hirdetés
2010-10-26 , Írta: Mező János, Képek: David Goldman, Patrik Lundin, Gareth Harford
Bookmark and Share

hirdetés

A Jóisten és a pogány skót szellemek karöltve vigyázták egy héten keresztül a Dunkeldtől északra élő lakosság, biciklisek és állatok életét és testi épségét. Nyolcvan újságíró tesztelte a Victory újdonságait.

A Victory a túrakategóriát 2011-re négy új modellel erősítette: Cross Roads, Cross Roads Touring, Cross Country és Cross Country Cory Ness. Mind a négy gépnél azonos a váz, a futómű, az üléspozíció és természetesen az erőforrás is.

A bőr oldaltáskás, szélvédő nélküli Cross Roads tekinthető az alap kivitelnek, a szélvédővel és színre fújt, műanyag dobozokkal szerelt Cross Roads Touring jelenti a következő szintet, a Cross Country -széles fejidomába épített audió technikájával, informatív műszerfalával és szintén színre fújt műanyag dobozaival - a sorozat luxus szintjét adja, és még ezt is megfejeli a rengeteg extrával, speciális fényezéssel rendelkező, limitált darabszámban kiadott Cory Ness változat. E fölött már csak a Vision, ez a megdöbbentő megjelenésű és méretű luxuscirkáló található a Victory palettáján.

Motorok Victory Cross Roads
A paletta legízlésesebb darabja a Cross Roads

Az új modellek fejlesztésekor hármas cél lebegett a tervezők szemei előtt: a konkurenciánál nagyobb tárolókapacitás, nagyobb kényelem és nagyobb teljesítmény. Hogy sikerült-e ezeket megvalósítani? Nézzük, a számokat! A sajtótájékoztatóra részletesen készültek a fő ellenfélből, szemléletes összehasonlító ábrán mutatva be a Cross Roads és a Harley-Davidson Road King adatait.

Például: a Harley kemény oldaldobozaiba 64, míg a bőr táskába 52 liter, ezzel szemben a Victory műanyag dobozaiba 79, míg bőr táskáiba 66 liter vizet önthetünk, forgatónyomatékból egy Road King vásárlása esetén 122, míg egy Cross Roads vételekor 148 Nm-nyit vihetünk haza. A különbség 18 %, vagyis jelentős. A komfort terén is kiemelkedőt nyújt a Victory, már ha komfort alatt rugóutakat értünk: a Road King 79 mm-ével a maga 120 mm-es hátsó rugóútját állítja szembe.

Motorok Victory Cross RoadsMotorok Victory Cross Roads
A Cross Roads fékei és ülése agyanaz, mint társaié

A számok tükrében imponáló az Új Amerikai Motorkerékpár, de hogy mindezeket miképpen tudja aprópénzre, bocsánat, bezsebelhető forintmilliókra váltani, az egyrészt az utakon nyújtott teljesítményen dől el.

Előre kell bocsátanunk, hogy anyagminőséget, szerelési pontosságot, gondosságot tekintve mind a négy modell jó benyomást kelt, a Cory Ness változat természetesen annál is jobbat, lévén tucatnyi katalógusba illő alkatrésszel felszerelve pompázik.

Bár kategóriájában könnyűnek számít, a Cross Roads termetes darab. Annak, aki az egyszerűséget keresi, valószínűleg ez fog leginkább tetszeni. Nincs fejidoma, nincs szélvédője, de vannak bőr oldaltáskái. Maga a megtestesült puritanizmus- már a Victory mércéjével mérve. Csakúgy, mint az összes Cross modell rendelkezik Cruise controllal - ez a tempomat megfelelője, csak így jobban hangzik.

Motorok Victory Cross Roads Touring
A Cruise Assistant gombjai a jobb kormányvégen kaptak helyet

Üléspozíciója tökéletesen telibe találja egy 180 cm körüli ember igényeit, sőt, még az alig 170 cme-s spanyol kolléga is boldogult vele. Az átlagos termetű vezető egyenes felsőtesttel ül a Cross Roads elképesztőn kényelmes ülésében, amely még a derekát is megtámasztja, lábai előrenyújtva kényelmesen eléri az egykarú váltót - itt nincs himba, így utazás közben maradéktalanul ki tudjuk használni a vagy 40 cm hosszú trepni kínálta helyzetváltoztatási lehetőséget, a kormány ugyan messziről hajlik a vezető felé, de nem kell előrehajolva a tankra hasalni érte. A relaxot 140-ig még a menetszél sem zavarja meg. A bovdenes kuplung behúzásához kell ugyan némi erő, de egy női kéz is elboldogulna vele, a gázmarkolat finoman jár, a váltó csattan ugyan, de ez csak egy jóindulatú váltó békés csattanása, mellyel azt jelzi, hogy minden rendben van. Az üres megtalálásához nem kell sztepptáncot járnia a bal lábfejnek, ugyanis egy úgynevezett Neutral Assistens siet segítségünkre. A kuplung finoman, egyenletesen zár, a gázt pedig olyan lágyan veszi fel az erőforrás, hogy szinte lehetetlen vele egy igazi gázfröccsöt adni. Páran –leginkább a fiatal, sportos olasz kollégák pont ezt a finom gázreakciót minősítették egyik hibájának. Ami viszont igazán lágy, az az első fék. Kis túlzással a markolatig behúzható, bár így is jól adagolható, hasonlóan a hátsóhoz, ellenben az nem kelt olyan puha érzést.

Motorok Victory Cross Roads
További képek a Victory Cross Roads-ról a galériában

A Cross széria esetében dicséretes módon beérték a tervezők a 180-as hátsó abronccsal, ami örvendetesen irányíthatóvá teszi a gépeket. Nem kell erőlködni egy szűkebb kanyar esetén sem, a nyújtottabbakra pedig elég rágondolni, és a motor már fordul is.

A direkt felfogatású erőforrás rezgéséből pontosan annyi jut a vezetőhöz, amennyire egy cruiseresnek szüksége van, nem több, nem kevesebb. Az 50 fokos hengerszögű, 1731 cm3-es, V2-es erőforrás hangja alapjáratban ugyan semmi különös élvezetet nem jelent, gyorsításokkor azonban férfias teltséggel szól, akár egy basszus hangú énekes, akinek nincs szüksége nagy hangra, mégis hallja mindenki.

Motorok Victory Cross Roads
A motor hangja igen kellemes, a futómű meglepően jól teszi a dolgát

Az úton fellehető hibákat meglepően jól kivasalja, igaz, külön felhívták figyelmünket a könnyen meginduló, majd fokozatosan felkeményedő futóműre és a másik motorénál hosszabb rugóutakra. A jól eltalált progresszivitás eredménye, hogy nem ráz, nem üt fel és nem leng be, ami különösen kanyarokban jön jól, hiszen az úthibák nem módosítják a kiválasztott nyomvonalat. A szűk úton, a kanyarban felbukkanó biciklista miatti fékezés sem rontja el a megkezdett ívet, a Cross Roads nem mutat hajlamot a felegyenesedésre. Egy szorultabb helyzetben aztán hirtelen a robbanékonyságot hiányoló olasz kollégákkal értünk egyet, szó mi szó, egy dinamikus előzéshez kell a lendület. Pedig nyomatékból van elég bőven, hiszen a rendelkezésünkre álló 148 Nm 26-tal több, mint a Harley-Davidson Road Kinggé. Ráadásul ebből 140 Nm-nyi már 2500-as fordulatszámon a rendelkezésünkre áll. Nem is kell sokat váltogatni, az igaz. Hatodikban 2500-as fordulaton 110-el suhannak a Cross Roads és márkatársai.

A Cross Roads után a Cross Countryval szerezhettünk tapasztalatokat. Az üléspozíció ugyanaz, de az előttünk tornyosuló széles fejidom és plexi mégis megváltoztatja az érzést. Luxust sugároz. A bal kormányvégen egy három kapcsolós együttessel az audio rendszert működtethetjük, a műszerfalban nem csak kilométeróra, hanem fordulatszámmérő, az idom két szélén pedig a hifi rendszer hangfalai találhatók. A jobb kormányvéget a Cruiser Assistant kapta meg.

Motorok Victory Cross Country
Victory luxus a négyzeten: Cross Country

Induláskor a terebélyes fejidom máris jelent némi gondot. Fogalma sincs az embernek arról, hogy mibe hajt bele, mi fekszik a motor előtt, ugyanis pár métert kitakar az idom a látómezőből előre, balra és jobbra egyaránt. Menet közben tökéletes szélvédelmet nyújt a magas plexi – ebből háromféle méret is kapható –, majd 100 km/órás sebesség körül enyhe szívóhatást kelt az „utastérben” előre gomolygó levegő. Ráadásul finoman elkezdi rázni a sisakot, ami egy idő után idegesítő, mert nem lát tőle az ember tisztán.

A Cross Country műszerezettsége bővebb az alapmodellnél

A plexi és a fejidom a motor mechanikus hangjait is felerősíti, eltűnik a kellemes mély dorombolás, helyét a magas frekvenciájú hangok és a hajtáslánc váltási zörejei veszik át, egészen addig, amíg fel nem tekeri a vezető a hifi hangerejét. Ettől kezdve ismét rendben van minden, már ami az akusztikát jelenti. A Cross Country menetdinamikája a közös erőforrásnak köszönhetően ugyanaz, mint a Cross Roadsé, de mivel kevesebb környezeti hatás éri a vezetőt, valamivel unalmasabbnak tűnik az idom nélküli változatnál.

Motorok Victory Cross Roads Touring
A Cross Roads Touring a plexiben és a műanyag oldaldobozokban különbözik az alapmodelltől

Legvégére a Cross Roads Touring maradt. A műanyag dobozt nem tekintve mindössze abban különbözik az alapverziótól, hogy plexivel rendelkezik. Ugyanolyan hatékony szélvédelmet nyújt, mint a Cross Countryé, de elmarad az előreszívó hatás és a sisakot sem rázza a szél, ráadásul remekül hallani a motorhangot az egyéb zörejek nélkül. Ez az igazi, ez az arany középút!

Összegzés:

a Victory remek munkát végzett a fejlesztésekkel, meggyőző műszaki tartalmat rakott össze, a Cross széria valóban könnyen, magabiztosan kezelhető, kényelmes gépekből áll. A stressz ismeretlen fogalom rajtuk. Ugyanakkor egyes tesztelők hiányolták a robbanékonyságot az erőforrásból és szerettek volna valamivel keményebb első féket. A futómű óriáscruiseres mértékkel mérve kifejezetten jónak mondható, a nyomaték meggyőző, a kezelőszervek finomsága, pontossága úgyszintén.

A többi tesztelővel beszélgetve világossá vált, hogy az európai ízlésvilághoz a Cross Roads és a Cross Roads Touring áll közelebb. A Cross Country fejidomának vonalait - bár visszafogottabb és kevésbé megosztó, mint a Visioné –, hogy úgy mondjuk, szokni kell. Ez nem biztos, hogy probléma, az Electra Glide Ultra Classicét is sikerült megszoknunk.

Címkék:  victory , cross roads , cross roads touring , cross country


2010-11-01 15:09:55

Nem adnéh pénzt csoperért, de azért mégis?

2010-10-26 22:15:22

Szép szép, de nem lettem szerelmes.

2010-10-26 18:39:51

Amióta megláttam az újságban nincsen más motor! Nem az én világom, de a Cross Roads valami gyönyörű! (a Midnight Star elbújhat mellette) Méltó utódja lenne az Öreglánynak!

2010-10-26 14:05:45

Akkor melléd állok, mert nekem is!!! Akinek meg köve van, vigye vissza a bányába, mer' a Viki mérges lesz.........

2010-10-26 13:56:01

Kövezzetek meg, nekem a Victoryk marhára tetszenek!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Victory Cross Roads Touring

Victory Cross Roads Touring

údaje

Hengerűrtartalom: 1731 cm3

Max. teljesítmény: 95 LE (73 KW) 5000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 136 Nm 4000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 300 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 130/70 R 18

Gumi hátul: 180/60 R 16

Tengelytáv: 1670 mm

Végsebeség: 204 km/h

Victory
Victory Cross Roads

Victory Cross Roads

údaje

Hengerűrtartalom: 1731 cm3

Max. teljesítmény: 95 LE (73 KW) 5000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 136 Nm 4000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 300 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 130/70 R 18

Gumi hátul: 180/60 R 16

Tengelytáv: 1670 mm

Végsebeség: 205 km/h

Victory
Victory Cross Country

Victory Cross Country

údaje

Hengerűrtartalom: 1731 cm3

Max. teljesítmény: 95 LE (73 KW) 5000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 136 Nm 4000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 300 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 130/70 R 18

Gumi hátul: 180/60 R 16

Tengelytáv: 1670 mm

Végsebeség: 207 km/h

Victory
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár