hirdetés
2008-07-01 , Írta: Eva Breutel, Képek: Moto Guzzi
Bookmark and Share

hirdetés

Ő volt minden idők leghíresebb Guzzija: a bivalynyomatékos V7, 40 évvel ezelőtt első olasz maxi-motorkerékpár. Most visszatér karcsú, klasszikus külsővel és korszerű műszaki megoldásokkal.

    Az olaszok imádnak fürdeni a sikerben. Az olasz motorosok ezt az ún. „bárindexen” mérik le, ami annál nagyobb, minél nagyobb figyelmet kap egy motor a sarki kávézó előtt. Ennek alapján az új Moto Guzzi V7 Classicnak jó esélyei vannak, hiszen még a visszafogottabb észak-olaszok is állandóan nyakukat nyújtogatták a klasszikus szépség láttán.


    Az új modell neve és megjelenése egyaránt tisztelgés minden idők legdicsőbb Moto Guzzi-ja, a V7 előtt. A fehér fényezés, a piros díszcsíkok és a díszes oldaldeklik az 1969-től gyártott Special-ról származnak, a keskeny tank az 1974-től gyártott híres Sport-ról lehet ismerős. A küllős kerekek, a viszonylag keskeny abroncsok, a fekete dupla bölcsőváz, a sok króm és a lapos, hosszú ülés is a 70-es évek modelljeire emlékeztet, a kerek műszerek szinte teljesen ugyanúgy néznek ki, mint a Vegia-Borletti eredetik. Ezzel azonban véget is ér a hasonlóság, hiszen míg a nagy és nehéz V7-et csak tapasztalt pilótáknak ajánlották, addig az aktuális változatot mindenki élvezi, legyen akár kezdő, újrakezdő vagy egyszerűen csak a motorozást élvező pilóta.

    Az alacsony ülés és a kompakt méretek bizalmat ébresztenek. Ugyanakkor a régi V7-es rajongói sem csalódnak, hiszen a V2-es erőforrás a Guzzira jellemző rázkódással kel életre, és a gyönyörű, szivar formájú végdobokból mély frekvenciájú, kellemes morgás tör fel. A széles kormány, az egyenes üléspozíció és a kissé előre helyezett lábtartók laza motorozást ígérnek, az alacsony tömegközéppontnak köszönhetően könnyedén forgolódunk a sűrű milánói forgalomban. A hagyományos teleszkópvilla és a két hátsó rugóstag jól végzik a dolgukat.


    A teszt során ugyanakkor nem derült ki, hogyan viselkedne a futómű nagyobb sebességnél, mivel a prezentáció csak a nagyvárosban zajlott. Okkal, hiszen a V7 Classicot Olaszországban a kedvelt, de inkább nehézkes maxi robogók elegáns alternatívájaként kínálják. Az országúti teszt hiányában így a milánói körforgalmak is megtették, amelyekben szédültre motorozhattuk magunkat. A V7 szinte magától rátalál az ívre, pontosan tartja, és még hajmeresztő kerülő manőverekre is képes.

    Valamivel több nyomatékot viszont azért el tudnánk viselni. A Brevából származó 744 köbcentis erőforrás még a Moto Guzzi által megadott 48 lóerőnél is valamivel gyengébbnek tűnik, gyors sportautókkal jobb nem versenyezni a lámpánál. A motornak szüksége van egy kis időre a magasabb fordulatszám elérésére, és ehhez társulnak még a hosszú kapcsolási utak is. A fékeken viszont – legalábbis a városi forgalomban – semmi kivetnivalót nem találtunk: elöl és hátul egy tárcsa teljesen elegendő a jóindulatú gép megfékezéséhez.


    Egyszerű menni vele, szép, és 1 999 900 forintos bevezető ára is megfizethető. Így a Moto Guzzi méltó utódot épített a legendás V7-nek. Rövidnadrágban mégse vezessük, az egyenes üléspozíció miatt ugyanis lábaink vészes közelségbe kerülnek a hengerekhez – és az égési sebek biztosan nagyban rontanák a V7 Classic bárindexét.




2010-01-16 01:01:22

Nekem mindig is tetszett az ilyen felépítés. De Mr -ben olvasottak alapján mintha több törődést igényelne, mint a vetélytársai.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Moto Guzzi V7 Classic 2008

údaje

Hengerűrtartalom: 744 cm3

Max. teljesítmény: 48 LE (36 KW) 6800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 55 Nm 3600/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es szimpla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 260 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/90–18

Gumi hátul: 130/80-17

Tengelytáv: 1449 mm

Végsebeség: 174 km/h

Moto Guzzi
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár