hirdetés
2008-11-10 , Írta: Thomas Schmieder, Képek: Jörg Künstle
Bookmark and Share

hirdetés

A Thruxton a Triumph kéthengeres sorozatának legsportosabb tagja.2008-ra a Café Racer tökéletesen karburátornak álcázott benzinbefecskendezést és kényelmesebb üléspozíciót kapott.

    Már az indítás előtti szertartás is stílszerű: a gyújtáskapcsoló a bal lámpatartó közepén található, ehhez kell előre nyúlni a vezetőnek. Ha elfordítja, a benzinpumpa finom zümmögése hallatszik, mivel a 2008-as modell benzinbefecskendezéssel lett ellátva. Befecskendezéssel? Hiszen a hengerek mögött egyértelműen ugyanaz a két állandó nyomású karburátor helyezkedik el, mint eddig. Hát igen, de csak látszatra. Tökéletes félrevezetés, a külsőleg azonos öntvény belsejébe modern befecskendező rendszert helyeztek el. A másik lehetséges vizuális félrevezetésről viszont lemondott a Triumph, már a kezdettől fogva lehagyta kéthengereseinél a berúgó kart, a motor gombnyomásra indul. Tehát nyeregbe uraim, még akkor is, ha itt nem egy oldie, hanem egy vadonatúj motor kel életre.

    A rövidlöketű – micsoda stílustörés –, soros kéthengeres hangján semmit nem változtatott a benzinbefecskendezés, a Thruxton továbbra is úgy sziszeg, mint egy varrógép. A nyolc szelep és a Norton féle roadster kipufogók ellenére igen csendes ez a masina. A 90 mm-es dugattyúk magabiztosan szaladnak végig a fordulatszám tartományon, mégis mindössze 68 lóerőt és 70 Newtonmétert feszítenek az egyenletes, 360 fokos gyújtássorrendes főtengelyre. Egyenletesen, lineárisan, feltűnés nélkül – így adja le erejét, kicsit olyan, mint egy nagyobbra és sokkal szebbre sikerült Honda CBF. A kisség vérszegény teljesítménnyel ellentétben a pörgősség szubjektíve javult az elektronikus benzinbefecskendezéstől. De keményebben is reagál a karburátoros változatnál, ha motorfékből átmegyünk gyorsításba. Mindössze 6000-es fordulattól kúsznak fel finom rezgések a tankon és a markolatokon keresztül. Ilyenkor a csodaszép, fehér alapú, kerek műszerek a legfelső, ötödik sebességfokozatban 150 kilométeres tempót mutatnak.

    A 2008-as Thruxton kisség furán hátra hajlított csőkormánya javít az ergonómián, de az eddigi, mélyen szerelt kormánycsutkák mégis jobban illettek a Café Racer stílushoz, mint a felső villahíd felé szerelt, kényelmesebb megoldás. Így viszont kevesebb súly terhei a csuklókat. A térdét a pilóta továbbra is csak akkor tudja besimítani tank bemélyüléseibe, ha hátracsúszik az ülésen, másként a hengerfejekhez érnek. A szálbacsiszolt motorfedelek nemesen csillognak, jobb oldalt a motorblokk, a „pre unit” blokkokat imitálja, azokat, ahol még külön volt a forgattyús- és a váltóház. További nagyon szép, extrovertált részlet az új 900-as Thruxtonen – a lökettérfogata továbbra is „csak” 865 cm3 – a kormányvégekbe helyezett két tükör.



    A brit szépség egyenesfutása példás – nem is csoda 1,51 méternyi tengelytáv mellett. Az új kormány nagyobb erőkarja kedvezőn hat az irányíthatóságra, mégis továbbra is őszintén meg kell dolgozni az őszinte kanyarélvezetért. Ha határozottan kezeljük, hamarosan le is érnek a lábtartók, melyeknek gumis része büszkén hordja a Triumph logót. Balra ehhez hamarosan a váltókar csiszoló hangja is társul, a Metzeler gumik – elöl Lasertec, hátul ME Z2 – tehát jól tapadnak. De a régi mintájú első gumi kevés visszajelzést ad, és ő lehet az oka annak, hogy a Thruxton eleje a lassú kanyarokban hajlamos bebicsaklani.
Vagy tán mégis a lágy rugóstagok? Ezek a hagyományos, dupla bölcsővázzal együtt igaz kimondottan jól bírják a rosszabb minőségű utakat is, de ha nagyon elkezdünk hajtani, enyhén elkezd pumpálni a futómű. A fékek biztosan jobban fognak, mint 40 évvel ezelőtt, mégsem mondható teljes mértékben korszerűnek a magányos tárcsa.


    De akkor mit is tud valójában a 60-as évek Café Racereinek replikája? Főleg tetszeni. És reméljük, ezen az sem fog változtatni, hogy az angolok a gyártását hamarosan áthelyezik Thaiföldre. Vagy talán akkor még kedvezőbb árért is lehet majd kapni?

MOTORREVÜ végkövetkeztetés

    A Thriumph Thruxton egy szép, finom motor maradt. Olyan motor, amit az ember szívesen megnéz, és szívesen motorozik vele. Olyan sármja van, ami nem csak motorosokat tud elvarázsolni.



2010-02-15 13:16:43

Éleg halok érte! Az ilyen motorokról mindíg úttörő nagyjaink jutnak eszembe!

2009-12-01 10:21:49

Kinek a pap, kinek a paplan, nekem bizony nem a szívem csücske! Lehet azért, mert a nevét sem tudnám rendesem kimondani. . . .

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Triumph Thruxton

údaje

Hengerűrtartalom: 865 cm3

Max. teljesítmény: 69 LE (51 KW) 7400/min-nál

Max. forgatónyomaték: 70 Nm 5400/min-nál

Fék elöl: 120mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús Nissin féknyereg

Fék hátul: 255mm mm-es tárcsafék, 2 dugattyús Nissin féknyereg

Gumi elöl: 100/90 H 18

Gumi hátul: 130/80 H17

Tengelytáv: 1510mm mm

Hossz: 2150mm mm

Végsebeség: 187 km/h

Triumph
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár