hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Egy sötét árnyék oson végig az ősrégi falak mentén. Mint tolvaj az éjszakában, úgy figyel minden zörejt és mozzanatot, majd a sötétség fedezékébe helyezett, koromfekete vasparipájához ér. Anélkül, hogy kulcs csörömpölése felkeltené a figyelmet, érzékeli a hűséges jószág a gazdáját, illetve annak zsebében az immobilizer kódkártyáját, hagyja elfordítani a gyújtáskapcsolót, majd ahogy életre kel, elemi erővel röppenti át pilótáját a sötétségen.

Harley-Davidson Night Rod Special


Álom, fantázia? Nem tudjuk, hol és mikor történt, de ha így volt, akkor csak a Harley-Davidson Night Rod Special lehetett a titokzatos sötét lovag vasparipája. Mert még egy másik motor sem sugallta ilyen radikálisan az éjszaka megfélemlítő, mégis vonzó hangulatát. Tényleg értenek ahhoz az Amerikaiak, hogy kell elképzelni egy imázst, majd egy névvel, tökéletes formavilággal és színekkel úgy megvalósítani, hogy semmi magyarázat nem szükséges hozzá, mégis mindenki megérti.

Harley-Davidson Night Rod Special

A Night Rod Special valójában már a múlt évben megszületett, az 1246 cm3-re növelt Revolution erőforrás és az új, láthatatlan ABS mégis nagyot dobott rajta még egyszer. Finom kis játékok a matt és a fényes fekete szín elhelyezéseivel tökéletes összképet faragnak belőle. De minden külcsín és belemagyarázott misztikum nélkül is teljesen különálló karakter ez a gép. Mert ahogy egy kis fekete szín itt, egy kis idom ott, brutális machóvá változtatja az elegáns V-Rodot, úgy a néhány centivel lejjebb és előrébb helyezett kormány és a másként kialakított üléspárna is teljesen más motorként érezteti azt, amin ülünk. A V-Rod nyújtott, szellős chopper, a Nightrod Special hamisítatlan lowrider. Olyan, mint amin a hetvenes évek végén végighömpölyögtek a hardcore bikerek a végtelen, poros országutakon és a városi aszfaltdzsungeleken. 

Harley-Davidson Night Rod Special
 
Fény és sötétség: a kis lámpaidom vadul néz ki, a lámpa jó fényt ad.

Nemcsak akkor érezzük a Night Rod keményfiú jellegét, ha ránézünk, ez még fokozódik, ha megüljük.Nem, kényelmesnek végképp nem mondhatjuk ezt az üléshelyzetet. Olyan, mint amikor egy evezős behajlított a háttal előre nyúl a lapátokhoz, annyi különbséggel, hogy ő ezután kinyújtja magát, evvel oldva a feszültséget. A Night Rodon addig feszülünk, amíg csak megyünk vele. De a szépségért és a coolságért közismerten meg kell szenvedni. 

Harley-Davidson Night Rod Special
 
Feketében gonoszabban méz ki a V-Rodról ismert, három műszeres panel.

De aki kellőmértékben keménynek érzi magát ehhez a motorhoz, az végtelen hatalmat is érez rajta. 310 kiló teletankoltan. Hogy kerek 20 kilóval nehezebb az első Revolution blokkos V-Rodmál, azt egyrészt a megnőtt, immár 18,9 literes tank, másrészt a hatalmas hátsó felni, és utolsó sorban az ABS alkatrészei eredményezik. De a súly a Harleynál még soha nem volt szégyen. A vastag kormánymarkolatok és a széles karok is azt éreztetik, hogy itt valami komolyat fogunk a kezünkben.

Harley-Davidson Night Rod Special

Sötét, mint az éjszaka: a matt és fényes feketére szinterezett blokk félelmetes hatást kelt. A Revolution blokk második generációja a nagyobb lökettérfogattal és a csúszókuplunggal viszont erős, és mégis finoman végzi dolgát.

Az igazán komoly mégis a Night Rod új szíve. 100 helyett 105 mm furat 115 cm3 többletet jelent az Ős-Revolutionhez képest, úgy, mint az eddigi Screamin’ Eagle motoroknál. A módosított kipufogó vezérműtengelynek, némi hengerfejmunkának és a kipufogókönyökökbe helyezett lamdaszondáknak köszönhetően 8 lóerővel nőtt a teljesítmény, és tíz Newtonméterrel a maximális forgatónyomaték.A puszta számok azt már nem árulnak el, mennyire kiegyensúlyozottabbnak hat az új erőforrás. És mellékesen kevesebbet is fogyaszt. A Night Rod a keménységet a futóműre és az üléspozícióra hagyja, maga a motorja olyan finoman jár és olyan erős, hogy sok túrázó és sportmotor megirigyelheti. Főleg ha kiforgatjuk az erőforrást, akkor igen határozottan alá kell nyúlni a váltókarnak, de pontosan kapcsolódnak a sebességek. A fogasszíjhajtás és a jól hangolt benzinbefecskendezés már mindig nagyon finom teherváltást eredményezett, most a csúszókuplung még a kemény visszaváltásokat is kisimítja.

A fékek, immár 300-as Brembo tárcsákkal, négydugattyús féknyergekkel és opcionálisan ABS-sel ellátva, hatékonyan végzik a dolgukat.
Viszont ha tényleg ki akarjuk használni a teljes fékhatást, akkor a hátsó féket is segítségért kell venni, a vastag hátsógumi és a rajta nehezedő súly tisztességes hatást szavatol, mielőtt kioldana az ABS. 

Harley-Davidson Night Rod Special

 

300-as tárcsák négydugattyús Brembo féknyergekkel és ABS-szel.

Viszont ez a széles hátsó igencsak megköveteli az árát. Szinte át kell emelni rajta a motort, ha kanyarba akarjuk dönteni, és ledöntve a legkisebb úthullám is megcsúfítja az ívet, mivel visszaemelei a motort a széles hátsó gumi erőkarján keresztül. Még egyenesen is megzavarják a hosszanti barázdák a Night Rod farát, sima úton viszont még nagy tempónál sem zavarja ez az úthenger az egyenesfutást. Apropó nagy sebesség:az ember azt hinné, a kifeszített testhelyzet mellett a fokozott tempó tovább növeli a kínszenvedés, de nem igen feszíti ki még jobban a menetszél az embert, mivel az előrehajoló felsőtest mellett a mellkas nem ad nagy támadási felületet. A szenvedést másként lehet fokozni: a hátsó ülésen. Aki hosszabb távra hajlandó felülni rá, az vagy nagyon szereti a vezetőt, vagy mazochista. Nemcsak rövid és kényelmetlen az ülőke, hanem egyenesen kínzóeszköz. 

De hát a rosszfiúk eleve egyedül motoroznak. Mindegy, hogy éjjel, vagy nappal. Csak sötétben valahogy minden még hatásosabb - így a Nightrod is.



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

nincs kép

Harley-Davidson Night Rod Special

údaje

Hengerűrtartalom: 1130 cm3

Max. teljesítmény: 110 LE (79 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 109 Nm 9000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 300 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70-19

Gumi hátul: 240/40-18

Tengelytáv: 1706 mm

Végsebeség: 221 km/h

Harley-Davidson
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár