hirdetés
2009-08-26 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Lassuk mi történt tartós teszt motorjainkkal, a Suzuki Intruderrel, a Honda Transalppal, a Moto Guzzi V7 Classic-kal, és a Yamaha Ténérével.

Honda Transalp - 37120 km

Újra felfedeztük a Transalpot! Kollégánk már jó ideje az Intruderrel, vagy a Ténérével járt az ügyes-bajos motorrevüs dolgok után. Mindkettő motornak van egy fajta feeleingje, ami kellhet ahhoz, hogy az ember szerethessen egy motort. A feeling talán egy kis belemagyarázás a dologba, a műszaki tartalomba, de hát a motor már csak ilyen, elsősorban nem munkaeszköz, hanem hobbi, szenvedély, mánia. Az egyik a brutális nyomaték megjelenítésére hajt, de azt nem sportosan, hanem olyan rockeresen lazán, a másik a világutazó, felfeldező, kalandor képében szeret feltűnni, de még a V7 Classic is valamire utal, arra az időre, amikor a motorok még egyszerű, átlátható, érthető műszaki tartalommal bíró eszközök voltak életünkben. És akkor jön a Transalp, amelyik nem akar semmilyen szerepben tetszelegni, nem vagány, nem feltűnő, az ember nem fordul utána, hogy na, ez a Szaharából, vagy a Góbi sivatagból jött, a Transalp csak úgy van, működik, hozza, viszi az embert, de azt könnyedén, gyorsan, dinamikusan, élvezetesen és mindenekelőtt megbízhatóan teszi. És mindeközben rájövünk, hogy ez az őszinte egyszerűség milyen jó dolog. Itt nem kell áldozatot hoznunk a lazaság látszatáért, vagy hogy kemény fiúnak tűnjünk, mert ezzel a motorral az ember nem tűnik másnak, mint motorosnak. Bár eddig elcsábítottak minket (valójában csak egyikünket) a külsőségek, be kell látnunk, hogy a Transalp szerkesztőségünk legsokoldalúbban használható tesztgépe. Jó a városban, jó a hétvégén rövidebb utakon, zokszó nélkül és gyorsan megjárta egy esős héten a csak a Dolomitok szerpentinjein megközelíthető Cortina d’Ampezzót és amikor utassal, sok poggyásszal kell útra kelnünk, megint csak a Transalphoz fordulunk segítségért.



A hálás motor június utolsó hetén esett át 36 000 km-nél esedékes olajcseréjén, egy horvátországi kiruccanás után pedig a többi szükséges ellenőrzésen fog. A Transalp eddig hiba nélkül teljesített.

Yamaha XT660Z Tenere - 12250 km

A Yamaha Ténéré ismét megbokrosodott. Illetve bár csak azt tenné. Egészen pontosan nem tesz semmit, mert meglepetésszerűen ismét lemerült az akkumulátora. Teszi mindezt többedszer, mindenféle előzetes jel nélkül. Legutolsó alkalommal sikerült bebikázni, utána napokig ismét kifogástalanul működött.

 

Nem jelzi, hogy nincs töltés, egyszerűen csak megáll és kész. Időközben a Yamaha szakemberei rájöttek a hiba forrására, szerintük a feszültségszabályozó csatlakozójánál keresendő az ok. A hibás alkatrészt nem javítják, hanem amint megérkezik az európai raktárból, azonnal cserélni fogják.

Moto Guzzi V7 Classic - 13 780 km

A Moto Guzzi V7 Classic a hónap elején átlépte a 10 000 km-t, így a Mille Motor szervizében megejtették rajta a kötelező karbantartási munkákat. Ez a szokásos légszűrőcserén, váltó- és motorolaj cserén (a Guzzi esetében ezek külön vannak) kívül szelepellenőrzésből és gyertyacseréből állt. Állítani mindössze a baloldali henger szívószelepén kellett, természetesen kizárólag csavarhúzóval és villáskulccsal, ahogy az egy ilyen motorhoz illik. A csavarhúzónak-villáskulcsnak egyébként is nagy szerepe van a Guzzi életében.

 

A szerviz után ugyan közel 2000 km eseménytelen és boldog idők jöttek, ám egyik reggel munkába jövet furcsa csattogó zajt hallatott a motor magából. Rövid vizsgálódás után kiderült, hogy szerencsére ezúttal sem komolyabb meghibásodásról van szó, mindössze annyi történt, hogy a bal oldali leömlő csavarjai kirázkódtak, emiatt kifúj a kipufogó. Az orvoslás házilag, egyszerűen imbusz kulccsal történt, vigyázva, hogy a menetet véletlenül se szakítsuk meg a hengerfejben. A ballal egyidejűleg a jobb oldalra is ráfért az utánhúzás. Mindezek után az olvasó azt gondolhatja, hogy a Guzzin komoly, hova tovább kényelmetlen lehet a vibráció, de ez koránt sincs így. Menet közben a vezető épp csak a kéthengeresek szokásosnak mondható rezgéseit érzi. Rövid hazai pihenő után a V7 Classic ismét nagyobb útra indult, ezúttal szakadó esőben járta meg Drezdát egy hétvége alatt oda-vissza. A túrán szerzett tapasztalatokat a következő számban olvashatják.

Suzuki M1500 Intruder - 7250 km

Az Intruder az elmúlt hónapban sem lustálkodott. A sok városi szakaszt hosszabb túrák tarkították, kollégánk ezt a motort választotta útitársul az Erzberg Rodeóra. A nagy utas ülésnek és a háttámlának köszönhetően rengeteg csomaggal lehet megpakolni a Suzukit, és ezeket nagyon könnyen lehet rögzíteni is. Szélvédelme autópályán kiválóra vizsgázott, még nagyobb termetű pilótájáról is nagyon jól eltereli a menetszelet.

Új oldaláról is megismerhettük tartósteszt motorunkat, hiszen Erzbergben - terepmotor híján –az Intruderrel közlekedett a murvás terepen. És bár bebizonyosodott a köztudott, hogy nem terepmotor, nincs szégyellnivalója ilyen körülmények között sem.



Hatalmas blokkjának és erejének azonban vannak hátulütői is. Városi tempóban egyáltalán nem érzi jól magát a motor, mivel a 40-50-es tempó az első sebességi fokozatnak már túl sok, a kettesnek viszont még túl kevés. A városból kiérve 90-es tempónál ugyanebbe a „problémába” ütközünk, csak a sebesség fokozatok változnak. Autópályán viszont nagyon is otthon érzi magát az Intruder, és szinte könyörög még egy kis gázért.
Hatalmas ülése láttán mindenki azt gondolja, hogy „Biztos nagyon kényelmes!”. Ez így is van az első 2-300 km-en. Ezután a pilóta alsó fertálya igencsak elzsibbad. Szerencsére megvan az ellenszer – persze meg lehet állni, pihenni is -, a lábakat teljesen kinyújtva, a lábszárat a lábtartón nyugtatva néhány perc alatt megszüntethető ez az érzés, ezzel kicsit elodázva a pihenő idejét.

Címkék:  tesztnapló


2009-11-26 10:21:21

Van még kérdés, hogy miért szeretnék Transalpot?

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XT 660 Z Ténéré

Yamaha XT 660 Z Ténéré

údaje

Hengerűrtartalom: 660 cm3

Max. teljesítmény: 48,4 LE (35,3 KW) 6000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 57,5 Nm 5500/min-nál

Fék elöl: 298 mm mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús Brembo féknyereg

Fék hátul: 245 mm mm-es tárcsafék, 1 dugattyús Brembo féknyereg

Gumi elöl: 90/90-21

Gumi hátul: 130/80-17

Tengelytáv: 1505 mm

Hossz: 2246 mm

Végsebeség: 175 km/h

Yamaha
Suzuki Intruder M1500 2009

Suzuki Intruder M1500

údaje

Hengerűrtartalom: 1462 cm3

Max. teljesítmény: 80 LE (59 KW) 4800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 125,5 Nm 2700/min-nál

Fék elöl: 290 mm-es dupla tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús Tokico féknyereg

Fék hátul: 275 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús Tokico féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 18

Gumi hátul: 200/50 ZR 17

Tengelytáv: 1690 mm

Hossz: 2410 mm

Végsebeség: 182 km/h

Suzuki
Moto Guzzi V7 Classic 2008

Moto Guzzi V7 Classic 2008

údaje

Hengerűrtartalom: 744 cm3

Max. teljesítmény: 48 LE (36 KW) 6800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 55 Nm 3600/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es szimpla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 260 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/90–18

Gumi hátul: 130/80-17

Tengelytáv: 1449 mm

Végsebeség: 174 km/h

Moto Guzzi
Honda XL700V Transalp

Honda XL700V Transalp

údaje

Hengerűrtartalom: 680 cm3

Max. teljesítmény: 60 LE (44 KW) 7750/min-nál

Max. forgatónyomaték: 60 Nm 5500/min-nál

Fék elöl: 256 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 100/90-R19

Gumi hátul: 130/80-R17

Tengelytáv: 1515 mm

Hossz: 2250 mm

Végsebeség: 176 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár