hirdetés
2008-05-20 , Írta: Alan Cathcart, Képek: Gold 'n' Goose
Bookmark and Share

hirdetés

Ami nem romlott el, azt ne javítsd meg. Legalábbis ezt a jelmondatot alkalmazza a legtöbb motorgyár, mikor új modellt alkot. Ez az a jelige, melyet a Ducati figyelembe sem vett a 999 megteremtésekor, s ugyanez a mondat, melyet a Triumph pontosan betartott a Speed Triple 2008-as modellje esetében.


 

    A 14 éve létező modell mindig is fontos szerepet játszott a márka történetében. Nem csak azért, mert a streetfighterek között, mindig is a Speed Triple volt a "mérges nagybácsi", hanem, mert ez egy igazi sikermodell. A tavaly piacra dobott Daytona 675 alapú kistestvérre Angliában fél évet kell várni. A Street Triple olyan sikeres lett, hogy a gyár teljes eladásának 21%-át tette ki tavaly. Úgy tűnik érdemes odafigyelni a 675-ösre, nehogy az újonnan bemutatott és a vásárlók visszajelzései által átdolgozott nagytestvér babérjaira törjön. A gyár hasonló népszerűséget vár a 1050-estől is, mint a kistestvértől, hiszen egy ütőképes motort dobtak be a legdinamikusabban növő kűzdőtérre, a liter fölötti nakedek szorítójába.

    Az új Speed Triple design-jáért olasz stúdió felelt (hasonlóan a Tigeréhez), de a formák letisztítása mellett figyeltek az oly jellemző kétlámpás bogár karakter megtartására.

 

    A motor lelke az 1050 köbcentis folyadékhűtéses 12 szelepes DOHC háromhengeres motor. A 12 szelepes hengerfej szívószelepei 33.5 mm-esek, míg a kipufogó szelepei 27 mm-esek és 23 fokos szögben állnak. A Keihin injektor is hozzájárul az erőforrás Euro 3-mas voltához a 3-1-2 rozsdamentes kipufogórendszerrel együtt.

    A 131 lóerős motor alumínium csővázban foglal helyet, mely öntött alumínium egykarú lengővillához csatalakozik. A segédváz 50 mm-rel hosszabb és az utasnak is 50 mm-rel több lábtér áll rendelkezésre az elődhöz képest, hogy két személlyel is lehessen kényelmesen motorozni. A teljesen állítható Showa rugóstagok közül a hátsó monoshock rugóútja 141 mm, míg az első 45 mm-es fordított villáé 120 mm.

    A 189 kg-os tömeg megzabolázásáért immár a Brembo négybetétes radiális féknyerge felel, hátul pedig 220 mm-es Nissin féktárcsa, két dugattyús nyereggel. Ez a változás 14%-os fékerő növekedést eredményez.

 

    A 815 mm magas ülésben kényelmesen ülünk és tengernyi helyünk van mozogni. A motor a végletekig nyomatékos. A váltó pontosan kapcsolható és könnyed. Noha a motor a vibrációktól mentes mégis mindig érezni, hogy a karakteres blokk vidáman dolgozik az ember lábai között. A teljesen egyenletes nyomatékgörbe és a kellemes gázreakció pompás páros, ráadásul már kétezres fordulattól egyenletesen húz egészen a leszabályozásig.

    Könnyű vele városban közlekedni, ha pedig megnyílik az út, egyenesen fenevaddá válik. A vázon és a geometrián bekövetkezett változtatások valamint a könnyebb rugózatlan tömeg miatt nagyon kezes a motor, azonban az új fékekkel nehezebb bánni, mint az előző modell Nissinjével.

    Összességében jót tettek a változtatások a motornak, látszik, hogy valóban a felhasználók igényei alapján fejlesztették tovább. Az új Speed Triple egy igazi egyéniség, akinek nem csak a szája nagy, hanem ha kell, oda is teszi magát.



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Triumph Speed Triple 1050

údaje

Hengerűrtartalom: 1050 cm3

Max. teljesítmény: 132 LE (97 KW) 9250/min-nál

Max. forgatónyomaték: 105 Nm 7500/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es úszóágyazású tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1429 mm

Végsebeség: 240 km/h

Triumph
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár