hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tartósan tapad A Pirelli legújabb fejlesztésű utcai sportgumija, a szélein puhább, de a közepén keményebb keverékű Diablo Corsa III már hazánkban is elérhető. Tapadását és tartósságát egyaránt vizsgáltuk.

Pirelli Diablo Corsa IIIPirelli Diablo Corsa III


A sportmotorok legfontosabb és nélkülözhetetlen "alkatrésze" a jó minőségű gumiabroncs, hiszen tapadás nélkül még a legújabb fejlesztésű, legpazarabb szupersport masinák sem érnek fabatkát sem. A puha keverékű gumik ugyan jól fognak kanyarodáskor, azonban a tapadós abroncsok eddig egyet jelentettek a hamar kockára kopó gumikkal. Mivel a legtöbb kilométert egyenesen tesszük meg, ráadásul általában ilyenkor haladunk a legnagyobb sebességgel - ami a legjobban eszi a futófelületet - ezért az ilyen gumik közepe hamar elfogy, ami negatív hatással van a kormányzásra, majd előbb-utóbb cserére szorul.

A Pirelli a Diablo Corsa III révén olyan kétkomponensű abroncsot alkotott, amelyen a futófelület két szélének 55-55 milliméteres sávja puhább, a kanyarban való nagyobb hatásfokú tapadás elősegítéséért, míg a középső felületre keményebb keveréket visznek fel a minél több megtehető kilométer, azaz a tartósság érdekében.

Pirelli Diablo Corsa III
A teszthez a Yamaha legújabb, 2007-es YZF-R1-es modelljét használtuk, melyen elöl 120/70 17-es, hátul 190/55 17-es méretben kerültek fel a vadonatúj Pirellik. Felszereléskor elöl 4 mm-es, hátul 5,2 mm-es profilmélységet mértünk, az új gumiabroncsok futófelületének közepénél. Ezután 2317 kilométert tettünk a gumikba, a lehető legváltozatosabb körülmények között, amik általában egy ilyen gumiabroncs és a hozzá tartozó motor felhasználási területei. A 2317 kilométerből 862 autópálya, 766 országút, 352 szerpentin, 230 város és 107 versenypálya kilométert tettünk meg.

A Diablo Corsa III meglepő önbizalmat ad még a leamortizált burkolatú, harmadrendű utakon is, az igazi élvezeteket azonban a jobb minőségű országutak kanyarjai jelentették. Itt az R1-es is igazán elemében érezhette magát az új fejlesztésű gumikon, amik gyorsan felmelegedtek és pályagumikra jellemző módon ragaszkodtak az aszfalthoz.

A pályateszt 14 fokos hőmérsékletben, hol napsütötte, hol fátyolfelhős körülmények között zajlott. A Pirellik már a második melegítő körben kellemesen megleptek egyértelmű csúszáshatárukkal melyet kimondottan csak provokálásra értek el. A harmadik körtől a tizedikig azután végig finoman érezhető visszajelzést nyújtottak, tisztán érezhető csúszáshatárral, a hátsó kerék túlforgása az utolsó körben is jóindulatúan kontrollálható volt a gázzal. A gumiabroncsok szélső felülete tehát valóban pályagumiként viselkedik.

A Diablo Corsa III kerek profilja remek egyensúlyt teremt a közúton szükséges stabilitás és a versenypályán elvárt gyors reakciók között. Az R1 nem rázta a kormányt kigyorsításkor, beszitálásról pedig szó sem volt, ami a túl hegyes profilú első gumik esetén szokott előfordulni. Ennek ellenére kanyarbemenetkor gyors bekormányzást tett lehetővé, anélkül, hogy az R1-es kellemetlenül beesett volna a kanyarokba.

Pirelli Diablo Corsa IIIPirelli Diablo Corsa III

Szemmel látható az abroncs szélén a puhább keverék eltérő árnyalata.
A futófelületi réteg csíkonként kerül a gumira, ezután sütik össze az abroncsot

 
Az első gumi erős fékezéskor is rendkívül stabilan vezeti az első kereket, ami a széria futóműbeállítással dolgozó Yamaha hátulját finoman meg is táncoltatta, miközben a hátsó kerék el-elemelkedett az aszfalttól, majd mikor újra földet ért, hangos csikkanásokkal jelezte a gumiköpeny keverékének középső, keményebb mivoltát.

Az 1000-es sportgépekhez, így az R1-hez is gyárilag 190/50-es gumikat szerelnek utcai használatra, azonban a Pirelli a versenysportból szerzett tapasztalatai alapján, ezt a fél utcai, fél pálya gumit 190/55-ös méretben készíti, mert így kanyarodáskor nagyobb felületen érintkezik az abroncs az aszfalttal, ezzel növelve a tapadási tényezőt, mindamellett, hogy közúti használat során emiatt semmilyen hátrányos tulajdonság nem jelentkezett.

Pirelli Diablo Corsa IIIA gumiabroncsokat Pásztóy Tamás javaslata alapján versenypályára elöl 2,1 Bar, hátul 1,9 Bar nyomással használtuk, közúton a motorkerékpár gyártója által előírt 2,5 Bart alkalmaztuk előre, 2,9 Bart hátra. Közúti használat során ennél két tizeddel alacsonyabb értékre (elöl-hátul) csak akkor érdemes állítani a nyomást, ha kizárólag szerpentinen motorozunk. Hosszabb távon azonban a gyári értéknél alacsonyabb nyomás gyorsabb kopáshoz vezet.

A gumiabronccsal megtett 2317 vegyes használatú kilométer (autópálya, országút, szerpentin, város, versenypálya) megtétele után elöl 3,5 mm, hátul 4,0 mm profilmélységet mértünk. Figyelembe véve a gumiabroncsok általános kopási tulajdonságait, a Diablo Corsa III hátsó abroncsa tehát használattól függően akár 8000 kilométert is elmehet mielőtt cserére szorulna. Az első abroncs esetében ez elérheti a 14000 kilométert is.

Így a versenypályán végzett teszt, a megtett kilométerek száma, valamint a kopás mértéke alapján megállapíthatjuk, hogy a Pirelli Diablo Corsa III az utcai sportgumik között kiemelkedő teljesítményt nyújt a tartósságot tekintve, amellett, hogy a versenygumik tapadását, stabilitását és kontrollálhatóságát biztosítja.

 
Kapható: Pirelli Pásztóy

Tel: 06 (20) 938-0068, 06 1 206-26-26

1117 Budapest, Budafoki út 113/b

www.pasztoy.hu

Címkék:  pirelli , diablo corsa , diablo corsa 3


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár