hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Kényelmesen 1000-rel Nagyon sok cég és gyár próbálkozott már sportgép erőforrást beilleszteni kikapcsolódásra szánt motorba. Ugyanezt tette most a Honda is a nagy CBF esetében. De még hogyan!

Honda CBF 1000

Amikor megjelent a 600-as CBF, olyan mindenre használható motort alkottak, ami pénztárcakímélő, mégis nyújtja a nagymotorok érzését. Ezt akkor a lehető legjobban kivitelezték. Azóta az igények változtak, a köbcenti határok jóval kijjebb tolódtak. Ennek megfelelően léptek a Honda mérnökei. A komfort és a biztonság mellé kőkemény sportgépből ültették át a szívet, így remélve, hogy tovább növelik az eladási darabszámot. Belevágtak az 1000-es tervezésébe, és nem volt kérdéses, hogy a legfrissebb fejlesztésű, azaz 2006-os CBR 1000 RR blokkot helyezik bele. Hasonlót már többen megtettek, viszont az, hogy az igényhez hangolást milyen drasztikusan oldották meg, az már valami. Fogtak egy 170 lóerő körüli kihegyezett blokkot és nagyságrendileg 70 százalékot levettek a csúcsteljesítményből, így maradt elég mozgásterük a tökéletes nyomaték görbe kialakításához.

Honda CBF 1000A motorra pillantva azonnal észrevehetőek a tipikus CBF-es vonások, kipufogóból ezen a gépen viszont kettő van. Minden túlcicomázás nélküli műszerfal fogadja a ráülő pilótát, egyszerű, jól leolvasható analóg műszerek és LED-ek. A kormány ívéhez szinte azonnal hozzásimul a kéz. A szélvédő plexi elsőre nem kecsegtet túl nagy szélvédelemmel, mivel elég alacsony. Ezt viszont könnyen lehet orvosolni, és jelentős mértékben állítható a magasság és a dőlésszög. A tükrök magasra íveltek, tiszta képet mutatnak. Sajnálatos módon semmilyen pakolási lehetőség, vagy fakk nincs a motoron, az utasülés ugyan levehető a kulccsal, de alatta sincs gyári rekesz, csak a szükséges felszerelések. Az ülés nagyon kényelmes, a tank vonalvezetése kellően karcsúsított, 183 cm-es testmagasság mellett sincs olyan érzése az embernek, mint ha gyerekmotoron ülne. Ebben nagy segítségre van az alacsonyra helyezett lábtartó is. A kormánykonzol vízszintesen is állítható, így még nagyobb helyet képes kínálni. Ugyanígy az ülés magasság is módosítható. Így minden tekintetben komfortosra állíthatja magának a sofőr a motort. Az utas kényelmét a nagy lábtér és a csúszásgátlóval ellátott párnázat biztosítja. A masszív kapaszkodók a lehető legnagyobb mértékben lettek oldalirányba kitolva, így a kapaszkodás is egyszerű.

Elindulás után azonnal megszűnik minden gond, probléma, hatalmába kerít a motor és az érzés, amit nyújt. Akár csak egy villanymotor. Alacsony fordulaton szinte nincs is hangja, elnyomja a gumi susmogása és a menetszél hangja. Magasabb fordulaton persze már tisztán hallani, hogy a CBR rokona. A reggeli harmatos, kicsit csúszós aszfalton pillanatok alatt sikerült meggyőződni arról, hogy mennyire biztonságos a fékrendszer. Hatékonyan lassul a motor és mindig az optimális időben old ki az ABS elektronikája. Ezért az új technológia a felelős, mivel a 600-asnál még csak két csatornás volt a rendszer, ez viszont már hárommal rendelkezik. Persze kombinált a lassító rendszer, így mindkét kerék lassul, amikor kell. Ekkora motoroknál megszokott dolog a széles hátsó gumi, így kicsit meglepő volt a 160-as abroncs, viszont előre vetítette azt, ami menet közben tisztán érezhetővé vált, hogy pille könnyen lehet döntögetni a gépet. Precíz, pontos az irányíthatóság és tisztán jelzi, hogy hol van a határ, mikor jön el a ne tovább pillanat. Így a nyeregben ülve szinte észrevehetetlen a motor súlya.

Honda CBF 1000Honda CBF 1000

A pompás ABS-es fék tökéletesen működik

A mélyre helyezett tömegközéppont kellemes vezetési tulajdonságokkal ruházza fel a nagy CBF-et, gyors hegyi szerpentinen is stabilan lehet haladni vele. Ez azért lényeges, vagy érdekes, mert a gép a 600-as vázára épült, az csak pár helyen lett módosítva és megerősítve. Így az ember hihetné azt is, hogy ez a nagyobb erőforrás és terhelés csavargatni fogja majd és kicsit nyekleni-nyaklani fog. De nem így van. A futómű inkább túrázósra, mint sportosra van hangolva, időnként hajlamos behintázni egy picit. Főleg az eleje lett alul feszítve, így az kezd kicsit ringani. A szélvédelem a plexi alsó állásán a vártnak megfelelően elegendő kis sebességnél, a városban, de országútra már érdemesebb feljebb emelni.

Honda CBF 1000Honda CBF 1000

A CBR 1000 RR erőforrás büszkén domborodik és sokat sejtet. A kapaszkodó nagyon jól pozícionált.

De ez a sok finoman kidolgozott elem csak kispályás az erőforráshoz képest. Ennyire finom járású, egyenletes és kellemes karakterisztikával még nem igazán láttak el motort. Minden helyzetből kellő vehemenciával mozgatja a motort. Ötvenes tempónál hatodikban 2000-et mutat a fordulatszámmérő. Nagyon sok motornál, ha ekkor valaki rátekerné a gázt, minden történne, csak nem az amit szeretne. Ezzel ellentétben a CBF minden gond és fulladás, vagy megtorpanás nélkül veszi a parancsot és lendül be pillanatok alatt. A legtöbb motornál van egy pont, amire azt mondja az ember, hogy onnan aztán megindul, vagy valamekkora fordulat alatt nem csinál semmit… Itt nincs ilyen. Csak egyszerűen megy. Mindig és mindenhol. Mindent, amit elvettek a 170-ből, azt nyomatékra fordították, méghozzá olyan egyenletesre amennyire csak lehet. De akinek még ez se lenne elég, annak itt van még a fogyasztás is. Vegyes, használat mellett (70% százas utazónál és 30% 180-annal) 310 kilométeres hatótávolságot mondanak a gyár emberei, ami magasan több, mint amit a konkurencia kínálni tud. Hogy megfeleljen az Euro 3-as előírásoknak, 3 katalizátort helyeztek el a kipufogóban. Egyet a közös résznél és egyet-egyet a két dobban.

A legszebb az egészben, hogy egy ilyen szintű motort ki tudtak hozni olyan áron a piacra, ami nem csak versenyképes, de megfizethető is. Pontosabban többet kínál, mint amit ennyiért meg lehetne venni.

Honda CBF 1000

A különböző felhasználó rétegek igényeinek megfelelően alakították ki a agyárilag rendelhető extrákat is. Két irányvonalba mentek el. Az egyik a sportosság. Ide tartozik az utasülés takaró műanyag, a carbon mintás műszerfal, villahíd és a dekli borító. Ráadásul egy érdekes metál narancs jellegű színnel párosítható mindez. A másik lehetséges opció a túrázás. Erre aztán minden van, a hátsó dobozoktól elkezdve a fűtött markolatokon át a kéz szélterelőig, de még tanktáska is, akinek nem lenne elég a hátsó férőhelye.

Mindent összevetve a nagy CBF egyszerű és nagyszerű. Hihetetlen élménnyel és kényelemmel gazdagítja tulajdonosát, mindezt úgy, hogy mások is irigylik érte.

 

Honda CBF 1000

Motor

Vízhűtésű, négyütemű, négyhengeres soros motor. Két, lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely, négy, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés 36 mm torokátmérővel, motormenedzsment, hármans hatású katalizátor, generátor 344 W, akkumulátor 12V/9Ah, önindító.

Furat x löket: 75 x 56,5 mm
Lökettérfogat: 998 cm3
Sűrítési viszony: 11,0 : 1
Névleges teljesítmény: 98 LE (72,0 kW) 8000/min-nál
Max. forgatónyomaték: 93 Nm (9,3 kpm) 6500 /min-nál

Erőátvitel

Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómű, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal.

Futómű

Központi acél zártszelvény váz. Elöl teleszkópvilla 41 mm belsőcső átmérővel, hátul acél zártszelvény lengővilla, központi rugóstag. Elöl 296 mm-es dupla tárcsafék, négydugattyús féknyereggel, (ABS-CBS verziónál háromdugattyús féknyergekkel), hátul 240 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel (ABS-CBS verziónál háromdugattyús féknyereggel) Aluminiumöntvény kerekek.

Rugóút elöl/hátul: 120/120 mm
Kerékméret elöl/hátul: 3.50 x 17 / 5.00 x 17
Abroncsméret elöl/hátul: 120/70 ZR 17 / 160/60 ZR 17

Méret és tömeg

Tengelytáv: 1480 mm
Villaszög: 64 fok
Utánfutás: 110 mm
Ülésmagasság: 795 +- 15 mm
Teletankolt tömeg 252 kg
Tank: 19 l

Ár: 2.348.000 Ft (Honda Hungary)

 

Címkék:  honda , CBF1000


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

 Honda CBF1000

Honda CBF1000

údaje

Hengerűrtartalom: 998 cm3

Max. teljesítmény: 100 LE (74 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 93 Nm 6500/min-nál

Fék elöl: 296 mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 17

Gumi hátul: 160/60 17

Tengelytáv: 1483 mm

Hossz: 2176 mm

Végsebeség: 222 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár