hirdetés
2010-09-20 , Írta: Mező János, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

„Mi nem az amerikai örökség, hanem a jövő vagyunk.” – szól a Victory egyik szlogenje. Mi ez? Tán nem egy kis fricska a Harleynak? Vagy hadüzenet?

A Hamer S nagy motor, de hát milyen legyen, ha amerikai. Ott a „the big is beautiful” elv érvényesül. Ezen a motoron minden nagy és széles. Hatalmas a tankja, masszív a teleszkópja, széles a hátsó sárvédője, és ő büszkélkedhet széria kivitelben a legszélesebb hátsó gumival – 250 mm széles. Még arra is volt gondjuk, hogy 10 mm-rel szélesebb legyen, mint a korábbi csúcstartóé, a Suzuki M1800R-é.

Ülésébe huppanva valami olyat éreztem, amit az épített, átépített motorokon szoktam, ez az üléspozíció más, mint amit manapság megszokott az ember egy powercriuseren.

Motorok Victory Hammer S
További képek a galériában

A legmarkánsabb különbség a többiekhez képest, hogy a markolatokért nem kell előrenyúlva a tankra hasalni, mert bár jó messze van a kormánykifli, a kormány ívének köszönhetően egyenes felsőtesttel ülhet az ember. A másik fura érzést a lábtartó helyzete adta, ugyan előre tolták, de nem annyira, mint a V-Rodon és szinte az összes konkurensénél magasabban van. Ez normális, ésszerű motorozás közben nem fogja a talajt karistolni, az szinte biztos. A markolat jól belesimul a tenyérbe, akár egy japán sportmotoré, a gáz könnyen jár. Nem így a bovdenes kuplung, amelyhez azért kell némi kézerő. A szép ívelésű váltókart lenyomva viszonylag rövid úton, csattanva ugrik be az egyes, a többi fokozat pontosan, jól érezhetően, szintén kis úton kapcsolható. Az érzés olyan pontos-feszes, legalábbis ebben a műfajban annak számít.

Motorok Victory Hammer S
Ezen a motoron minden nagy és széles

A hangja… na, hát, ez azért nem megszokott. Az importőr a csendes, krómozott csöveket gonosz kinézetű, matt fekete turn down csövekre cserélte, a belőle előtörő hanghullámok szinte lyukakat lőnek az aszfaltba. Hangos. Ezt a motort a vakok is észre fogják venni, az biztos. Meg a süketek is. Háttal állva.

Motorok Victory Hammer S

És akkor az indulás… a gázt finoman veszi fel az erőforrás, nem ránt, csak elkezd tolni, tolni és tolni. Vég nélkül tol. Itt az számít kihúzatásnak, ha 3000-nél váltunk tovább, egyébként ösztönösen 2500-körül történik a továbbkapcsolás. Szinte teljesen mindegy, hogy hol közlekedünk vele, hamar fölváltogathatunk, az erőforrás elképesztően nyomatékos. Képzeljék el, beszorultam egy teherautó mögé, kíváncsiságból a hatodik, overdrive fokozatban – melyet világító ikon jelez a műszerfalon - hagytam a motort. Döbbenetes, hogy 1500-as fordulatszámon, rángatás nélkül követte a 70-nel haladó teherkocsit.

Motorok Victory Hammer S
A műszerfal szintén sportosságról árulkodik

Tulajdonképpen attól a pillanattól, ahogy a gázmarkolattal megnyitottam a pillangószelepet, a motor hatodikban rángatás nélkül gördült, innen egyet visszaváltva pedig kilő a 320 kg körüli monstrum. Menet közben tulajdonképpen csak megszokásból váltogat az ember, az erőforrás áttételezése, nyomatéka ezt csak ritkán követeli meg. Ráadásul egyenletesen tol 1500-tól 5000-es fordulatig, tovább nem forgattam, pedig még volt vagy 500/perc fordulat a tiltásig. 180 km/órás sebesség körül még bombabiztosan tartja az irányt, de szélvédelemről pusztán az előttünk emelkedő két óra gondoskodik, tehát hamar véget vetetünk a száguldásnak. Ezt a tartományt a Hammer tulajdonosok sem gyakran fogják használni. Mindenesetre jó érzés a tudat, hogy a gép erre is képes.

Motorok Victory Hammer SA leghosszabb egyenes is véget ér egyszer – kivéve persze, ha Chuck Norris nem akarja – és jönnek a kanyarok. És jön a felismerés, hogy egynegyed méter széles hátsó gumin próbáljuk meg azt bevenni. Előtte még elámulunk, hogy milyen jól adagolható az első fék, és hogy milyen brutálisan fog a hátsó, de aztán nincs idő lelkendezni. A kanyarban nem lehet gyengéd és megértő az ember, kemény kézzel kell bánni a Hammerrel, folyamatosan ellenőrzés alatt kell tartani. El kell felejteni a „csak rábillentem az ívre” érzést. Ez munka javából. Cserébe miénk a legszélesebb hátsógumi a szériapiacon – már ha ez számít. A legtöbben majd a lelkük mélyén azért keskenyebbet kívánnának a helyére. Mondjuk egy 200-ast.

Váltott kanyarokban végig keményen dolgoznunk kell, nem adja magát könnyedén az irányváltás, de aztán ha jöhet a kigyorsítás, ismét elemében van a Hammer. Gyorsan végigváltjuk a fokozatokat, amikor azt tapasztaljuk, hogy a gázt azért nem olyan finoman veszi fel, mint a Harley, de éppen ettől elevenebbnek is tűnik. A hajtásláncban csak a hirtelen rácsapott gáznál érezhető egy kis holtjátékból eredő ütés, egyébként a gázreakciókat jól eltüntették, ebben a gondozásmentes karbonerősítésű fogasszíj is szerepet játszik.

Motorok Victory Hammer S
Az 1731 cm3-es, nyolcszelepes erőforrás felül vezérelt

A kanyarok után vége a küzdelemnek, jöhet ismét az overdrive fokozat, jöhet a dízelekhez is méltóan alacsony alapjárat, suhanunk az úton, mögöttünk elismerő, irigykedő pillantások. Íme, az Új Amerikai Motorkerékpár.

Összegzés:

A Victory Hammer sport cruiser a javából, de sportosságát kissé más csomagolásban tálalja, mint konkurensei. Fő erőssége a nyomatékos motorblokk, a jó fékek és a pontos váltó, negatívuma a széles hátsó gumi miatti makacs kanyartulajdonságok.
Ja, és még egy: egyenlőre igencsak kuriózumszámba megy az utakon.

Nagyon nyomatékos erőforrás
Jól adagolható, hatékony első fék
Bombabiztos egyenesfutás
Egyenletes teljesítményleadás
Nehézkes kanyarvételi tulajdonság
körülményes átdönthetőség
Hirtelen fogó hátsó fék
Címkék:  victory , hammer s


2010-09-24 20:05:01

Jó kérdés... Bár nekem bejön ez a megoldás...
A Buell-eken is milyen vagány az a görgőfeszítős szíjhajtás... áááhhhh...

2010-09-23 19:18:42

Az amcsiknak vajon mi bajuk van a kardánnal?Miért vereti mindenki most a fogasszíjat?

2010-09-22 20:31:29

Odaver a Harley-nak az biztos..

2010-09-22 15:49:52

Én a túrasport gépek híve vagyok, de ezt nagyon kipróbálnám!

2010-09-21 21:46:57

Szép nagy szivargyujtói vannak

2010-09-21 06:29:16

Engem a hátsó lámpája (hátulról nézve) a Hayabusára emlékeztet. Nemtommé.

2010-09-20 13:58:20

Az egyetlen cruiser, amin el tudom magamat képzelni

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Victory Hammer S

Victory Hammer S

údaje

Hengerűrtartalom: 1731 cm3

Max. teljesítmény: 90 LE (66 KW) 4900/min-nál

Max. forgatónyomaték: 140 Nm 3250/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, úszóágyazású, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 300 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 130/70R 18

Gumi hátul: 250/40R 18

Tengelytáv: 1669 mm

Végsebeség: 202 km/h

Egyéb márka
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár