hirdetés
2009-01-30 , Írta: Somorjai István, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Robogós körökben mindig etalonnak számított a Nexus név. Miután a Piaggiónál elkészítették a legújabb, 300 köbcentiméteres blokkot, adta magát, hogy a Vespa után rögtön beépítsék a Gilera legendás sportrobogójába is. Ezzel a jó még jobb lett, más, lényeges változtatást nem láttak szükségnek, hogy a Nexus megőrizze népszerűségét.


A Nexus vadítóan néz ki. Ferrari piros színe, jellegzetes, éles vonalival képesek bárkinek elcsavarni a fejét. Csak közelről látni igazán, hogy nem is annyira filigrán ez a gép. Az olaszok nagyon értik a dolgukat, ha dizájnról van szó, a fekete felületek megfelelő arányával és elhelyezésével érték el azt, hogy ilyen kecsesnek néz ki az amúgy testes jószág. A cselt a széles hátsó lámpa fedi fel, az ülés alatti hatalmas „pocakot” már nem volt energiájuk ügyesebben leplezi. De inkább ilyen legyen a hátulja, mint hogy ne lehessen bele pakolni. A csomagtartó akár egy zárt, vagy két nyitott sisakot, valamint még rengeteg apróságot képes elnyelni.


A műszerfal rengeteg információt szolgáltat, kérésre akár a generátor töltését, vagy az átlagfogyasztást is

A nyeregből szemlélve a Nexus igencsak magas. Rendesen belehuppanva a kényelmes ülésbe egy átlagos méretű embernek már nem ér le a teljes talpa, előrecsúszva a leejtős nyeregben viszont jelentős mértékben egyszerűbbé válik a talajfogás. Menet közben mindez mit sem számít, sőt fejedelmi kényelemben lehet részük a nagyobb termetű pilótáknak is, ugyanis bőven jut hely a lábfejnek, a térd nem ér bele a kormányba, és az utas sem fog panaszkodni hátul, hiszen kényelmesen ülhet és jól meg tud kapaszkodni. A Nexuson egyedül az országúti lábtartó nincs túldimenzionálva, éppen csak rá lehet akasztani a cipő talpát, viszont az állítható lábfűtést így lehet igazán a gatyaszárba irányítani, ezt különösen ezeken a hűvös, őszi napokon tudjuk értékelni.


A 300 cm3-es blokk elegendő hőt termel ahhoz, hogy szükség esetén hasznát vehessük a lábfűtésnek

Ami a menetteljesítményeket illeti a Nexus 250-es blokkal sem volt lomha, de a megnövelt lökettérfogattal még fürgébbé vált. Bár 300-as csúcsteljesítménye ugyanakkora, mint elődjéé, viszont a nyomaték 15%-kal nőtt. A teltebb motor-karakterisztika hatására nem jelentkezik nagyobb, zsigerig hatoló izgalom minden egyes gyorsításkor, csupán a kilométerórára tekintve olvasható le a vártnál nagyobb érték. A Nexus rendkívül takarékos jószág, a műszerfal tanúsága szerint 30 litert tehetünk meg egyetlen liter benzinnel, vagyis a fogyasztás átlagosan 3,3 liter.

A sportosság a futóművön érződik igazán, ami feszes, de nem ésszerűtlenül az. A főváros rossz minőségű útjain nem zavaróan kemény, bár érezhetően zötykölődik, ugyanakkor sportos vezetésnél, lendületes kanyargásnál prímán fekszi az utat. A két tárcsafék maradt a régi, nem vált szükségessé erősebb fék, viszont az első kereket eggyel nagyobbra, 15 colosra cserélték, ami motorkerékpáréhoz hasonló irányíthatóságot eredményez.




Összegzés:
A Nexus valóban sportos robogó, de nem úgy, mint egy kétszemélyes kabrió, inkább úgy, mint egy sportos családi kombi. Motorja jól húz, és eléggé rugalmas, futóműve jó kompromisszum a sportos és a kényelmes között, ugyanakkor annyi rakodóhelye van, hogy egy hétvégére elég cucc elfér benne, valamint két ember kényelmesen elindulhat vele akár hosszabb távra is.

Előnyök:
  • Jó szélvédelem
  • Sportos menettulajdonságok
  • Bőséges helykínálat
Hátrányok:
  • A tükrökben keveset látni
  • A két, kormányra szerelt visszajelző lámpa kiesik a látómezőből




2009-11-26 12:57:31

Szerintem a 300 ccm pont elég egy robogónak, több nem kell, jó persze, a nagyokkal meg könnyebb túrázni, de ez a piros szín. .. . .

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Gilera Nexus 300 i.e.

údaje

Hengerűrtartalom: 278 cm3

Max. teljesítmény: 22,4 LE (16,1 KW) 7250/min-nál

Max. forgatónyomaték: 23 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 260 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70-15

Gumi hátul: 140/60-14

Tengelytáv: 1515 mm

Hossz: 2110 mm

Végsebeség: 141 km/h

Gilera
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár