hirdetés
2010-01-08 , Írta: Zách Dániel, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Már itthon is élesedik a konkurenciaharc a feltörekvő távol-keleti márkák közt. Az alapállás még mindig a régi, a többség konfekció alkatrészekre alapoz, és azt próbálja egyedivé tenni néhány egyszerűbb módszerrel. A Qlink XF 125 is tele van ismerős részletekkel, de lehet, hogy éppen ez alapozza majd meg piaci sikereit.

Valami zörög. Nem nagyon, éppen csak annyira, hogy néha felmerüljön, mi lesz, ha hirtelen eltörik valami a Qlink XF 125 nevű falatnyi szupermoto blokkjában, én meg arcra hullok, mondjuk a Kőbányai úton. Aztán végül nem történik semmi.

A narancssárga szín régóta foglalt a hasonló motorkerékpárok közt, és talán pont a megtévesztésre játszik a tajvani márka is. Szeretné, ha minél többen kevernék össze ezt a gépet egy közismert gyártó típusaival. Pedig az XF 125, küllemét leszámítva teljesen mást akar. Tervezőinek talán az lehetett a feladata, hogy készítsenek valami fiatalosat, amivel a Qlink találhat néhány, általában ezerért tankoló fiatal vásárlót, akik lehetőleg később sem építenek máglyát a forgalmazó udvarán, használhatatlanná vált XF-jeikből.

Motorok Qlink XF125

Az első célt máris elérték. A százhuszonötös meglehetősen jól összerakottnak bizonyult az első pár száz kilométeren, igaz, a konstrukció rém egyszerű. A motor kétszelepes, léghűtésű, karburátoros, és modern formák ide, fém fékcsövek, illetve ledes hátsó lámpa oda, a melegítési fázisban a kézi szívató billentyűjével zsonglőrködhetünk a tank alatt.

Motorok Qlink XF125
Fokozatkijlező van, napikilométer-számláló viszont nem jutott a műszerfalra, és a kormányzár is csak ígéret a gyújtókapcsolón

Motorok Qlink XF125Szerencsére a művelet csak másodpercekig tart, ez után egy varrógép szorgalmával zakatol az apró blokk. A váltó sem igényel túl sok kommentárt, hiszen balettcipőben is kapcsolható, ráadásul az öt fokozatot és az ürest kis szegmenskijelző mutatja a két analóg műszer között.

A motorerővel minden pillanatban okosan kell gazdálkodni. Ha fürgén akarunk elstartolni, mindenképpen hatezer föle kell forgatnunk az egyhengerest, és ezt ismételni minden kigyorsításkor. Egy ideig kínzásnak érezzük a magas fordulatszámokat az ilyenkor felerősödő krampácsolás miatt, ám végül elaltatjuk a lelkiismeretünket azzal, hogy nincs más választásunk.

Ha lendületbe jön az XF, elég hatékony eszköz a forgalomban. Ugyan az első fordított teleszkópok visszajelzései kicsit pontatlanok, de általában megfelelnek a kis teljesítményű szupermotóval előállítható helyzeteknek. A gyárilag megadott tizenegy lóerő valahol ott bujkál az olcsó alkatrészek közt, és kellő elszántsággal lelketlen közlekedési eszköznél többnek is tűnhet ez az apróság, ha megszokjuk a korlátait és közben elég gyakran ismételgetjük magunkban, hogy ennyi pénzért senki nem kínál ma többet a piacon.

Összegzés:

Már hetek óta ismerkedünk a Qlink gyár húzómodelljével. Néha meglepődünk egy-egy repedt műanyag burkolat láttán, majd megnyugszunk, mert garanciában kicseréli mindet a hazai forgalmazó. Máskor lelkendezünk a fékek keltette legyőzhetetlenség érzettől s közben sokat remélünk a csekély ismertségű Kingstone abroncsoktól. És, hogy az XF 125 okot ad-e majd a népharagra? A most kezdődő tizenötezer kilométeres tartósteszt alatt erre a feszítő kérdésre is választ kapunk.

Címkék:  qlink , xf , 125 , teszt


2011-11-07 20:07:03

Pár hónapja vettünk egy ilyet és annyival egésziteném ki a cikket,hogy van kormányzár,csak a használati útmutató utasitása és a motoron található "PUSH" felirattal ellentétben nem kell benyomni a kulcsot és akkor elfordul balra és bekapcsol a kormányzár.

2011-06-11 19:15:36

Még, jó, hogy marad az XT125. Mérföldekkel minőségibb, igényesebb motor, hát még egy WR125.

2011-06-11 11:58:19

@ FeR1: no arról lemaradtam... sevész
hát akkor marad az XT125

2011-05-24 23:28:26

Felesleges drukkolni neki, már nincs versenyben. Néhány ezer kilométer után feladta a küzdelmet, a szervizben sem tudtak mit kezdeni szerencsétlen gyösszel. Leszerepelt. Várható volt sajnos, pedig bíztam benne.
Amúgy az újságban már elég régen megírták.

2011-05-24 22:09:16

Kíváncsi volnék, hol tart a tartós teszt!
Eltelt másfél esztendő, kérdés a motor hogy/hol van.
(én azért drukkolok neki )

2010-03-26 11:33:31

medve kommentjére szeretnék reagálni,hogy annyiban nincs igaza,hogy nem mindegy,hogy egy nagy gyár kínába szereli össze a termékét,lehet az tornacipő,repülőgép,vagy motor,vagypedig valamelyik pincébe faragják össze nevesincs gyártók újrahasznosított anyagokból,meg üdítőspalackokból újraöntött müanyagokból.Amúgy japánok ugyanezt csináltál a 60as években,lemásolták az angol vasakat,aztán kirakták féláron a boltokba,persze vitték mint a cukrot.ahogy nőtt a pukszájuk,úgy javult a minőség is.Szerintem a kínai motorutánzatoknál is ez lesz,amelyik márkák régóta vannak a piacon,évről évre egyre jobbak,csak éppen már nem is igazán olcsóbbak.Mindenesetre én egy 20-30 éven belül nem akarokmkínai motorral égetni magam

2010-03-24 19:46:04

Helló! nekem is Qlinkem van egy ss 125-öt ennek a gyorsasági változata. A megjelenése szinte 1-1 ben cbr 125 csak a blokk léghűtéses. Én idáig nagyon meg vagyok vele elégedve igaz még csak 1,5 hónapja használom de idáig semmi gond nem volt vele, hidegben is szivatóval hibátlanul indult 1-2 perc melegítés után már lehetett is vele menni. Nyélen 130 amit az óra mutat de a kocsi ami mellettem ment csak 115-120 km/h mutatot ugy hogy szerintem 8-10 csal a km órája. 100 utazót simán lehet vele menni, városban tök jól megállja a helyét és szinte alig fogyaszt! Az 1-es kicsit rövid 2,3,4 be ki lehet egész jól huzatni 5-be pedig gyönyörűen tartja kis fordulaton is a tempót. Jól kezelhető, kényelmes, pestről balatonra is fogok járkálni vele remélem nem lesz semmi gond vele!
Üdv: Zoli

2010-03-21 21:21:45

Nah Hello ujra mindenkinek...megvan a 10 000 km észrevételek: a gyári felszereltsége egy nagy sz*r...a motorja (nekem) tökéletes...gyárilag 110km/h húztam ki vele...a 10 000km alatt amit cseréltem az elsö villában a szimeringek...(ezt 2x is cseréltem mert sutyerák mesterek kitoltak velem és ugyanazt a régi szimeringet rakták bele) 2literrell 123km/t mentem le vele...én megvagyok vele elégedve...1350euroért megérte ez az egész...üdv mindenkinek!!!

2010-03-12 20:21:04

nekem egy q-link ss 125-ösöm van, az a kínai amit villámteszten teszteltek, csak a sport változat. eddig 1700 km-t mentem kicsit gyenge, de nem száguldásra való. a km-óra és a fordulatszámmérő óra vibrál, igazán 7-8 ezres fordulaton elfogadható a teljesítménye. egy erősebb szembeszél visszafogja. ha valakinek van tapasztalata írja le.

2010-01-30 17:03:50

bizzunk a technikában csak nem lesz baj, néha kicsit terhelt az oldal de csak csak

2010-01-30 12:21:01

Hát igen, szép hosszú lett a kommentek sora! Én is kíváncsian várom, mit fog bírni, főleg a mechanika...

2010-01-29 22:31:29

Huh, tényleg a kis kínai nagy háborút indított el, de a végére szerencsére elcsitult. Bízzunk benne, hogy kár volt minden negatív vélemény és bizonyít, hogy megállja a helyét.

2010-01-28 20:48:47

asszem cikkhez enyit még nem irtak

2010-01-28 16:28:29

Mindenesetre kíváncsi leszek a tartós teszt végére,ha egyáltalán kibírja addig!

2010-01-20 18:21:31

Igaza van medvének...mostanába mi nem kinai?? XD

2010-01-20 13:38:22

lehet vaszek is egy régi pannoniát az legalább hazai

2010-01-20 09:07:33

Igazából nekem is feláll a szőr a hátamon a kínai kacatoktól úgy általában. De a globailizáció nem kímél. Ajánlom a fikázók figyelmébe, hogy járjon mindenki utána, honnan valósi az ő motorja IGAZÁBÓL. Mert az átlag motorokat (cbr600, hornet, fz6...) általában brazíliában, jobb esetben olaszországban gyártják, japán technika meg legfeljebb az injektor, és fékrendszerben fedezhető fel. http://www.yamaha-motor.com.br/cmi/Pagina.aspx?670 Nézzétek meg mi import, és mi nemzeti büszkeségük. Ilyen oldala van a hondának is, de nem emlékszem a címére. Úgyhogy úgy fikázzátok a fejlődő országok vackait, hogy lehet, hogy a tiétek is onnan van. De ha nem, akkor majd a következő majd onnan lesz. Hasonló jókat olvastam a bmw G650X-ről is. Az is kínai, műanyag fogaskerekek hajtják az olajszivattyút, és volt, akinek eltört. Ügyvédek, pereskedés, kiderült, hogy vmi china motor co áll a háttérben, és már fizették is a generált. (Egy német blogban olvastam.) Éljen a globalizáció, én meg levagyok nemérdekelve. Gyűjtögethetem a pénzt, de minek? Euro3, injektor, elktronika kínából.. Nem ezt szeretném.

2010-01-20 08:12:03

És én hogyan vegyem meg a motor revüt cimu magazint ha szerbiaban élek???ezt te sem gondolod komolyan...

2010-01-20 07:33:13

Djinguli, a tesztnaplót megtalálod a minden hónapban megjelenő MOTORREVÜ magazinban.
Káromkodni pedig tényleg nem lehet, mert ezeket a szavakat automatikusan cseréljük.

2010-01-19 21:45:37

Majd meglátjuk a tesztet, addig felesleges itt jósolgatni, amúgy meg örüljünk, hogy minél többen motorozunk, és örüljünk a fiatal motorosoknak is, akik nem vehetnek egyből milliós motorokat.... kinek ez jut, kinek az....az a lényeg, hogy motorozunk!

2010-01-19 17:50:20

Jaa..látom hogy nemlehet káromkodni XD

2010-01-19 17:49:58

Nah ezt elirtam..xD ölelogatásal*

2010-01-19 17:49:16

Freazer leálhatnál a ölelogatásal,neked 16éves korodba még motorod sem volt...nemhogy ilyen..szoval elbujhatsz...

U.I. hol van a tesztnapló??XD

2010-01-19 09:56:07

A motorról a tesztnaplóban minden hónapban írunk majd.

2010-01-18 22:44:53

ha kibírja a 15000 km-t akkor akkor ha nem akkor hamarabb

2010-01-17 21:29:02

Mikor lesz kész a következö teszt?15000km utan vagy mikori... ???????????????

2010-01-15 20:44:09

Megvan, szép, értékeltem. Elsőként

2010-01-15 17:52:11

Djinguli tudnál küldeni egy üzit h mennyibe került az átalakítások és mit alakítottál át?mert sportmotoron már nézegettema géped és nagyon bejött

2010-01-15 13:55:43

Djinguli, létrehoztam neked egy galériát (Felhasználói galériák >> Djinguli galériája). Itt megtalálod a képeket.
http://www.motorrevu.hu/galeria.php?cikkid=4406 és itt a link is.

2010-01-14 22:27:34

Helyes remélem minnél elöbb jóváhaggyák

2010-01-14 22:14:50

Ja, igen, majd, ha jóváhagyják szerintem, csak akkor fog megjelenni az oldalon. Én is fogok csinálni egyet, csak még a szombati Bamakos rajton a képeket el kéne készítenem

2010-01-14 21:13:18

Hát en csináltam galériát,és irja hogy quinqi 125...es kiirta hogy az adminok tán konfigoljak v mitcsinalnak....

2010-01-14 20:16:45

én sem találtam a képeket hol vannak?

2010-01-14 15:26:24

Thx csak en nemtudom hol birom megnézni a képeket xD nem értek én ehhez

2010-01-13 22:28:31

Elhamarkodottan ítéltem a külsejével kapcsolatban, a te géped ebben a feketében baromi jól néz ki a fotókon.

2010-01-13 21:04:33

Rájöttem...most birálják vagy mitcsinálnak..XD

2010-01-13 20:56:52

Hogy kell itt képeket fel rakni???XD

2010-01-13 20:39:34

hát én oda fel nem megyek jó itt nekem, tedd ide fel a képeket majd itt kapsz kommentet

2010-01-13 19:56:02

Ma egy Harley-s vagy egy kínai motoros cikkel nagy vitákat lehet gerjeszteni. Bár Harley-Davidson XR 1200X cikkjénél nem kezdődött el. Lehet itt nem is fog. Ez egy kulturált oldal kultúr emberekkel

2010-01-13 19:55:40

http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/supermoto/?dr=24605

Tessék...kommentoljátok a mocim...

2010-01-13 18:16:25

el kezdjem leírni miminden ment szét a Kinai robogomon 1 év alatt lenne lista nem tul hosszú de azért van pár alkatrész

2010-01-13 17:06:09

Le drágámozok én akárkit ...xD egy kis viccelödés nemárt xD

2010-01-13 12:12:01

Vagyis nem zotyát, hanem a cikk íróját, vagy Hr. Geiger-t drágámoztad le? Mindegy is, sztem egyikőjük sem a drágád. Ez egy motoros oldal, nem homár.

2010-01-13 12:08:57

Djinguli drágám! Remélem tudod, hogy a moderátort drágámoztad le
A bejáratásról mondottakkal EGYETÉRTEK veled. Nahát, mik vannak

2010-01-13 11:50:30

Hát drágám,nekem volt már dt 125ösöm...meglett generálozva....es 2hétig birta nállam...es akkor döntöttem el hogy nem kell 2ütemü...megvettem ezt...bejárattam...azóta is gyepállom,és semmi baja...de majd kiderül a teszt végén...de...ahogy irta...hogy 6ezer felé huzta...750km elött...nem lesz jó a teszt...ha 1000et legalább 5000fordulat alatt tartott volna akkor jó lenne...mert tudtomal minden motrot járatni kell....

2010-01-13 11:48:16

Hát drágám,nekem volt már dt 125ösöm...meglett generálozva....es 2hétig birta nállam...es akkor döntöttem el hogy nem kell 2ütemü...megvettem ezt...bejárattam...azóta is gyepállom,és semmi baja...de majd kiderül a teszt végén...

2010-01-13 11:08:26

Djinguli, már rég nem arról szól a vita, hogy melyik gyorsul jobban, vagy melyiknek nagyobb a végsebessége. A tartósságról szól a dolog, amelyre majd a tartósteszt végén választ kapunk.

2010-01-12 20:30:27

Ám akksit már cserélnem kellet... es találtam...

2010-01-12 20:29:37

Khm...már megbocsájts...de ki az a h***e aki a berugot használja az anlaszer helyett?
Am meg nemcsak,hogy vmenyi sebességig hagyom le hanem a tomos sm 125ös,yamaha xtx 125öt stb hanem végsebességbe is...

2010-01-12 19:14:31

Nyugi legyen, vagy kiürítik a termet !
Az én véleményem:
1. anno az ETZ -vel is otthagytam a Lotus -Omegát Badacsonynál, de nem hinném, hogy ettől az MZ tutibb gép. ( Utána visszaelőzött a pasi, szerintem fűzte a csaját... )
2. A kínai gépek amíg mennek, addig nincs gond, de amikor kiszakad az öntvény egy berúgáskor, mert olyan gagyi ötvözetből van a blokk....az már übergáz. ALKATRÉSZ MEG NUKU!
3. Akksi zárlatos lett a kínai robogóban, az istennek sem találsz hozzá csereszabatos EU-s gyártmányt, mert vagy magas, vagy széles, vagy...
4. Bovdenekkel dettó, de azokat legalább lehet javíttatni, vagy méretre legyártatni.



2010-01-12 17:22:27

ha figyelmesen elolvasod amit irtam az igy szólt "volt kinai szutyerákom" tehát ez azt jelenti az enyám és nem a tiéd legközelebb olvass figyelmesen

2010-01-12 16:17:32

Hát én visszafogom magam hogyha ö nem szutyerákozza le a motoromat...szerintem neked se esne jól ha leszaroznám vagy vmi mást mondanák a motorodra...

2010-01-12 15:52:39

Djinguli, ha a kommentekben egy kicsit visszaolvasol, akkor észreveheted, hogy ezen az oldalon ez a hangnem nem megszokott, úgyhogy kérlek fogd vissza magad.
Az, hogy neked más a véleményed valamiről az ok, de ez lehet KULTÚRÁLT formában is közölni.
Ha pedig neked ez a rendszer nem tetszik, akkor nem kell ezt az oldalt látogatni.

2010-01-12 14:45:08

Engem nemizgat hogy le a szoltak vagy nem...én tudom,hogy a 125ös 4ütemü karburátorosokat az öszeset lehagyom...most hogy az injektoros r125öt nembirom lehagyni az más téma...ahoz képest hogy kinai nagyon is jol....am meg...AZÉRT ADTAD EL MERT EGY SUTYERÁK RENDŐR VAGY AKI KEZÉBE A VASVILLA MEG A LAPÁT VALÓ!!!

2010-01-12 12:35:04

hát Djinguli minguli itt asszem leszolták a géped rendesen, nekem is volt kinai szutyerákom meg is szabadultam töle gyorsan

2010-01-11 20:11:32

Ja meg a másik..idézek : "Egy ideig kínzásnak érezzük a magas fordulatszámokat az ilyenkor felerősödő krampácsolás miatt, ám végül elaltatjuk a lelkiismeretünket azzal, hogy nincs más választásunk. " nah...egy VADI UJ motort kb 1500km ig kell járatni hogy jó legyen később...

2010-01-11 15:45:43

Hát énis megnézném...xD

2010-01-10 22:26:15

Azért megnézném, mit kezd egy Yamaha WR125X-szel a a quinqi-d Nem akartam én leszólni, nehogy sértődés legyen. Az árával nyeri a versenyt. Csak sajnos ahogy a cím is mondja: iskolakerülő. Mert, hogy iskolába nem mennék vele az biztos

2010-01-10 21:43:41

jah és....a teszt irójával is elbeszélgetnék... ha bir vegyen fel msn-re vagy irjon emailt: gkornel7@hotmail.com

2010-01-10 21:36:46

Hello...nekem ilyen motorom van...másnéven..quinqi 125...eddig 2400kmt tettem meg 3honap alatt...semmi baja nemvolt...2-3 literes fogyasztása van...végsebessége tuningok nékül 110km/h...amit...a tesztben ir hogy nincs rajta kormányzár...van rajta...csak kell tudni használni is...es..lehet hogy gagyi kinai...de eddig az öszes 4ütemü supermotot lehagytam vele...és mégis "gagyi kinai"

2010-01-09 20:10:14

látom fenne mod egy véleményen vagyunk

2010-01-09 13:24:53

Sajnos nagyon lerí róla a gagyiság, nem, asszem nem kéne. Igaz, az ára barátinak mondható egy 125-szupermotyóért.

2010-01-09 12:11:36

Ezeknél a kínai cuccoknál a lényeg nem a használhatóságon, hanem a látszaton van! Tartóssági próba? Hajfestéket mindenképp szerezzetek hozzá, mert a pótalkatrész ellátás miatt jönnek majd az ősz hajszálak..., inkább egy 10 éves DT 125- ös, mint egy ilyen...

2010-01-08 17:52:08

szerintem is gagyi kínai A teszt végére én is kíváncsi leszek

2010-01-08 17:38:30

hááát szépnek szép supermotonak az de nem tudom olyan...gagyinak tűnik:/ De lehet hogy majd a tartósteszt cikk után más véleményem lesz

2010-01-08 16:31:52

szépnek szép
de én ezért a pénzért inkább vennék egy használtat egy nívósabb márkából

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Qlink XF125

údaje

Hengerűrtartalom: 124 cm3

Max. teljesítmény: 11 LE (8,3 KW) 9500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 8,2 Nm 7500/min-nál

Gumi elöl: 110/70-17

Gumi hátul: 130/70-17

Hossz: 2200 mm

Végsebeség: 113 km/h

Qlink
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár