hirdetés
2009-10-19 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A Suzuki Intruder, a Honda Transalp, a Yamaha Ténéré és a Moto Guzzi V7 Calssic története folytatódik.

Suzuki Intruder 1500
9 057 km

A funkció egy cruisernél másodlagos. A fő a feltűnés, a vibrálás és a kényelem. Kollégánk az elmúlt hónapban, első ízben próbálta ki a Suzuki Intrudert, és rögtön egy hosszabb utat tett meg vele részben autópályán, részben országúton. Nehéz dolga volt az ezerötösnek, hiszen vezetője alapvetően nem vonzódik a kategóriához, azt a motorozás végvárának tartja. A Suzuki bizonyos értelemben nem is igazán cruiseres – állapította meg már az első kilométerek után. Motorja kicsit felemás érzést kelt, hiszen pörgősebb, mint ami jellege alapján várható.

Suzuki Intruder 1500

A fékek hatásfokáról kisebb vita után csak annyit mondhatunk, hogy nagy kézi és láberőt igényelnek a megfelelő lassításhoz, ami más motorról átülve meglepetéseket okozhat. Szóval az Intruder megszokást igényel, ám ha ez sikerül, akkor a fent felsorolt hiányosságok lényegtelenné zsugorodnak. Helyüket az az arisztokratikus érzés foglalja el, amelyet minden cruiseren ajándékba kap a felhasználó. A használat során két alkalommal tapasztaltuk, hogy a gyújtás ráadása után szokásos önteszt végén nem aludt el az FI lámpa és a motor nem indult el. A szervizben a Suzuki gyári hibakód kiolvasója a gyújtáskapcsoló problémáját jelezte, a szakember pedig kontakthibát sejtett. Az Intruder a szokásos olajcsere után folytatja tartóstesztjét, mi pedig várjuk a motorral kapcsolatos fejleményeket.

Yamaha XT660Z Ténéré
11 940 km

Hurrá! Meggyógyult a Yamaha Ténéré! Mint arról több alkalommal is beszámoltunk, a Yamaha Ténéré teljességgel kiszámíthatatlan módon időről-időre leállt. Először egy kisebb eső, majd egy mosás után következett be a leállás, ezt követően már esőre sem volt szüksége ahhoz, hogy ne tudjuk elindítani. Pontosan úgy viselkedett, mintha lemerült volna az akkumulátora, bár a rendszer nem jelzett töltésproblémát. A szervizben átvizsgálták a motor elektromos rendszerét, és azt tapasztalták, hogy a feszültségszabályozó csatlakozójánál a műanyag megolvadt.

Yamaha Ténéré hibás csatlakozó
A hibás csatlakozó miatt a teljes kábelkorbácsot ki kellett cserélni

Magyarázatot nem találtunk, mindössze találgatásokba bocsátkozhatunk. Egyik lehetséges okként a Bamako rali alatti óceánban való motorozást jelöltük meg. A sós víz köztudottan erősen oxidáló hatású, és az első kerék mögött lévő egység bőven kapott a tengervízből. A Yamaha Motor Hungária a problémát a teljes kábelköteg cseréjével orvosolta. A Ténéré azóta már elázott egyszer, hiba nem jelentkezett. A Ténéré órája lapzártakor 11 940 km-t mutatott.

Moto Guzzi V7 Classic
16 300 km

Budapest – Drezda – Budapest útvonalon ezúttal Szépvölgyi Tamás (Yamaha V-max tulajdonos) tesztelte a szerkesztőségi retro motort.
„A Szász-Svájci 1500 km-es út alatt kiderült, hogy Moto Guzzi V7 Olaszország makettje. Itália minden íze benne van. Köpcös, mégis van stílusa, szeret hangoskodni, mégis a kifinomultság látszatát kelti. Klasszikusnak tűnik, mégis mai.
Könnyű kis motor, amivel kimondottan egyszerű az élet. Nincs olajozásra váró lánc, nincsenek sallangok. Csak a Dolce Vita lelkes dohogása az ember combjai között.

Moto Guzzi V7 Classic

Van azonban pár apróság, amit kénytelen lenyelni az életet Moto Guzzi nyergében habzsoló motoros.
Az üléspárna kemény és széles, a kormány és a lábtartó távolsága csak alacsonyabb motorosoknak kényelmes, 175 cm alatt esik csak kézre minden. A váltó nem túl finom, bár a fokozatok jól eltaláltak. A tükrök helyzete nem segíti a visszapillantást. Ha sikerül is úgy beállítani, hogy a távolodó aszfalt jelenen meg a vállunk helyett, a motor rezonanciája 4000 felett értelmezhetetlenné teszi a képet. Miért is néznénk hátra? Avanti!

A futómű a kisebb gödröket még tűri, azonban a kiemelkedéseket utálja. Elég 130 km/h sebességgel rámenni egy hosszanti aszfaltbordára. és a motor ijesztő riszálást produkál. Még felfestett útburkolati jelektől is képes váratlan futómű-reakciókra.
A méltatlanul elfelejtett kiránduló paradicsom, az érchegység lombos erdőivel, jó minőségű útjaival már jobban kedvezett a Moto Guzzinak. Ez a jól dönthető, könnyen kezelhető gép nem hosszú távú túrázásra készült. Ideális társ városi ingázáshoz, rövid kirándulásokhoz. Ha a cél egy finom cappuccino a közeli kisváros főterén, akkor mindenképp Moto Guzzi V7 Classic a megfelelő társ hozzá. A megjelenése miatt amúgy is egy kávézó előtt néz ki a legjobban.

A tesztút alatt tapasztalt jelenségek:
  • check engine lámpa világít (kétszer fordult elő, és kb. 10percig tartott)
  • jobb hátsó lábtartó stiftje kitrázódott és a lábtartó leesett (autópályán)
  • az üzemanyag visszajelző furcsa/érthetetlen visszaszámlálása (lehet h ehhez én nem voltam elég analitikus)
  • a fogyasztás 5,6-8 liter között mozgott

Honda XL700V Transalp
39 900 km

Honda Transalp hűtőhibaVégletekig megbízható motorunk, a Honda Transalp szerencsére épp a szerviz esedékességekor produkált kellemetlen hibajelenséget. Horvátországból hazafelé az aranyszínű dukkót megunva úgy gondolta, hogy inkább zöldre vált, és a hűtőfolyadék segítségével meg is indult a metamorfózis. A szivárgást – ami menet közben vékony vízpermet képében jelentkezett - a hűtőn belső oldalán található apró sérülés okozta. Hogy ezt a korábbi sivatagi felborulásakor szedte-e össze, vagy egyszerű kőfelverődés okozta-e a kárt, a szervizben nem tudták megmondani, de a csere azonnali és rendkívül gyors volt, az amúgy is időszerű szervizre szánt időt egy nappal sem lépte túl az új hűtő beszerzése és beszerelése. Emellett lecserélték a motorolajat és a szűrőt, a gyújtógyertyákat, a fékolajat, a levegőszűrőt. Új hűtőfolyadék is esedékes 36000-nél, de azt a hűtőcsere egyébként is indokolta.

Szelepellenőrzés során a szívó oldaliakat rendben találták, míg a kipufogószelepek hézaga 3, illetve 4 századdal volt nagyobb a kívánatosnál, amit természetesen korrigáltak. A láncfeszítés, fékellenőrzés – az első fékbetétek még bírják, a hátsókra 3-4000 kilométer multával csere vár – mellett elektronikai diagnosztikát is végeztek. Ez az akkumulátortól kezdve a befecskendezőn és a lambda-szondán át az előgyújtás szögéig számtalan ponton ellenőrzi a rendszert. Tesztmotorunk minden értéke rendben volt, kivétel nélkül a megadott maximális és minimális küszöbszint között félúton.

Címkék:  tesztnapló , suzuki , intruder , moto guzzi , v7 classic , yamaha ténéré , honda , transalp


2010-01-09 17:11:24

A korábbi 650-es Transalpot én is kipróbáltam, igen tetszett a kezessége és a fordulékonysága. Ez az új 700-as is biztosan jó lett, de a fejidom formatervén még dolgozhattak volna kicsit többet...

2009-12-15 17:17:47

Én 1,5 év alatt 32 ezret mentem a Ténérémmel semmi elektromos problémám nem volt!

----------CsLacc---------------------

2009-12-13 22:16:34

40.000 km alatt gyakorlatilag semmi hiba. Grat!
Ennek így kéne működni minden motorgyártónál...

2009-11-26 10:00:42

Rövid leszek. Transalp = motor.

2009-11-10 12:44:48

Ez a hiba, ami e Tenerére jellemző...volt...az én Yamahámra is igaz, bár már csak az elején csinált így. A mai napig nem tudja a szerviz sem mi baja. A pontos történetét leírtam a fórumban.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XT 660 Z Ténéré

Yamaha XT 660 Z Ténéré

údaje

Hengerűrtartalom: 660 cm3

Max. teljesítmény: 48,4 LE (35,3 KW) 6000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 57,5 Nm 5500/min-nál

Fék elöl: 298 mm mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús Brembo féknyereg

Fék hátul: 245 mm mm-es tárcsafék, 1 dugattyús Brembo féknyereg

Gumi elöl: 90/90-21

Gumi hátul: 130/80-17

Tengelytáv: 1505 mm

Hossz: 2246 mm

Végsebeség: 175 km/h

Yamaha
Suzuki Intruder M1500 2009

Suzuki Intruder M1500

údaje

Hengerűrtartalom: 1462 cm3

Max. teljesítmény: 80 LE (59 KW) 4800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 125,5 Nm 2700/min-nál

Fék elöl: 290 mm-es dupla tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús Tokico féknyereg

Fék hátul: 275 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús Tokico féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 18

Gumi hátul: 200/50 ZR 17

Tengelytáv: 1690 mm

Hossz: 2410 mm

Végsebeség: 182 km/h

Suzuki
Moto Guzzi V7 Classic 2008

Moto Guzzi V7 Classic 2008

údaje

Hengerűrtartalom: 744 cm3

Max. teljesítmény: 48 LE (36 KW) 6800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 55 Nm 3600/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es szimpla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 260 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/90–18

Gumi hátul: 130/80-17

Tengelytáv: 1449 mm

Végsebeség: 174 km/h

Moto Guzzi
Honda XL700V Transalp

Honda XL700V Transalp

údaje

Hengerűrtartalom: 680 cm3

Max. teljesítmény: 60 LE (44 KW) 7750/min-nál

Max. forgatónyomaték: 60 Nm 5500/min-nál

Fék elöl: 256 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 100/90-R19

Gumi hátul: 130/80-R17

Tengelytáv: 1515 mm

Hossz: 2250 mm

Végsebeség: 176 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár