hirdetés
2007-05-21 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Végre, végre , végre!!! Hála az égnek az Apriliánál gondolnak a fiatalokra is - hajlandóak végre olyan 50-es motorokkal megörvendezteti az ifjoncokat, amelyek mind külcsín, mind pedig a belbecs terén a nagyokhoz hasonlítanak. A 14 éveseknek nem kell többé pironkodnia a "virsli gumik", vagy a ránézésre is kiszúrható kis lökettérfogat miatt.

 

 

Aprilia RS 50, RX 50, SX 50


Minden teenager titkos álma az, hogy motorja hasonlítson a felső kategóriás kétkerekűekhez, és hogy büszkén mutogathassa azt. Eddig, valljuk be, az 50-es kategória már messziről felismerhető volt. Az Aprilia azonban kitalálta a fiatalok legtitkosabb vágyát, és az RS 50-et az RSV1000R szupersportgép, a RX 50-et és az SX 50-et pedig az RXV és az SXV köntösébe bújtatta - a legnagyobb megelégedésükre.


Kezdjük talán a Mille-hasonmás Aprilia RS 50-nel. A kis kanyarvadász teljes egészében megújult. Pontosabban az elődhöz képest 100%-osan, azonban a valóban új fejlesztésű alkatrészek csak a motor 50%-át teszik ki. Ez egy kis magyarázatra szorul: az RS sok alkatrésze a Derbi GPR 50-ről származik - kis módosításokkal. Mivel a Piaggio Group kezében van a Derbi és az Aprilia is, a két gyár közreműködése szorosnak mondható. Az összes most bemutatott 50-es motor a Derbi DRD-ben debütált erőforrást használja áthangolva. Ez az új, 2006-os erőforrás ultrakompakt építésének köszönhetően mindössze 15 kg súlyú, Euro 2-es normát teljesít, kiegyensúlyozó tengelye folytán finoman jár és az RS 50-ben 6,25 kW-ot (8,5 LE) teljesít 10 000/min-nél. Az Aprilia legkisebb sportmotorjánál a blokk mellett a GPR-ban bemutatott alumínium hídvázat és lengővillát, a 13 literes tankot és a hátsó lámpát is átvették apróbb módosításokkal. Az első, felfordított, 40mm-es Marzocchi villa is megtalálható a Derbi 50-esében, azonban a GPR-hoz képest átszelepezték, hogy stabilabb legyen. A szemet gyönyörködtető idomot szélcsatornában fejlesztették, valamint új, a nagy RSV-hez hasonló műszereket szerkesztettek. Az aprólékos kidolgozásra és a design gyönyörű részleteire nem térnék ki, mert egyrészt magáért beszél, másrészt pedig nem lenne elég minden izgalmas részletet kivesézésére a hely - de mindenkinek figyelmébe ajánlom a gyönyörű, Y-küllős könnyűfém felniket. 


 

Aprilia RS 50, RX 50, SX 50


A kis RS üléspozíciója nagyon sportos, viszont nem kényelmetlen, a pilóta bőséges helyet talál a nyeregben. Az erőforrás egy gombnyomásra életre kel, és utána csak megy és megy. Felül meglepően erős a kis méregzsák: ha ütközésig nyitjuk a gázt, mosolyfakasztóan tol ki a kanyarból. Az új váz csodálatos kezelhetőséggel és stabilitással vértezi fel az RS-t, játszi könnyedséggel lehet egyik oldalról a másikra dönteni, semmi erőkifejtést nem igényel az íven tartani vagy teljesen leborítani. A bőséges helykínálat és a kemény, keskeny nyereg együttese pedig nem akadályoz semmilyen "akrobatikus mutatvány" ill. a hanging-off stílus gyakorlásában. A futómű pedig stabil és nagyon jó visszajelzést ad, közvetlen a pilóta kapcsolata az úttal.


Mégis, a fék az, ami a legnagyobb meglepetést okozza. Illetve nem okoz semmilyen meglepetést, ha indulás előtt az ember vet egy pillantást a 300 mm-es első féktárcsára, a radiálisan rögzített féknyeregre és a radiális főfékhengerre - mindez egy 50-esen! Az egyetlen kifogásolható pont a váltó, ugyanis a váltókar túl messze került a lábtartótól és hosszú úton is jár, ezért nem lehet a lábtartón tartott lábbal váltani, le kell róla emelni a váltáshoz és előre dugni a váltókar alá. Ez némi megszokást igényel és nem is túl praktikus. Az Apriliásoknak többen felhívták erre a figyelmét, azt mondták, még lehet, hogy változtatnak rajta. Egyedül egy tesztpilóta mondta, hogy neki ez nem okozott gondot, majd szelíden megjegyezte, hogy 47-es lába van…


Aprilia RS 50, RX 50, SX 50AZ SX és RX modellek 58%-ban új fejlesztésűek, ami azt takarja, hogy a motor, a váz és a lengővilla a Derbi DRD-ben használt darabok - melyek már a DRD bemutatóján nagy elismerést váltottak ki a tesztpilótákból. A váz valóban pompás, és egy nagyobb erőforrással is könnyedén megbirkózna. Az első Marzocchi villa azonban új, s remekül harmonizál a motor egészével. Máshogy van karburálva az erőforrás a szupermotón és az endurón egymáshoz, valamint a DRD-hez képest is. Az egész kipufogórendszer az Aprilia fejlesztése, és teljesen áramlásoptimalizált. A két dugattyús, 300 mm-es tárcsába harapó AJP fék az SX-et könnyedén első kerékre emeli, de leszögezhetjük, hogy az RX sem küszködik fékproblémákkal. Az RX elöl 21, hátul 18 colos felniken, az SX pedig elöl-hátul 17-es felniken gurul.


A két motor ugyanazzal a 7 literes tankkal van szerelve, mely betöltőnyílása egy műanyag elem alatt rejtőzik. Ennek érdekessége, hogy az ülés mintázata tökéletesen megegyezik a takarólemez mintájával, ezáltal egybeolvad a fekete ülés, és a műanyag elem - ezt hívják a "részletek harmóniájának". Egyébként maga a formavilág tisztán SXV-s, ill. RXV-s; de erre is törekedtek. "Azt akartuk, hogy a fiatal büszke legyen a motorjára, büszke legyen arra, ahogy kinéz, és azt kapja kicsiben, ami elérhető nagyban is" - kívánhat ennél többet egy teenager?


Aprilia RS 50, RX 50, SX 50

A szupermotót tökéletesen le lehet fektetni és játszi könnyedséggel terelgetni. Persze a szupermotó stílusnak ez lenne a lényege, de az SX valahogy ezt is eleganciával és higgadt nyugodtsággal teszi. Akkorát borít neki az ember, amekkorát nem szégyell, ott és amikor csak akarja. Még mélyre döntve is nagyon stabil, olyan, mintha sínen húznák. Az RX és SX esetében a váltó is kellemesen cuppan a helyére, és megfelelő távolságban van a váltókar a lábtartótól, viszont nehézkes álló helyzetben megtalálni az üresfokozatot, aminek az üres-visszajelző hiánya sem kedvez. Az SX nagyon kompakt benyomást kelt, úgy érezzük, minden a helyén van, ráadásul a lehető legnagyobb összhangban. Az RX-re sem panaszkodhatunk, a motor ereje terepen kellemes időtöltésre ad lehetőséget, és rugóstagjai még a nagyobb ugratókkal is megbirkóznak. Mély súlypontja és könnyű súlya miatt még mély homokban, ill. csúszós porban sem riogatja a pilótát, mert az egyensúlyát vesztett motort egyszerű megfogni és megtartani. Nem árt odafigyelni viszont a váltásra, mert könnyen üresbe lehet váltani egyes helyett.


Az Aprilia tehát megadta azt, amire a fiatalok évekig titkon áhítoztak, olyan motort kínálnak nekik, amiről nehéz megállapítani a lökettérfogatát, valóban gyönyörűen néz ki, s ráadásul még csodás vezetési élménnyel is megajándékozza a pilótát. Mindhárom típuson érződik, hogy gondos odaadással és szeretettel lettek tervezve és nem csupán a legjobb alkatrészek összeválogatására törekedtek az alkotók, hanem ugyanakkora hangsúlyt fektettek azok összehangolására is.

 

Aprilia RS 50, RX 50, SX 50 - Műszaki adatok



Motor

Vízhűtésű, kétütemű egyhengeres motor membrán vezérléssel. Pumpás olajozás, egy körtolattyús Dellorto karburátor 14 (RS 50) ill. 17,5 (RX 50, SX 50) mm torokátmérővel. Megszakító nélküli, tranzisztoros gyújtás, generátor 85 W, akkumulátor 12V/4Ah, önindító. 

Furat x löket 39,9 x 40 mm
Lökettérfogat 49,9 cm3
Sűrítési viszony 11,5 : 1
Névleges teljesítmény 8,5 LE (6,25 kW) 10 000/min-nál 

Erőátvitel

Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómű, szekunder hajtás lánccal. 

Futómű

Alumínium (RS 50) ill. acél (RX 50, SX 50) zárt szelvény hídváz. Elöl felfordított teleszkópvilla (RS 50) ill. teleszkópvilla (RX 50, SX 50) 40 mm belsőcső átmérővel, hátul alumínium (RS 50) ill. acél (RX 50, SX 50) zártszelvény lengővilla, központi rugóstag. Elöl 300 (RS 50, SX 50) 260 (RX 50) mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereggel, hátul 180 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel, alumíniumöntvény (RS 50) ill. fűzött (RX 50, SX 50) kerekek.

Rugóút elöl/hátul        RS 50: 120/110 mm RX 50, SX 50: 195/180 mm

Abroncsméret elöl/hátul         RS 50, SX 50: 110/80 - 17 / 130/70 - 17   
                                                 RX 50: 90/90 - 21 / 110/80 - 18

Méret és tömeg

Tengelytáv      RS 50: 1310 mm

                        RX 50: 1412 mm

                        SX 50: 1406 mm

Ülésmagasság  RS 50:  810 mm

                          RX 50: 880 mm

                          SX 50: 830 mm

Tank    RS 50: 13 l

            RX 50, SX 50: 7 l

Olajtank   1 l

 

Ár        RS 50: 799 900 Ft

RX 50: 699 900 Ft

SX 50: 749 900 Ft 

Mille Motor Kft.

Címkék:  aprilia , rs50 , rx 50 , sx 50


2010-02-18 20:11:39

nagyon rendben vannak,azért az aprilia rossz gépeket nem nagyon dolbált ki...bár belegondolva kevésbé sikereseket már láttunk tőle

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Aprilia RS 50 R

údaje

Hengerűrtartalom: 49,9 cm3

Max. teljesítmény: 3,7 LE (2,7 KW) 6500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 4,3 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es szimpla tárcsafék, radiális, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 180 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 130/60 - 13

Gumi hátul: 130/60 - 13

Tengelytáv: 1290 mm

Hossz: 1965 mm

Aprilia
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár