hirdetés
2010-03-10 , Írta: Rolf Henniges
Bookmark and Share

hirdetés

Eddig csak az amerikai piacon forgalmazta termékeit a Victory, mostantól azonban Európában is hódítani akar velük. Példának okáért a Hammer S névre keresztelt muscle cruiserrel.

Szerénységről aztán nem beszélhetünk. A Victory szóból (magyarul győzelmet jelent) csak úgy árad az önbizalom, ezért akár egy jól sikerült üzleti terv hangzatos elnevezése is lehetne. Az alábbi tesztben bemutatott típust Hammerre keresztelte viszonylag fiatal amerikai gyártója, amiben nyíltan benne van, hogy nagy reményeket fűz hozzá. Választhatott volna sokkal visszafogottabb nevet is, csak annak nem lett volna túl sok értelme a show-biznisz hazájában.

Motorok Victory Hammer S
Kattintson a képre a Victory Hammer S galériájáért!

Az első Victory-motorkerékpár 1998. július 4-én látta meg a napvilágot az Iowa állambeli Spirit Lake-ben, az anyavállalat, a Polaris összeszerelő üzemében. Ma, tizenegy évvel később, már 40 000 darab szárnyas V betűvel fémjelzett példány közlekedik az Újvilág útjain. Egy évvel a gyárlátogatás és a Vision Tour túramodell első összehasonlító tesztjei után ismét elérkezettnek láttuk az időt, hogy foglalkozzunk a Victoryval. Méghozzá legújabb szerzeményével, a Hammerrel.

Motorok Victory Hammer S
Magyarul győzelmet jelent a Victory. Már pusztán e név is magabiztosságot sugároz

Első ránézésre dögös chopper és zömök drag bike keverékének tűnik a muscle cruiser (maga a Victory hívja így). Minden kétséget kizáróan szemet gyönyörködtető látvány, főként kipróbált S változata, amely kék-fehér fényezésében, valamint kecsesebb és könnyebb kovácsolt felnijeiben különbözik az alapváltozattól. Minden minimalista és letisztult rajta. Nyoma sincs a cruiserekre jellemző dagályosságnak, króm- és műanyagtengernek. Mentes mindenfajta feleslegtől.

Motorok Victory Hammer S
Még a motorkoncepciót is alárendelték a látványnak a Victory fejlesztői


Amerikai termékről lévén szó, mégis lennie kell rajta némi túlzásnak: hátul 250-es gumi feszül a vastag felnin, holott eddig a 240-es méret számított a legnagyobbnak a sorozatgyártású gépeknél. Szinte mágnesként vonzza a tekintetet a Hammer zömök fara, újra és újra elterelvén az ember figyelmét az izmos kétkerekű egyik legmeghatározóbb részletéről, az 50 fokos hengerszögű, V2-es erőforrásról. Utóbbi nemcsak hosszú, hanem széles és magas is, hengerenként egy felül fekvő vezérműtengellyel és négy szeleppel rendelkezik. A keverékképzést befecskendezésre, az erőátvitelt hatfokozatú váltóra bízta a gyártó.

Motorok Victory Hammer S
250-esnél jelenleg nem találni szélesebb hátsó gumit sorozatgyártású motoron

A Hammer nemcsak a külcsínét, hanem a belbecsét tekintve is kendőzetlen jószág. Míg fajtája egyes képviselői kipufogócsappantyúval teljesítik az Euro–3 előírásait, addig rajta semmit nem manipuláltak alkotói. Eleinte az önindító az 1731 köbcentis motor leghangosabb akusztikai megnyilvánulása, majd rögtön utána az egyes fokozatot határozott „klonk” kíséretében nyugtázó váltó. Amint felengedi az ember a jól adagolható kuplungot, mozgásba lendíti a közel hárommázsás monstrumot a fogasszíjas, szekunder hajtás. Hiába, a cirkálóknál más mértékkel mérik a tömeget! Persze minden viszonylagos: egy Suzuki Intruder 347 kilogrammjához képest egészen szerény a Hammer 317 kilója.

Motorok Victory Hammer S
Csak hogy mindenki tisztában legyen vele: overdrive-ként működik a hatodik sebességfokozat

Az alacsony ülésmagasságnak (71 cm) és a cirkálójellegből adódó, mély súlypontnak köszönhetően meglepően jól lehet irányítani az amerikai pörölyt. Menet közben valósággal olvadnak le róla a kilók. Már csak ezért is hajlamos rá az ember, hogy merészen fusson neki az első kanyaroknak. Igen ám, de hamar rá fog jönni, hogy néha veszélyes mértékben eltéríti a motort az ívről a hátsó kerék. Ezzel együtt szerencsére nem kell attól tartani, hogy az árokban végződik a kaland.

Meglepően semlegesen veszi a kanyart a Hammer, minimális erővel kell csak ellenkormányozni ahhoz, hogy szépen lekövesse az ívet. Az ilyesmi egyáltalán nem magától értetődő dolog egy hasonló méretű cirkálótól, és egyúttal ékes bizonyítéka annak, hogy nagyon jól harmonizálnak a futóművel a Dunlop Elite 3 gumik (az első 130 mm széles).

Természetesen szép dolog, hogy egészen jól be lehet dönteni kanyarban, és nincs különösebb vesződség az irányításával, ám mint tudjuk, nem ezek az elsődleges elvárások egy ekkora géppel szemben. Többek között választ kell tudnia adni arra a kérdésre is, milyen érzés vezetni. Nos, ebben a vonatkozásban nem olyan egyszerű véleményt alkotni a Victory Hammerről. Mint arról fentebb már szó esett, meglehetősen visszafogott a hangja, és nem árasztja azt az archaikus chopper-hangulatot, mint a Harley-Davidsonok a vázukba rugalmasan felfogatott, V2-es blokk alapjárati remegése által. Talán az a leghelyénvalóbb, ha karakter szempontjából is sallangmentesnek nevezzük az amerikai motort.

Motorok Victory Hammer S
Az egyszerű műszerekben és a legszükségesebb visszajelző lámpákban is kifejezésre jut a Hammer sallangmentes koncepciója

Az acélvázba mereven rögzített és kiegyensúlyozótengellyel nyugtatott, nagy hengerűrtartalmú masina vibrációi elhanyagolhatóak, viselkedése kulturált. Következésképp nem vad nyersességgel, hanem a teljesítményével igyekszik elkápráztatni az embert, amit szó szerint kell érteni. 91 lóerőt ad le, és rendkívül széles tartományban, 2700 és 5000 percenkénti fordulat között bocsátja rendelkezésre impozáns nyomatékát. A lehengerlő erőből, a páratlanul lendületes nekirugaszkodásból és az élénk gázadási reakcióból fakad igazi varázsa.

Kiváló az összhang a Hammer karaktere és ergonómiai adottságai között. Az a tény, hogy nem trepnijei, hanem lábtartói vannak, puha dívány helyett feszesre párnázott ülés várja a pilótát, és nem eltúlzott mértékben nyúlik hátra a kormány, jó adag sportossággal fűszerezi kényelmes mivoltát. A sportosság ugyanakkor feltétlenül érvényes az utas számára fenntartott helyre: keskeny, és hátrafelé lejt a nyereg, ráadásul közvetlenül az öntött lengővillára vannak felfogatva a lábtartók.

Motorok Victory Hammer S
Csak fel van pattintva a helyére az utasülés borítása, és nemesen egyszerű a far kialakítása

Minderről persze könnyen meg lehet feledkezni, amint átadja magát a Hammer a lágyan kanyargó országútnak. Minél élesebbek az ívek, annál jobban csillapítja a fogasszíj az eleve mérsékelt terhelésváltási reakciókat, és teszi olajozottá ez által a kanyarvételt. A rugózási kényelem is meglepően jó: a nem állítható kivitelű, fordított teleszkópvilla elfogadhatóan kiszűri az útegyenetlenségek döntő hányadát, és a mindössze rugóalapjában állítható, csupán 100 milliméteres rugóúttal rendelkező rugóstagról is elmondható ugyanez. A cirkálós mércével rendhagyó megoldást szemléltető Monoshock rendszernek köszönhetően még a durva aszfalthibákat is emészthetővé teszi a testes Victory.

Az ilyesmi felbátorítja az embert, önkéntelenül is dinamikusabb vezetési stílusra vált. Ha kellően határozott kézzel fogja a kuplungkart, és érzékletesen kezeli a pontosan, de kissé akadozva kapcsolható váltót, akkor rendesen meglódítja a Hammert a vázában dolgozó, nagy V motor. Az ötödik és az overdrive-nak szánt hatodik fokozatban 193 kilométer/óra a legnagyobb elérhető sebesség, és szokásos mértékű, 5,2, illetve 6,1 liter közötti fogyasztást lehet kigazdálkodni. Utóbbinak köszönhetően tisztességes távolság megtételére futja a 17 literes tankból. Autópályán, hatodikban csupán 3000-et fordul a forgattyús tengely 140-nél percenként, és negyedikben is ugyanekkora a fordulatszám, amikor országúton halad a Hammer 90 km/h-s sebességgel. A fentiekben már említett óriási nyomatékhullámot meglovagolva kimondottan stresszmentesen, élvezetesen lehet motorozni vele.

Motorok Victory Hammer S
Még egy rekord: új mércét állít a cirkálók szegmensében a Hammer fékteljesítménye

Annál is inkább, mivel fékezni is határozottan fékez a nagy vas. Tény, hogy nagy erő kell a lassítókar behúzásához, és finoman szabad csak kezelni a fékpedált, ám az összehangolt manőver eredményeként 41 méteren belül képes megállni a kezdetben 100 kilométer/órával repesztő Hammer. Ez még a cruiser-kategóriában referenciának számító Harley-Davidson V-Rod fékútját is több mint egy méterrel alulmúlja, és mint ilyen, újabb rekordnak számít.

Legkésőbb ilyenkor kezdi értékelni az ember a Victory ezen típusát. Remek kidolgozásával, letisztult külsejével és sportos jellegével megtalálta a maga helyét fajtája képviselői között. Egyértelműen különbözik a kissé már túlhype-olt Harleyktól, de a sokszor identitászavarral küszködő japán cirkálóktól is. Bizakodásra adhat okot a gyártónak az a tény, hogy az európai ember mindig is kedvelte az arany középutat.

Összegzés:

Meglátszik a Hammer S-en, hogy a Victory hagyott magának időt az európai piac meghódítására. Elsőrangú kidolgozási minőség, harmonikus menettulajdonságok, kulturált működésű motor és kiváló hatékonyságú fékek jellemzik. Ennél is fontosabb azonban, hogy pontosan ragadja meg a nagy testű gépek lényegét az amerikai muscle cruiser.

Szerszám nélkül is eltávolítható az oldalfedél és az utasülés borítása
Süllyesztett kivitelű az olajleeresztő csavar
Gumiblokk akadályozza meg, hogy visszacsukódjon az oldalkitámasztó a motor leállításakor
Számtalan eredeti kiegészítő rendelhető a Victorytól
Nem állítható a kuplungkar távolsága
Nem látja el megbízhatóan a feladatát az első sárvédő
Meglehetősen szegényes a szerszámkészlet
Címkék:  hammer s , victory , teszt


2010-03-16 12:27:24

szörszálhasogatok vagytok, hogy nézne már ki egy össze vissza karcolt motor

2010-03-14 20:06:52

Akkora gumiról már le lehet koptatni

2010-03-11 19:31:01

a szöröket lehet fotoshoppal teték rá

2010-03-11 16:38:41

"Nem látja el megbízhatóan a feladatát az első sárvédő"
Jaaa mer az már nevezhető sárvédőnek?

2010-03-11 10:25:11

Nekem spec jobban bejön, mint egy harley. Szépen megépítették, és mondjuk ez a chopper cruiser dolog még elég távol áll tőlem, idősebb koromban lehet beneveznék valami hasonlóra, legalább egy rövid időre, hogy kipipálhassam ezt is.

2010-03-11 09:47:35

Legalább a gumikról a szőröket lemotorozhatta volna valaki...

2010-03-11 09:44:29

Pontosan nem tudom mennyibe kerül (persze felszereltség függő is), de olyan Harley kategória körüli lehet, elvégre nekik konkurensük. Ha választanom kéne, ezt választanám már csak a Harley státusz volta miatt is.

2010-03-10 22:22:43

Én meg épp erre rá is tudom képzelni magam. Nekem tetszik!

2010-03-10 21:29:42

Nincs benne semmi,ami megfogna.Gondolom ettől függetlenül,iszonyat drága

2010-03-10 20:53:14

Ez nekem túl amcsi

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Victory Hammer S

údaje

Hengerűrtartalom: 1731 cm3

Max. teljesítmény: 90 LE (66 KW) 4900/min-nál

Max. forgatónyomaték: 140 Nm 3250/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, úszóágyazású, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 300 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 130/70R 18

Gumi hátul: 250/40R 18

Tengelytáv: 1669 mm

Végsebeség: 202 km/h

Egyéb márka
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár