hirdetés
2008-08-01 , Írta: Zách Dániel, Képek: Zách Dániel, Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Elődje alapértékeit elegáns és finom részletekkel társítja a Honda Lead új generációja. A befecskendezős városi kisrobogó csendes társ a mindennapokban, mely két személy számára is kényelmes közlekedési eszköz lehet.

    A Honda Lead már nem a régi. A cég idei alapmodelljének minden porcikája igazolja, hogy alaposan elszakadt az olcsónak szánt előd pórias összhatásától. Az NHX 110 még mindig nem luxustermék, de tervezői érezhetően magasabbra helyezték az esztétikai és kidolgozásbeli mércét, hiszen a kismotor nagyon átgondolt, ezért hosszú szemlélődés után sem találni rajta egyértelműen költségcsökkentő részleteket, igaz ehhez lényegesen magasabb vételárat is szabott a hazai importőr.


    A vadonatúj, száznyolc köbcentis, takarékos, befecskendezős és tiszta üzemű blokk oldalára kerek házba bújtatott vízhűtő radiátor került, amitől a kilenc lóerő minden más hasonló gépnél lágyabb hanggal nyargal a hátsó kerékig, mely a tizenkettes elsővel szemben csupán tízcolos, ezért a gép fara és ezzel súlypontja meglepően alacsonyra került. A kis Honda selymes karakterét az idomok vonalvezetése éppúgy kifejezi, mint a kényelemre hangolt futómű, vagy az integrál felépítésű fékrendszer. Egy ilyen ingázásra termett kétkerekűben igazán indokolt az első és hátsó fékkör összekötése, mert így jelentősen csökken a Lead fékútja, még ha a fékek teljesítménye sajnos éppoly lágy is, mint az eddig felsorolt összetevők.


    Ha az NHX 110-et teljes gázzal gyorsul egy emelkedőn az automatika alacsony fordulatokat használva kúsztatja felfelé a sebességmérő mutatóját, megtorpanni még hetvennél sem akar, és közben a hosszú ülésen ringatózó pilótának is jut ideje kikapcsolódni, például ha laza öltözékben igyekszik a munkahelyére. Öltönyét lobogtatja a szél, és örül a szolidan elegáns robogónak, mert reggelente gálánsan maga mögé ültetheti kedvesét is, hiszen a nyereg két személynek kényelmes és még szép kidolgozású, kihajtható alumínium lábtartók az ülés alatt pedig sisakhely is jutottak az utasnak, aki a Lead kis termete ellenére nem fogja kényszermegoldásnak érezni ezeket a közös utazásokat.



2009-12-01 12:31:35

Tényleg olyan kis kompaktnak néz ki, semmi hivalkodás, agresszív vonalak, vagy bármi manapság oly divatos baromság.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda Lead NHX 110

údaje

Hengerűrtartalom: 108 cm3

Max. teljesítmény: 8,9 LE (6,5 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 9,3 Nm 6250/min-nál

Fék elöl: 190 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 130 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 90/90-12

Gumi hátul: 100/90-10

Tengelytáv: 1275 mm

Végsebeség: 120 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár