hirdetés
2017-04-20 , Írta: Thorsten Dentges, Képek: Dentges, mps-Fotostudio
Bookmark and Share

hirdetés

Motorral indulunk várost nézni, de gyalogolni is sokat fogunk. Vajon milyen lábbeli a legalkalmasabb erre? Edzőcipő vagy vintage-csizma – vajon melyik koncepció lesz a nyerő? 11 cipő összehasonlító tesztje.

Ajaj, azok a gonosz olvasói levelek! Pedig jönni fognak, ez biztos. Hogy tehettétek ezt? Egyszerű utcai és tornacipőket ajánlani motorozáshoz? A pilóta lábára csak valódi motoroscsizma való, és kész! Minden más túl veszélyes! Igen, kedves olvasóilevél-írók, ez mind igaz. Veszélyes, éppúgy, mint maga a motorozás. A balesetek során elszenvedett jellemző sérülések ugyanakkor valóban gyakran a lábfejet érintik.

 

galéria Városi motoros cipõk (2017)

 

A rémisztgetés tárháza gazdag és félelmetes: szalagszakadás, komplikált törések, alattomos zúzódások. Utóbbiak elsősorban akkor következnek be, amikor a motoros elcsúszik a kanyarban, és a lába a motor alá kerül. Ilyen esetben következhet be például a Kompartment-szindróma, amely a motorosbalesetek után sajnos elég gyakori komplikáció. Ennek során a csont körüli lágyrészek duzzanata és bevérzései miatt az izomban nagymértékben megnövekedhet a nyomás. Ha emiatt a vér áramlása hosszabb ideig akadályozott, akkor a sejtszerkezet is károsodhat, súlyosabb esetben akár el is halhat. Legrosszabb esetben még az amputációval is számolni kell. Megfelelő védelemmel azonban a zúzódás kockázata jelentősen csökken.

 

galéria Városi motoros cipõk (2017) galéria Városi motoros cipõk (2017)

BMW Ride

 

Ár: 60 010 Ft; szín: bézs sötétszürkével; méretek: 35–48; a felsőrész anyaga: marhabőr (nyers- és velúrbőr); tömeg (pár): 1324 g (43-as méret); szárhossz: 20,0 cm (43-as méret); gyártó ország: Románia

 

Jó: Nagyon stabilan tartja a lábat, a talp nem vetemedik, jó megerősítések és protektorok, tanúsítvánnyal ellátott cipő; első osztályú szellőzés menet közben, szuper klíma gyalogséta közben, nagyon jól gördül, menet közben nagyon kényelmes és mindennapi használatra alkalmas, nagyon kiegyensúlyozott illeszkedési forma, nem nyom vagy dörzsöl, fűzőrendszerének köszönhetően jól szabályozható, kezelése az oldalt elhelyezett cipzárnak köszönhetően könnyű; jó érzést kelt a lábtartón; sokféle méret

 

Rossz: Edzőcipőhöz képest nehéz; a lábujjaknál nem kellően megerősített, a perforálás miatt kevésbé vízálló még kisebb záporban sem

 

BMW Urban


Ár: 75 440 Ft; szín: fekete; méretek: 41–48 (férfi), 37–40 (női); a felsőrész anyaga: marhabőr; tömeg (pár): 1480 g (43-as méret); szárhossz: 26,0 cm; gyártó ország: Románia

 

Jó: Robusztus, kiváló minőségű, víztaszító bőr; első osztályú kidolgozás, kellemesen illeszkedő forma, hajlékony talpának köszönhetően meglepően kényelmes gyaloglás közben; védi a lábszárat, meg van erősítve és protektoros, tanúsítvánnyal rendelkezik, lesodródás ellen jól védett; nagyon egyszerűen kezelhető; jól véd esőben és hidegben; motorozás közben közvetlenül érezni a pedálokat

 

Rossz: 20 °C feletti melegben gyaloglás közben, illetve az irodában feltorlódik a meleg a cipőben, hosszú gyaloglásokhoz túl nehéz; a szára elég hosszú és hosszú zokni nélkül kidörzsöli a lábszárat; a talp torziós merevsége még éppen megfelelő, de lehetne valamivel jobb

 

Összegzés: Egy szabvány szerinti tanúsítvánnyal ellátott, meglehetősen biztonságos, rövid motoroscsizma, amely kényelmes edzőcipő is egyben. A BMW Ride-nak sikerült mindkét feltételnek eleget tennie. A cipő rövid túrákhoz is megfelel, a mindennapokban pedig kiválóan teljesít.

Összegzés: Úgy néz ki, mint egy motoroscsizma, és ilyenként is kapott megfelelő tanúsítványt. Városi cipővé valójában csak a kényelmesen gördülő talp és időtlenül elegáns megjelenése teszi a BMW Urbant. Nagyon jó minőség, de drága.

 

A motorversenyzők épp ezért hordanak különösen stabil és nem csavarodó, kemény héjú konstrukciókat, amelyek kalitkaként védik a lábat a hasonló behatásoktól.

 

De térjünk csak vissza az átlagos mindennapokhoz. Vajon melyik motoros préseli a lábát egy rövid belvárosi látogatásra vagy a szomszéd faluba tartva egy MotoGP-re is alkalmas, sícipőre hasonlító műanyag lábbelibe, amelyek vitán felül a legnagyobb biztonságot nyújtják? Még a normál túracsizmák is fárasztóak egy hosszabb gyalogséta során. Ezért sok motoros könnyű edzőcipőben vagy kényelmes, jól kitaposott fűzős bakancsban indul útnak. Kedves olvasóilevél-írók, ezúton közöljük: ezt mi sem tartjuk helyesnek.

 

galéria Városi motoros cipõk (2017) galéria Városi motoros cipõk (2017)

Dainese Street Rocker D-WP

 

Ár: 49 700 Ft; szín: sötétbarna; méretek: 39–46; a felsőrész anyaga: marhabőr; tömeg: 1176 g (43-as méret); szárhossz: 17,5 cm (43-as méret); gyártó ország: Románia

 

Jó: Szabvány szerint tanúsítvánnyal ellátott motoroscipő; a klímamembrán és a minőségi, puha bőr jó időjárás-állóságról gondoskodik; tiszta kidolgozás, jó felszereltség; nagyon stabil talp, protektorok a bokánál

 

Rossz: Kimondottan nehéz felvenni, csak erővel vagy cipőkanállal megy; nem illeszkedik harmonikusan, minden tesztelőnknél megfelelő volt az adott méret hossza, de nagyon keskeny volt, ezért normál és kicsit is szélesebb lábhoz alkalmatlan, mivel nagyon nyomja a láb első részét; a lábujjak körül nincs megerősítve; a belső klíma inkább izzasztó 20 °C fölött, nem lélegzik túl jól; az olajos felületű bőr megfoghatja a ruhát


Difi Vintage

 

Ár: 54 900 Ft; szín: fekete; méretek: 40–46; a felsőrész anyaga: marhabőr; tömeg (pár): 1536 g (43-as méret); szárhossz: 18,5 cm (43-as méret); gyártó ország: Kína

 

Jó: Le- és felvétele is nagyon kényelmes az oldalsó cipzárnak köszönhetően, kényelmes kezelhetőség; sok hely azoknak is, akiknek a lábfeje elöl széles, járáskor csodásan gördül, lágyan csillapít, bár nehéz, ezt nem igazán érezni; menet közben a talp jól tapad a lábtartón, jó helyre került a váltónál megerősített rész; jól párnázott, jó a külső boka védelme, robusztus, erős, nagy kopásállóságú bőr, a sarokrész kellően megerősített

 

Rossz: Sebességváltáskor kissé szivacsos, indifferens érzés; hosszabb gyaloglásnál és az irodában gyorsan izzasztó lesz benne a klíma; nehéz; a talp nem különösebben merev; kidolgozása itt-ott csak közepes

Összegzés: Önmagában jó és viszonylag biztonságos motoroscipő jó felszereltséggel és csinos dizájnnal. Az illesztőformánál viszont a Dainese Street Rockers cipészei totálisan melléfogtak, a cipő nagyon nyom. Összegzés: A Difi Vintage régimódi túrabakancsra hajaz. A váltókarnál megerősített felsőrész, a cipőfűzőtartó szalag és a durva szemcsés bőr miatt viszont olcsó munkabakancsnak látszik. De ez nem számít: nagyon kényelmes és biztonságos.

 

Előrebocsátjuk: a tesztünkben szereplő 11 cipőt minden „normál” divatos edzőcipőnél bátrabban merjük ajánlani motorozáshoz. A biztonság terén ugyanakkor egyikük sem veszi fel a versenyt a valódi motoroscsizmákkal, ehhez a városi cipők túlságosan rövid szárúak és túl puhák. De ilyennek is kell lenniük, hiszen ellenkező esetben egy hosszabb séta során annyira kényelmetlenek lennének, hogy a hagyományos motoroscsizmához hasonlóan inkább otthon hagynánk őket. Megtalálni az optimális kompromisszumot a kényelem és a biztonság között – ez a művészet.

 

Címkék:  motoros kiegészítő , csizma , termékteszt




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 BMW S 1000 RR 2010 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha SR125 1997- Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár