hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Kicsi a bors

Ebben a villámtezstünkben arra keresünk választ, hogy hogyan lehet egy olcsó motort gyártani.

Hyosung GT 250 R


Hogyan lehet olcsón jó és szép motorokat gyártani? A válasz a csereszavatosság. Eszerint cselekedett a Hyosung is, így az árak alacsonyan tartása érdekében a kis 250-es megszólalásig hasonlít 650-es nagytestvérére. Sőt, nem csak hasonlít, hanem nagyon sok helyen meg is egyezik.A lényeges eltérés az erőforrás és a váz. De ennek a hasonlóságnak sok előnye is van. Először is, csak kevesen mondják meg ránézésről, hogy "csak" 250-es gép van alattunk. Erről csak a matrica árulkodik rajta, amit semeddig se tart eltávolítani. Másodszor olyan futómű gondoskodik a stabil úttartásról, ami jóval nagyobb teljesítmény és komolyabb igénybevétel mellett is kiválóan dolgozik. Harmadszor pedig a fék. Akár csak a futóműnél, ennek is ki kell bírnia jóval nagyobb megterhelést, tehát a tökéletes lassulás biztosít ennél a kis méregzsáknál.


Mélyedjünk bele a részletekbe és a nyergében felmerülő érzések kavalkádjába.


Az üléspozíció kényelmes. Sportmotor létére relatív magasan van a kormány, így nem kell folyamatosan feküdni rajta, nem fájdul meg az ember csuklója hosszabb távon sem. Maga az ülés kényelmes és kellő helyet biztosít magasabb és alacsonyabb pilóták számára egyaránt. Ugyanilyen univerzalitást kínál a motor másik, ülés szempontjából lényeges eleme, a lábtartó is. Szinte csak a versenysportban és a komoly nagygépek esetében lehet több pozícióban állítható konzollal találkozni. A hátsó utas kényelme már nem annyira garantált, hisz ha kicsi is, de sportmotor, így se a lábtér, se az ülés párnázottsága nem nevezhető komfortosnak. A fék és a futómű, mint azt már sejteni lehetett, hibátlanul végzi a dolgát. A 650-es nagytestvér fékjére néha volt panasz 2005-ig, de ezen a kis motoron bőven elegendő. A nagy GT-ről örökölt idomok jól festenek, viszont van egy apró hibájuk: túl közel van a hasidom oldalának vége a fékpedálhoz, így annak taposásakor rendszeresen akad bele az ember lába.


Hyosung GT 250 RHyosung GT 250 R

Az állitható lábtartó praktikus és kényelmes is. A kipufogó vaskos, cserébe kellemesen halk a motor. Az erőforrás nem fiatal, de még mindig elemében van. A fék bőven elegendő a teljesítményhez.

Hyosung GT 250 RHyosung GT 250 R


A lég- és olajhűtéses erőforrás nem a legfrissebb fejlesztések egyike. De azért mert valami nem új, lehet még jó. És az is. Kellemes teljesítményleadással, 150-es végsebességről gondoskodik. Alsó fordulatszámtartományban nem produkál túl nagy nyomatékot, kis hengerűrtartalma miatt inkább 5000-es fordulattól indul meg. 5500-6000 között egy tisztán érezhető lyuk van, ugyanis itt áll át a gyújtáselektronika, és mindez némi késlekedéssel. Valami miatt sajnos a kuplung elég kemény, az ember azt gondolná, hogy ekkora teljesítmény megszakításához jóval kisebb erővel is lehetne mozgatni a kart. Városi használatnál igen hamar be tud durranni tőle az ember alkarja, ha dugóban kell araszolni. Ha már a városi forgalomnál tartunk, hiába próbálták minél jobban a motor széle felé helyezni a tükröket, nem sikerült eléggé. Sávváltásoknál kicsit be kell húznia az embernek a vállát, hogy teljes mértékben lássa, mi folyik mögötte. Városon kívül és pályán viszont kijön egy kellemes tulajdonsága a motornak: a jó szélvédelem. Az idom különben is hatékony, legalább 6-8 kilométer per órával megnövekszik a végsebesség, ha az ember rendesen ráhasal a tankra. Így nem tűnik soknak, de ha az ember százalékosan leosztja, öt százalékot jelent.


Hyosung GT 250 R


Hála az égnek a magyar motoros élet egyre jobban fellendül, egyre több nyílt pálya nap van, ahol bárki biztonságos körülmények között próbálhatja ki, hogy mit tud ő és a motorja. Ez a motor tökéletesen alkalmas egy-egy ilyen alkalomra, hisz könnyű súlya, jó irányíthatósága és kategóriájához képest kellemes teljesítménye méltó ilyen jellegű eseményekre. A GT tanuló motornak, vagy épp robogó után tökéletes lépcsőfok. Aki viszont csak városi használatot tervez, esetleg kisebb túrákkal az inkább az idom nélküli változatot válassza.





Címkék:  hyosung , gtr 250


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Hyosung GT 250 R

Hyosung GT 250 R

údaje

Hengerűrtartalom: 249 cm3

Max. teljesítmény: 28,8 LE (21 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 21,2 Nm 7000 /min-nál

Gumi elöl: 110/70-17 54H

Gumi hátul: 150/70-17 69H

Tengelytáv: 1445 mm

Végsebeség: 131 km/h

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár