hirdetés
2008-11-12 , Írta: Mező János, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

A lengyel márka újjáéledt, és a hétköznapokra szánt modellekkel mutatozik be újra.



    2008-ban egy befektetőcsoport képében eljött a mesebeli királyfi, és – na nem életre csókolta hanem – megvásárolta, és egy kis tőkeinjekcióval életre keltette a márkanevet. A revitalizálás után gyáregységet építettek a dél-lengyelországi Pogrodzie-ban. Az immáron Arkus&Romet névre hallgató gyártó elsősorban a hétköznapi közlekedési igényeket kívánja szolgálni 50-125 cm3-es robogóival, és 125, 150 és 250 cm3-es motorkerékpárjaival.

    Belépőmodellnek természetesen az 50-es robogók számítanak, melyekből többféle is kapható. E kategória robogói nem kaptak nevet, csak egy számot, mint egy börtönbe vetett rab. Tesztpéldányunk - a 737-es számú fogvatartott - korszerű, és ettől egyben kissé tucat dizájnjával, pár igényességről tanúskodó megoldással, és jó minőségű összeszereléssel/anyagminőséggel mutatkozik be: tetszetős például a fekete felnik polírozott alumínium széle, a futurisztikus lámpa egység, a színes, vidám, jól áttekinthető műszerfal, és az előre-hátra szerelt hullámos féktárcsa páros.

    Menetteljesítménye inkább csak pónilóerőkben mérhető, de hát egy 50-es, négyütemű géptől ne is várjunk sokkal többet. Még két személlyel is kifejezetten jók viszont a gáztartályos, két oldalra szerelt hátsó rugóstagok, valamivel gyengébbek az elsők, melyek kevésbé csillapítanak. Jól adagolható, és jól lassít a hátsó fék, az első azonban szinte észrevétlenül teszi – illetve nem teszi – a dolgát. A fékmunkahengerhez egy túlnyomásszabályozó szelepen keresztül érkezik az olaj, ez hivatott megakadályozni a kerék állóra fékezését. A fura szerkezet teljesen fölösleges, hiszen egy patkolókovács sem lenne képes állóra fékezni a Romet 737-es első kerekét.

    Összegzés: a 737-et mérsékelt menetteljesítménye miatt csak üdülőövezetbe, kisvárosok és falvak nyugodt tempójú közlekedéséhez javasoljuk, ott viszont sok örömet okozhat minőségi kidolgozásával, és … árával!



2009-12-01 10:20:35

Nem igaz, hogy valami hasonló "végletekig letisztult" -val mi Magyarok ne tudnánk kirukkolni, hasonló áron! Számoljuk bele az egyre népszerűsödő patriótizmust, szerintem lenne sikere.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Romet 737

údaje

Hengerűrtartalom: 49,5 cm3

Max. teljesítmény: 3,0 LE (2,2 KW) 7000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 3,2 Nm 6000/min-nál

Gumi elöl: 120/70-12

Gumi hátul: 130/70-12

Tengelytáv: 1360 mm

Hossz: 1820 mm

Végsebeség: 50 km/h

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár