegítés mértéke, míg nagyobb tempónál csökken. A Grizzly kapható szervóval vagy anélkül, de miután mindkettőt kipróbáltuk mindenképpen az elsőre szavaznánk. A kettő között ég és föld a különbség, az EPS-szel szerelt quad kormánya bármilyen sebességnél könnyen mozog, de ami még ennél is fontosabb, hogy nagy tempónál nem jön át egy kő vagy bucka által a kerékre mért erős ütés a kormányon, és nem tekerik ki a kézből a nyomvályúk sem. Így sokkal pontosabb vezethető a quad bármilyen szituációban, kevésbé fárasztó, pontosabban egyáltalán nem az.

    A másik fontos újítás az injektort érinti. Környezetvédelmi okokból mostanra nem lehet elkerülni a befecskendező alkalmazását, szerencsére a technika fejlődésével ez is egyre közelebb kerül a tökéleteshez. Az 550-esben – a sok egyéb elektronikán kívül – egy plusz üresjárati szeleppel (ISC – Idle Stability Control) vették kezelésbe a nagy egyhengerest, illetve annak alacsony fordulati neveletlenségét. A Grizzly egyáltalán nem rángat lassú manőverek közben, gázadásra szépen egyenletesen veszi a fordulatot, eltűnt belőle a 700-as – egyesek számár egészen szórakoztató – vadsága. Ez nem jelenti azt, hogy ne lenne elég erős. Sőt! Így is minden szituációban fölényes magabiztossággal teljesíti a rá mért feladatokat, ahol a nagyobb elmegy, ott elmegy az 550-es is, köszönhetően az azonos hajtásláncnak, az öszkerékhajtásnak és a differenciálzárnak.


    Az újítások érintik még a váltót, az ülést, a féltengelyeket, a lengőkarokat, a hátsó féket és végül még a gáztolattyú karját is. Ezekkel a jövőben több más modellen is találkozhatunk majd.



Összegzés:
 
Az új Grizzly könnyedén beilleszkedett a családba. A nagyobb változat technikáját hordozza, erőforrása nem olyan domináns, mégis teljes összhangban van a váz és a futómű képességeivel.






2009-12-01 09:55:18

Igen! Százszor jobban néz ki, mint egy sport quad! Tetszik! Benne van a "köszönöm elfogadom" szatyorban.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha Grizzly 550

údaje

Hengerűrtartalom: 558 cm3

Max. teljesítmény: 40 LE (28 KW) 5500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 50 Nm 4700/min-nál

Gumi elöl: 25-8x12

Gumi hátul: 25-10x12

Tengelytáv: 1250 mm

Végsebeség: 110 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár