hirdetés
2011-01-07 , Írta: Mező János, Képek: Mező János, Zomborácz Iván
Bookmark and Share

hirdetés

Nemegyszer megírtuk már: sérülni látszik a Harley-hegemónia, országon belül támadt konkurenciája. De harc ez egyáltalán, vagy megvannak egymás mellett?

A mosoly szép dolog. Megszépíti az embert. Még az olyanokat is, mint két KTM-es barátom. Mosollyal sokféle érzelmet ki lehet fejezni, mosoly és mosoly között olykor igen nagy a különbség. Ezt éppen az imént tapasztalhattam.

Négyen álldogálunk a normafai síházból lett étterem előtt: a két KTM-es, jómagam és Victory. Victory Vegas. Ő nem egy Tarantino-film főszereplője, ő motor. Az ÚJ Amerikai Motorkerékpár.

Victory Vegas
Még több képet talál a Victory Vegas galériájában

A két narancsszívű férfiú arckifejezése teljesen más, mint öt perccel ezelőtt volt. Akkor lenéző-jóindulatú mosollyal nézegették a Vegast. Most meg csillogó szemmel, elismerően. Hogy mi a változás oka? Pár száz méteres motorozás, ami után nem gúnyos vigyorral, hanem elismerő mosollyal jöttek vissza mindketten. Ki gondolta volna, hogy létezik chopper, ami még ennek a két megrögzött sárdagasztónak is tetszhet.

Nos, a Vegas ilyen motor. Elsőre belopja magát az ember szívébe, és valljuk be, a márka nem minden típusa képes ugyanerre. Némelyikük túlságosan is amerikai egy európai ember ízléséhez, gondoljunk csak a Visionre.

A Victory Vegas igazi chopper

A Vegas chopper. A szó szoros értelmében. Nem csak olyan chopper-féle, hanem ízig-vérig az. Egyik legjellegzetesebb eleme az endurókhoz illő, 21 colos első kerék. De milyen első kerék az! Custom katalógusba illő. A villaszög, valamint a tank, ülés, sárvédő által rajzolt hullámvonal is egy chopper sziluettjét rajzolják meg. Nem sufniban, hanem custom műhelyben épített chopperét. A teleszkóp külső csöve, a villahíd és a kormánykiemelő mind gyöngyházfényben ragyog: szálba csiszolt, lakkozott alumínium. Finom, diszkrét és egyben szokatlanul elegáns. A 640 mm alacsony ülés szó szerint beékelődik a tank megfelelő alakú kiképzésébe, itt sem sajnálták az időt-fáradságot a dizájnerek.

Victory Vegas ülésmagassága csak 640 mm

Sehol semmi sablonos, olcsó megoldás, minden alkatrészen, még a váltóhébli és a lengővilla formáján is a gondos tervezés tükröződik. Talán egyedül a felső villahídon lévő visszajelzők és a gyújtáskapcsoló paneljeitől idegenkedhet az európai ízlés. A következetességet, a törődést, az egyedi megjelenésre törekvő szándékot a tankon induló és a hátsó sárvédőn ismét megjelenő él is jelzi, a LED-es, süllyesztett hátsó lámpa pedig azt villogja, hogy chopper ide, chopper oda, ez itt a XXI. század!

A Victory Vegasnak süllyesztett LED hátsó lámpája van

Igényes az összkép, a látvány középpontjában a hatalmasan elterpeszkedő, 50 fokos hengerszögű, V2-es blokk áll, melynek oldalán a 106 cubic inch felirat jelzi, hogy 1731 cm³-es lökettérfogattal nézünk farkasszemet. A hengerenként négyszelepes, felülvezérelt erőforrás – amelyet mostanra a Victory összes modellje megkapott – a Freedom V-Twin 106 nevet viseli.

Motorok Victory VegasHa valami megszokott a Vegason, akkor az üléspozíciója az. Olyan chopperes. Az előre nyújtott lábak nem vesznek részt a testsúlyáthelyezésekben, így azt a kormányra gyakorolt nyomással és fenékkel végzi a vezető, de ebben a műfajban ez teljesen megszokott. Egy chopperrel senki nem akar versenypályák sikánjában kígyózni. Mindezek mellett a Vegas egyik legnagyobb meglepetése pontosan a könnyed manőverezhetősége. Súlyát, méreteit maghazudtoló módon kezes gép, még kis sebességnél is stabilan gördül, lapos villaszöge ellenére is könnyedén képes a zöldre várakozó autósorok között manőverezni, és nem jelent gondot egy közepesen széles, kétsávos úton, lábletétel nélkül egyetlen íven megfordulni.

Másik meglepetése, elképesztően nyomatékos erőforrása a Hammer tesztje után már nem is igazi meglepetés. A nyomatéknak és a jó áttételezésnek köszönhetően még városban sem kell sokat váltogatni, városon kívül pedig jöhet a hatodik, azaz az overdrive fokozat, amely már kb. 60 km/órás sebességtől sem gyepálja a hajtásláncot.

Bár a Vegas gázreakciója határozott, a blokk hatalmas lendtömege megkíméli vezetőjét az ideges rángatózástól, ráadásul a Vegas rövid úton záró, de jól adagolható kuplungja meglehetősen direkt kapcsolatot biztosít a vezető és az erőforrás között. A kuplung kisebb felengedésére is azonnal reagál a gép.

Hogy is van ez?
Vision, Cross Roads, Cross Country, Kingpin, Hammer és Vegas… Melyik micsoda?
A Victory a túrakategóriába sorolja a Cross széria és a Vision modelleket. Power cruiserük a Hammer, a klasszikus vonalat a Kingpin jelenti, míg a Victory choppere a Vegas. Az 8-Ball mindezek fekete-króm színváltozatát jelenti. A Vegasnak létezik egy extra fényezésű változata, a Vegas Jackpot.

Egy chopper hogyan is nézne ki szélvédővel – a Vegasnak sincs, tehát 140 km/óra körül kezdődik a küzdelem a menetszéllel. Ekkor rájön a vezető, hogy jól jönne valamivel rövidebb kormány vagy hátrébb helyezett ülés, hogy rádőlhessen a menetszélre, ne kelljen bicepsszel, hasizommal megtartania magát az egyenes, már-már hátradőlő üléspozíció miatt, mely ugyan jól megtámasztja a derekat, de pont ezért kevés teret enged a helyzetváltoztatásnak, hátrébb csúszni sajnos már nem lehet. Marad az izommunka, a kormánycsere vagy a mérsékeltebb tempó. Ez utóbbi nem is nagy baj, elvégre a Vegas nem power cruiser, hanem chopper. A chopperes menetteljesítményhez tökéletesen elegendő a szimpla első féktárcsát szorító, fix ágyazású, négydugattyús és a hátsó tárcsát szorító úszóágyazású, kétdugattyús féknyereg, mindkettő nyomáspontja jól érzékelhető és jól is adagolhatóak.

Motorok Victory Vegas

A nyomatékos blokk mellett a futómű a Vegas másik erénye. Az állítási lehetőségeket nélkülöző teleszkópok és a himbás központi rugóstag hangolása jól eltalált kompromisszum a sportosság és a kényelem között. Az úthibák nem verik ki a vezető fogát, de nem is leng be a méretes felépítmény, még az emelkedőn, a buszok által felgyűrt aszfalt rázópadon is egész jól átsiklott, ráadásul a Vegas kanyarban való fékezéskor sem mutat felegyenesedési hajlamot. Ez a futómű ebben a műfajban a legjobbak közé sorolható.

Összegzés:

A Victory Vegas egy kifejezetten minőségi elemekből, aprólékos gonddal tervezett és összerakott motor. Tulajdonképpen mindene rendben van. Nyomatékos, erős, robusztus, ugyanakkor kezes, ráadásul stílusos motor. Két dolognak van még híján: múltnak és presztízsnek. Jelenleg mindkettő megteremtésén dolgoznak. Eddigi tapasztalataink szerint egyikkel sem lesz gond.

Címkék:  vegas , victory


2011-01-07 18:27:16

Immel ámmal

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Victory Vegas

údaje

Hengerűrtartalom: 1731 cm3

Max. teljesítmény: 89 LE (65 KW) 8700/min-nál

Max. forgatónyomaték: 140 Nm 7500/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es úszóágyazású szimpla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 300 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 90/90 R 21

Gumi hátul: 180/55 R 18

Tengelytáv: 1528 mm

Hossz: 2439 mm

Victory
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár