hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tartósteszt-motorjainkról 2007/05

Tartósteszt


A magyar utakon telnek a Hyosung GV 650 tesztnapjai. A főként városi használat mellett a szép idő nem egyszer kicsalogatta az országutakra is. A kilométeróra most közel 22000-en áll. Megoldódott a motor váltópedál problémája. A pedálszerkezet darabokra szedése után a kosz és rozsdamaradványok helyére - a pedál tengelyére és a gömbcsuklókra - ismét kenőanyag került, így a rugó már könnyedén visszanyomja a pedált eredeti állásába. A hátsó féknyerget a műhelyben egy apró hiba miatt kicserélték. Azért került sor az egész nyereg cseréjére, mert a  hibás alkatrész nem volt raktáron. Így a már elkopott fékbetétek helyett is szinte teljesen újak teljesítenek szolgálatot. Emellett pár deciliter motorolajat töltöttek a gépbe, hogy problémamentesen kibírja a fennmaradó 1000 km-t az olajcseréig.

TartóstesztTartósteszt


A KTM 990 Adventure számára gyermekjátszótérnek tűnő viszonyok között teljesít szolgálatot. Az elmúlt hónapban járt Olaszországban, a Bükkben, és járt meglehetősen sokszor rövid távokat Budapesten. Ez idő alatt egyetlen apró hiba jelentkezett: kettesben is égve marad az üres fokozatot jelző zöld lámpa. A múlt számban arról írtunk, hogy egy ideje bizonytalanságot érzünk az Adventure futóművében. Az ellenőrzés során kiderült, hogy a kormánycsapágyak nem lógnak, a felnik ütését is lemértük, 1 mm-nél egyik sem volt nagyobb, viszont mindkét Pirelli Scorpion igencsak megkopott, a hátsó kifejezetten szögletes lett a sokTartósteszt autópályahasználattól. Végezetül nem sokkal lapzárta előtt Mező az M7-es autópályán elsőkerekes defektet kapott, amelynek könnyebb esés lett a vége. Ennek következtében kisebb sérülések keletkeztek a gép bal oldalán. A KTM ismét bizonyította, hogy a fizikai behatásokkal szemben igen ellenálló, mindössze kisebb horzsolások keletkeztek rajta. A motor a csomagtartó kereten, a kézvédőn és a tank alján lévő védőborításon csúszott kb. 15 m-t. A defekt okára nem derült fény, furcsa módon a gumi oldalfalán találtunk egy emberélet kioltására is alkalmas hegyes tárgytól származó szúrásnyomot. Az üggyel kapcsolatban a BRFK a vizsgálat befejezéséig hírzárlatot rendelt el. Az Adventure órája 16250 km-t mutat, lapzárta napján megy a 16 000 km-es szervizre.


A szezonkezdetnek hála ebben a hónapban újabb tartósteszt motorral bővült a motorrevü idei flottája. Éppen lapzártakor érkezett szerkesztőségünkbe egy Yamaha Fazer 600 S2-es, az ettől az évtől kétféle teljesítményszinttel választható modellcsalád erősebb, közel száz lovas verziója. A tengerkék színű félpucér gép megnövelt fejidoma rögtön elárulja, hogy átdolgozott típusról van szó, áthangolt négyhengeres blokkja pedig több nyomatékot ígér az alsó és közepes fordulatszám-tartományban. Miután átvettük a motort a Yamaha Hungáriánál, Paulovits Imre és Lövey Ádám pár nap alatt több mint ezer kilométert tekert a Fazer órájába, ezután az első szerviz következett. Most hosszú túrákat tervezünk itthon és külföldön, hiszen egy ilyen motorra mindig van jelentkező. 

Tartósteszt

A cikk folytatódik, kérjük lapozz!
 
1 | 2

Ruha-tartósteszt

TartóstesztFőszerkesztőnk a japán-francia együttműködésben
készült, légzsákos Hit-Air motoros túrakabátot emelte le a Motoroázis polcáról. Eddig csak rövidebb, 4-500 kilométeres motorozások alkalmával viselte a beszámolója szerint rendkívül kényelmes, igényes anyagokból összeállított dzsekit, melyet a vízálló membrántól, a kicipzárazható termobélésig minden jóval elláttak. A kabát nem érezhetően nehezebb, mint egy "hagyományos" motoros dzseki, amikhez hasonlóan ebben is teljes értékű protektorokat helyeztek el a vállnál, könyöknél, valamint gerincprotektorral is ellátták. Emellett egy erős de vékony kábellel a motorunkhoz csatlakoztathatjuk a Hit-Air dzsekit, ezzel együtt magunkat, így ha netán baleset ér, a zsinór működésbe hozza a kabátban található sűrített levegős patront, ami a másodperc tört része alatt felfújja a motoros felső testén teljesen körbe futó légzsákot. Ez a légzsák teljesen körbe fut a felsőtesten, egész a farok csontig, a nyaknál pedig úgy fújódik fel, hogy a fejet megtámasztja, így a csigolyatörés is elkerülhető, valamint a bukósisak sem töri el a kulcscsontot. Dicséretes, hogy a gondosan kikísérletezett rendszer nem robbantja el a patront, ha véletlenül elfelejtjük kioldani magunkat leszálláskor - ez pedig mindenkivel előfordul, velünk is többször megesett. Paulovits Imre tavaly bevállalta, hogy kipróbálja működés közben is, így a fotós előtt szándékosan elcsúszott épp javításra váró Zündappjával (Motorrevü 2006. 05. szám) és valóban, a kabátban elhelyezett rendszer még a földet érés előtt felrobbantotta a légzsákot, érzésre pedig olyan volt, mintha párnák közé esett volna. A légzsák körülbelül két-három perc alatt, lassan ereszt le, majd egy új patron behelyezésével a rendszer ismét menetkész.

Választásunk a piros-fekete színkombinációra esett, mert az a színes betétek miatt feltűnőbb a forgalomban való közlekedés során, így az autóvezetők is jobban észreveszik viselőjét, sötétben a kabátra varrott fényvisszaverő elemek segítenek.

Ennek a hosszú kabátnak létezik rövidebb fazonú verziója is, valamint ugyanez a rendszer mellény formájában is megvásárolható, amit a már meglévő bármilyen motoros kabátunkkal együtt használhatunk.

Az Arai RX-7 Corsair jelzésű csúcsmodell a tavaly előtt leköszönő RX-7 RR IV típust váltotta le. Amint kézbe vesszük a versenysisakok királyát, azonnal megértjük, hogy az Arairól miért tudják még a nem-motoros körökben mozgók is, hogy a világ legjobb bukósisakjai. Az RX-7 Corsair belső kialakításának minősége egyedülálló, a plexi egy mozdulattal kivehető, menet közben tökéletesen szellőzik a pilóta fejének teljes felülete, mindemellett pedig egy ilyen sisak a lehető legnagyobb biztonságot garantálja. Az RX-7 Corsair alapvetően versenysisak, tehát az alapos szellőzés élvez prioritást a szélzajjal szemben, azonban az Arai még így sem mondható hangos sisaknak.



TartóstesztA Biker World által tesztre bocsátott Racer Team Spirit textildzsekije könnyű bélésének köszönhetően rövidebb-közepes utakra egyetlen pólóval is alkalmasnak bizonyult, esőben nem volt módunk kipróbálni. Hosszú útra Mező a Bering Cold Killer alsóruháját vette a Racer dzseki alá, a párosítás amely tökéletesen elegendőnek bizonyult a tavaszi 10-15 fokos napokon. A dzseki a KTM defektje során egy kisebb hard teszten is bizonyíthatott. A könyökprotektor jól vizsgázott, Mezőn az esésnek nyoma sem maradt, a dzseki ujja viszont kis helyen kiszakadt a rövid csúszásnak köszönhetően.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár