hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tartósteszt-motorjainkról 2007/08

Tartósteszt napló

A KTM 990 Adventure meggyógyult! Mit meggyógyult, újjászületett! Szeretjük ezt a gépet, mert pontosan olyan, mint amilyenre egy állandóan csavarogni vágyó embernek szüksége van, jól meg lehet pakolni, nagy távolságok megtételére alkalmas, szükség esetén még az utasnak is kényelmes, pár apróságtól és egy komolyabb hibától eltekintve eddig megbízhatónak bizonyult. A komolyabb hiba - a kuplungmunkahenger tömítettségének megszűnése - okára is rájöttünk, de egy kis hiányérzetünk végig volt az Adventure-rel kapcsolatban: nagyobb sebességnél kissé elbizonytalanodott az első futómű. Annyiszor hallottuk, hogy a gyári beállítások a legjobbak, hogy nem akartunk a futómű beállításain változtatni, most azonban egy hosszabb út előtt - Horvátország - ellenőriztük végre, hogy a beállítások megfelelnek-e a gyári "Basic" értékeknek. Megdöbbenve tapasztaltuk, hogy az első futómű nyomófokozati csillapítása öt klikkel nyitottabb állásban volt, mint a gyár által megadott érték. A helyes értékre állítva, valamint a nagytömegű poggyász miatt a hátsó rugóstag előfeszítését megnövelve drasztikus javulást tapasztaltunk a KTM menettulajdonságaiban. Megszűnt a korábban tapasztalt bizonytalanság, még erős oldalszelek sem befolyásolják egyenesfutását, vagyis megszűnt az egyetlen komolyabb problémánk a motorral kapcsolatban. A német autópályán minden probléma nélkül, biztonságban lehetetett vele 160 km/órás sebességgel utazni. Úgy tűnik, az üresvisszajelző is meggyógyult, jó ideje már, hogy nem világít kettesben.  30 000 km megtétele után esedékessé vált a fékbetétek cseréje. A hátsó betétpár egyik fele teljesen elkopott, a másikon még volt tán fél mm kopóréteg, és hasonlóan néztek ki az első fékbetétek is. Hamarosan a lánc, és a lánckerekek cseréje is esedékessé válik, bár ki akarjuk próbálni, meddig mehetünk az eredeti szettel. A KTM kilométerórája 32 500 km-t mutatott lapzártakor.

 

Gumicsere

Tartósteszt naplóAz utolsó gumicsere óta a Pirelli Pásztóytól kapott Pirelli MT 90 Scorpion gumik újabb 13 000 km-el lettek öregebbek. E 13000 km-ből legkevesebb 9000 km-t tett meg autópályán vagy egyenes utakon, így ismét kezd szögletesre kopni, de profilmélysége még így is 5,5 mm, tehát ha megbékélünk a szögletességgel, pár ezer km-t el fog még menni. Az MT 90 remekül bevált az Adventure-ön. Autópályán ugyan ráz egy kicsit a tagolt első gumi, de nem zavaró mértékben, Marokkóban kisebb homokátfolyásokon is megfelelő volt, a zúzalékos, köves ösvényeken pedig kifejezetten jól beváltak. Nagyon jó és ráadásul meglehetősen tartós duál célú (aszfalt-terep) gumiknak bizonyulnak.


Nagy közös túrán volt a Suzuki DL 650 V-Strom és a BMW R 1200 RT. Moldvai Tibor és Paulovits Imre közös szenvedélyüknek, a motorsport történetének hódítottak, és elutaztak a világ első versenypályájának, az angliai Brooklandsnek 100 éves jubileumi ünnepségére. Mindkét motor zokszó nélkül vette a 4000 kilométeres utat, pedig esőből jutott elég az útra. Nem, nem a hírhedt szigeten, hanem az oda úton Ausztriában és Németországban, visszafelé meg Belgiumban. Az éjszaka kivilágított autópályák országában olyan zivatar tombolt, hogy részben megálltak az autók a leállósávon, mert patakokban állt a víz a pályán. Mindkét motor kényelmesnek mutatkozott, és a Moldvai által választott 150-es utazósebesség mellett közel azonos, 5,9 literes fogyasztás jött ki mindkettőnél. Az út után a DL-t Moldvai nyúzta tovább Magyarországon, a BMW-re fel lett szerelve egy eredeti BMW navigációs rendszer, és lapzártakor Lövey Ádám elindult vele a BMW találkozóra, Garmisch Patenkirchenbe. Az indulás előtt 11 800 kilométer volt az RT kilométerórájában, a DL jelenleg 7800km-nél tart.

Tartósteszt naplóTartósteszt napló

A túrapáros a doveri hegyek alatt pihent meg                 A BMW 1200RT navigációs rendszere
A cikk folytatódik, kérjük lapozz!
 
1 | 2

A 600-as Fazer (Yamaha FZ6 S2) már a 14260-adik kilométerén is túl van. A várt teljesítményt és használhatóságot nyújtotta az elmúlt hónapban is. Többek között megjárta a Balatont a déli partját, az újszilvási Devils találkozót és a komáromi Monostori Erődöt…. Pilótái ezen időszak alatt: Lövey Ádám, Bayer Petra, stb. Nem a motor hibájaként róható fel, inkább "emberi mulasztás", hogy a tompított fényszóró miatt még mindig sokan villantanak a szembehaladók közül, ez még beállításra vár. A motor eddigi legjobb fogyasztása 4,8 l/100km és eddigi legtöbb 7,1/100 km.

Tartósteszt napló


Suzuki GSF 1250 S Bandit-
ünk megmutatta magát a Sucsamota vagyis a Magyar Suzuki Rt. családi rendezvényén. Ebből az alkalomból minden gyári kiegészítőt felszereltek a gépre és kapott egy kis tanktáskát is. Az állítható légterelővel megfejelt szélvédő jó szolgálatot tesz, ha a Suzukit autópályán hajtjuk. A három öblös, a motor kék színére fényezett csomagtartó doboz egy hosszabb utazás minden kellékét elnyeli és még komolyabb külsőt kölcsönöz a Banditnek, a fejidom vonalát követő oldalborításokkal pedig igazi sport-túra motorrá változik a big bike. A nyilvános szereplés után a nyomatékból kifogyhatatlan Suzuki új, de az eredetivel megegyező hátsó gumit is kapott, mivel a gyárban felszerelt Dunlop D219-esen jól látható kopásnyomokat hagyott az eddig megtett 6600 kilométer. Ezután Zách Dániel ült fel a termetes túramotorra, hogy a lehető legrövidebb idő alatt jusson el a nyergében Brüsszelbe. Az ezerháromszáz kilométeres táv megtételéhez tizenhárom óra kellett és az, hogy a német autópályákon százhatvan-száznyolcvan kilométeres tempóval haladjon, ahol a forgalom megengedi. Bár a dobozok gyártójának ajánlása szerint a legnagyobb sebesség nem lépheti át a százharmincat, aminek az lehet az oka, hogy még a hatalmas Suzuki is érzékenyebb az oldalszélre, ha három koffert cipel. A megoldás a helyes pakolási rend lehet, tehát a súlyosabb holmikat az oldaldobozokba kell tenni - ügyelve az egyensúlyra - a könnyebbeket pedig a top case-be. Az úton semmilyen műszaki probléma nem merült fel, csupán a láncvédő egyik csavarja veszett el valahol, de a másik hazáig tartotta az alkatrészt.
 

Tartósteszt naplóTartósteszt napló

 

Teljes felszereléssel a Suzuki GSF 1250 SA Bandit              A Triumph Daytona szorgos és sportos


A Triumph Daytona 675 jelenleg 27.000 km-nél jár, az utolsó hónapját Magyarországon töltötte, leginkább városi ingázással, hétvégén egy-egy hosszabb kiruccanással - tehát egy motorkerékpár átlagos életét éli. Váltófokozat-visszajelzője a mindennapos, közúti közlekedés során kifejezetten hasznos, jól áttekinthető műszerfala segíti a gyors és biztonságos közlekedést. A játszi könnyedséggel irányítható motor a mindennapokban kellemes társ, kis helyen elfér, ami előny mind menet közben, mind parkolásnál. Precíz, kiválóan adagolható fékrendszere az utcán is biztonságérzetet ad, a nyomatékos blokk városi közlekedésre is kiválóan alkalmas, egészen alulról, azonnal jelentkezik az ereje. Mindezt kellemesen borzongató háromhengeres hang kíséri, ami a nem minden utcasarkon látható ruha mögé rejtve még attól is elismerő kacsintást vív ki, aki az első, sportmotorokat lenéző pillantás után egy másodikat vet rá - ekkor már mosolygósabb szemmel. A rövid slick gumikkal végzett pályatesztet követően a Pirelli utcai sport gumiját, a Pirelli Diablót szereltük a Triumph-ra. A közúti használat ezeken a megbízható, kellemesen tapadós gumikon folytatódik.




 

   

 

 



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár