hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Kiváló formában A pályanapon a GSX-R 1000 pilótája felnyitja a sisakrostélyt: "Mi ez, 600-as? Mi? Hogy csak 125-ös? Hát ez haláli!"

A Suzuki pilótájának leesik az álla, elismerően füttyent a fogai közül, egyesbe teszi a motort, és eltűnik a boxutcából.

Aprilia RS 125

Az új Aprilia RS 125 valóban lenyűgöző. Még a nagy sportmotorok között is. Miután a kis kétütemű rakéta hat évig szinte változatlan külsővel állt a kirakatokban, idén az Aprilia izgalmas új ruhát szabott a szép alumíniumvázra. Alig ismerjük meg a valaha inkább kerekded kis kétüteműt. Szögletes designjával, dupla fényszórójából ránk vetett pimaszul támadó kedvű pillantásával a nagy RSV 1000-re emlékeztet.

Megnyerő a karcsú hátsó rész és a filigrán öntött kerekek. A szerkesztőség előtt állítólag öreg rókákat és esküdt teljesítményhajhászokat is láttak, ahogy kíváncsian kerülgették a kis Apriliát. Nem csoda: a szerelőállványt felvevő fülekkel ellátott alumínium banán-lengővilla, a kipufogóborítás selymesen matt alumíniumból és a superbike-okhoz hasonló műszerfal igen csábító. Ezenkívül a kis Aprilia elöl radiális felfogatású féknyereggel büszkélkedhet.

Egyébként a futómű és az erőforrás nem változott. Ami azt jelenti, hogy fojtás nélkül 29 kétütemű lóerő rángatja a láncot. A 15 lóerős verzióhoz hasonlóan viszont a fordulatszámgörbe alsó részét nyugodtan elfelejthetjük, az elinduláshoz ugyanis legalább 5000/min szükséges. Innentől a membránvezérlésű kétütemű egyenletesen húz. A 8000/min pedig elegendő ahhoz, hogy könnyedén lépést tartson a mindennapi városi forgalommal. A teljesítménygörbén látható horpadást gyakorlatilag észre sem vesszük. Efölött a nyolcadliteres pedig igazán megerőlteti magát, és vidáman pörög, míg a legnagyobb teljesítményénél el nem éri a 10 500/min-es fordulatot. A gyors előrehaladáshoz váltáskor is ez a fordulatszám az ideális, ilyenkor tökéletesen illeszkednek a pontos hatfokozatú váltómű csatlakozásai. Csontig húzva a gázt 158 km/h-t mutat a kilométeróra.

Az Aprilián egyébként a szálfatermetű pilótáknak sem kell túlságosan összehúzniuk magukat, hiszen a motor - annak ellenére, hogy jóval kecsesebb, mint elődje - elegendő helyet kínál. A lábtartók, a kormány és az ülés elhelyezése kényelmes üléspozíciót tesz lehetővé, így a pilóta nyugodtan koncentrálhat a fékezésre. Az eltérő méretű dugattyúkkal ellátott négydugattyús féknyeregnek és a 320 milliméteres féktárcsának a legcsekélyebb nehézséget sem jelenti megfékezni a kis motort. Bár a kényelmes hangolású villa viszonylag gyorsan felüt, elegendő a csillapítása - legalábbis ezt tapasztaltuk a kissé hűvösnek mondható 6 Co-ban a tesztnapon. A rugóstag húzófokozati hangolása viszont igencsak feszesre sikerült.

Aprilia RS 125


Négy sebességet visszapakolni, bedönteni, míg leér a térd, majd lendülettel az egyenesben újra felállítani. A futómű gond nélkül teszi a dolgát, az RS 125 könnyedén veszi a kanyarokat.

Tehát minden csupa napfény. Legalábbis majdnem. A pontatlanul gyártott, ferdén elálló lábtartók alig illenek a nemes összképbe. És állítható kuplung- és fékkart se, tekintenénk túlzott luxusnak az - egyébként változatlan - 1 299 900 forintos ár tekintenénk.

Műszaki adatok - Aprilia RS 125

Motor

Vízhűtésű, kétütemű egyhengeres motor. Membrán szívó, elektronikus kipufogó vezérlés. Pumpás olajozás, egy lapos síktolattyús Dellorto karburátor 28 mm torokátmérővel. Megszakító nélküli, kondenzátoros gyújtás, generátor 180 Watt, akkumulátor 12V/9Ah, önindító.

Furat x löket 54 x 54,5 mm

Lökettérfogat 125 cm3
Sűrítési viszony 12,5 : 1
Névleges teljesítmény 29 LE (21 kW) 10 500/min-nál
Max. forgatónyomaték 19 Nm (2,1 kpm) 10 250/min-nál

Erőátvitel

Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómű, szekunder hajtás lánccal.

Futómű

Alumíniumöntvény hídváz. Elöl felfordított teleszkópvilla 40 mm belsőcső átmérővel, hátul alumíniumöntvény lengővilla, himbarendszerre szerelt központi rugóstag. Elöl 320 mm-es tárcsafék, radiálisan rögzített, négydugattyús féknyereggel, hátul 220 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.

Rugóút elöl/hátul 120/120 mm
Kerékméret elöl/hátul 3.00 x 17 / 4.00 x 17
Abroncsméret elöl/hátul 110/70 ZR 17 / 150/60 ZR 17

Méret és tömeg

Tengelytáv 1345 mm
Villaszög 64 fok
Utánfutás 88 mm
Ülésmagasság 805 mm*
Teletankolt tömeg 141 kg*
Tank/tartalék 14/3,5 l

Ár 1 299 900 Ft (Mille Motor Kft)**

* mért érték

** regisztrációs adóval

 

Mérési eredménynek

Végsebesség 155 km/h

Gyorsulás

0-50 km/h 2,7 s
0-100 km/h 8,9 s

Nyomatékrugalmasság

50-80 km/h 16,4 s
50-100 km/h 26,6 s


Címkék:  aprilia , rs125


2009-12-17 18:21:41

Kár, hogy kihalóban van a fajtája.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Aprilia RS 125 Replica

údaje

Hengerűrtartalom: 124,8 cm3

Max. teljesítmény: 29,2 LE (21,5 KW) 11250/min-nál

Max. forgatónyomaték: 15 Nm 6250/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es úszóágyazású szimpla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/70 ZR 17

Gumi hátul: 150/60 ZR 17

Tengelytáv: 1345 mm

Hossz: 1950 mm

Végsebeség: 170 km/h

Aprilia
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár