hirdetés
2010-10-12 , Írta: Gajdos Barna, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

0 kilométeres, városi és elővárosi közlekedésre kifejezetten ajánlott, igényes 250-es japán robogó, erős fékekkel és motorral, precíz futóművel, óriási csomagtartóval keresi gazdáját. Jelige: 180 cm alatti férfiak és nők kíméljenek!

Ha lenne olyan keresési feltétel a használt motorokat kínáló oldalakon, hogy kizárólag 180 cm-nél magasabb személyeknek alkalmas motor, a találati listában a sok-sok túraenduró mellett ott sorakoznának szépen az új X-MAX-ok is. Persze ettől még lehet jó robogó, sőt, az is!

Motorok Yamaha X-Max 250 2010
További képek a galériában!

Lehet egy motort azért szeretni, mert erős vagy gyors, lehet azért kedvelni, mert egyedi, lehet azért is rajongani egy kétkerekűért, mert mindenki rajong érte, ne maradjunk hát ki mi sem. Van azonban a szeretetnek egy olyan formája, amikor nehéz megmagyarázni a miérteket, főleg úgy, hogy a racionalitás inkább az ellenkezőjét diktálja. Lehet annak ellenére is kedvelni egy motort, hogy alig ér le róla a lábam.

Motorok Yamaha X-Max 250 2010

Első pillantásra adott egy Yamaha X-MAX 250. Szép, nagyon igényes. Erős fékekkel és jó futóművel rendelkezik, a motorja városban tökéletes, városon kívül már nem annyira, élménymotorozásra aligha, túrázásra bizonyosan nem alkalmas, de nem is erre találták ki.

Mindig lázba hoznak a robogók, egyszerűen szeretem őket, nincs mit szégyellni ezen. Az 50-es gépek nem nagyon érdekelnek, mert szerintem szinte mindenre alkalmatlanok, főleg Budapesten. A következő lépcső, a 125-150-es kategória már más, általában motorerejük bőven elégséges ahhoz, hogy a forgalom ritmusát felvegyük. A 250-es kategóriát átugorva pedig jönnek a nagy, bivaly maxirobogók. Izgalmasak, de csak egy ideig, merthogy városban egy chopperrel könnyebb közlekedni, városon kívül meg motorozni megy az ember, nem robogózni, persze tisztelet a kivételnek. Jómagam is voltam 400-as Burgman-tulajdonos, pontosan egy szezonig tűrtem meg magam alatt, mert városba felesleges, városon kívül meg gyenge, mint a harmat, kicsik a kerekei és még imbolyog is, de rendesen.

Motorok Yamaha X-Max 250 2010
Igényes kidolgozás és sok információ várja a nagyrobogó vezetősjét

Egy kicsit szkeptikus voltam mindig is a 250-es robogók kategóriájával. Mire jó ez? Kinek kell ez? Városban erősebb, mint egy 125-ös, de nem nagyon tudjuk kihasználni, lakott területen kívül meg még egy 400-as erejét sem hozza, az autópálya sebességhatárát, ha nagyon megfeszül is alig lépi át…

Akkor mondom: nekem tökéletes lenne. Dunakeszi határában lakom, naponta járok át Budaörsre dolgozni robogóval. M0–Váci út–rakpart–belváros–Erzsébet híd–Hegyalja–M1/M7-kivezető. Van benne minden, ami kell, lakóövezettől autópályáig. Az X-MAX mérete és futóműve egyaránt alkalmas a városi és elővárosi, közúti közlekedésre is: nem túl széles, az autók között el lehet férni és akár 2 km/h sebességnél is komolyabb egyensúlyozás nélkül lehet vele „haladni”, szinte hihetetlen a futóműve, nagy sebességnél kényelmes szélvédelmet nyújtanak az idomok és a plexi, a motor meg gyönyörű íveket suhan a betonon. Még az igen rossz útfelületekkel is jól megbirkózik.

Motorok Yamaha X-Max 250 2010
Ha már mozgásba lendülünk, jó fékek és remek futómű dolgozik alattunk

A motorerőt jól lehet alkalmazni az átlagosnál talán kicsit nagyobb holtjátékkal bíró gázmarkolattal: városban finom gázadásokra nagyon kellemesen reagál, a hirtelen, dinamikus gyorsulásokhoz már inkább könyökből kell indítani a gáz húzását. A motorerő kicsit késleltetve épül fel, ami alacsony sebességnél kellemes, 50-60-as tempónál már meg kell szokni, hogy 1-2 másodpercet rá kell számolni a reakcióra, de jól együtt lehet vele élni.

Ki is jelenteném ezen a ponton: az eddig tökéletesnek hitt 150-es robogómat ebben a szent minutumban lecserélném erre a Yamahára. Vagy csak lecserélném, ha…?

Motorok Yamaha X-Max 250 2010
Apróság ugyan, de az ülés végi fém Yamaha embléma igazán figyelmes

Ha nem lenne benne egy nagyon zavaró dolog: nem mondom, hogy soha nem akartam egy kicsit magasabb lenni, de jól megvoltam eddig a magam 181-182 cm-es magasságával. Ehhez a motorhoz ez viszont sajnos szinte kevés. Lábujjheggyel böködöm az aszfaltot a lámpánál, ami furcsa. Az igen méretes csomagtartó (2 zárt sisak elfér benne) megbosszulja magát, ugyanis az ülés felülete kényelmesen hosszú, ami még nem lenne baj, de legalább ugyanilyen széles is, ami a combokat annyira eltartja, hogy alig ér le a lábunk, főleg egy szűkebb nadrágban. Kedves Yamaha! Átlagos lányok is fiúk kizárva a vásárlói körből? Hogy lesz ez?

Motorok Yamaha X-Max 250 2010
Két zárt sisak is elfér az X-MAX ülése alatt. Igaz, így egy átlagos termetű férfi lába alig ér le róla

Ugyanakkor ezt is meg lehet szokni, a végére már szinte fel sem tűnt, hogy pipiskedek egy kicsit a lámpánál, erősebbekkel voltak a Yamaha egyéb erényei, mint a gyönyörű kidolgozás (figyeltek a legapróbb részletekre is), a megbízható futómű, a kellemes motor, a jó fékek, úgy egyben az egész.

Az ár szerintem legalább annyira szubjektív, mint az, hogy egy motor szép vagy éppen csúnya, mégis, ahogy vannak szép és csúnya motorok, úgy vannak olcsók és drágák is. Sajnos ez a motor drága. Tudjuk azt is, hogy a minőséget meg kell fizetni, persze csak, ha akarjuk. Ha valaki minőséget szeretne megfizetni, akkor itt az alkalom, de legyen legalább 180 cm, hogy ne csalódjon.

Motorok Yamaha X-Max 250 2010

Összegzés:

városi és elővárosi vegyes használatra ideális választás a Yamaha X-Max 250, különösen azoknak, akik a jó minőségért hajlandóak mélyebben a pénztárcába nyúlni. A negyedliteres robogó minden tekintetben minőségi, a külső jegyektől, a futóművön és fékeken át egészen az erőforrásig. Egyetlen komolyabb hibája, hogy alacsony pilótáknak meggyűlik majd vele a bajuk.

Minőségi kidolgozás és anyagok
Tökéletes futómű és fékek
Bőséges helykínálat az utasnak és a csomagoknak egyaránt
Magas üléspozíció, túl széles ülés
Magas ár (1 198 000 Ft regisztrációs adóval)
Lassabb gázreakció
Címkék:  yamaha , x-max , x-max 250 , menetpróba


2010-10-26 14:09:15

Az sok sört fogyaszt...

2010-10-26 14:07:55

Bicikli??

2010-10-18 20:13:30

Munkába járni jó lenne. Másra nem tudnám használni....
De mivel a munkám most egy MZ-t sem tudna fenntartani, így ezen sem kell gondolkodnom...

2010-10-18 08:28:27

Én vagyok ilyen magas, sőt, magasabb, de eszembe sem jutna ilyet venni
Ha már 250-es és robogó, no meg Yamaha, akkor inkább T-Max, az valahogy legalább kinéz

2010-10-16 14:10:57

én ha lennék ijj magas akkor sem vennék ennyi zsetont nem adnék egy 250-es robogóéert

2010-10-15 14:09:23

Nos, én vagyok 20 centi híján két méter, de köszönöm nem veszek.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha X-Max 250

údaje

Hengerűrtartalom: 250 cm3

Max. teljesítmény: 20 LE (15 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 21 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 267 mm-es szimpla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70-15

Gumi hátul: 140/70-14

Tengelytáv: 1545 mm

Hossz: 2220 mm

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár