hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tartósteszt-motorjainkról 2007/03 A kedélyes télben továbbra is gyarapodtak a kilóméterek a tartósteszt motorjainkban.

TesztnaplóA Tomos ST mopedet továbbra is Moldvai kollégánk hajtja. Az ötvenes gép kilométerórája 2604-nél áll, tehát ebben az évben még biztosan végigkíséri szerkesztőségünket. Egyetlen apró hibát tapasztaltunk mostanában a szlovén kismotorral: kiakadt a kilométeróra spirál meghajtó csigájának kampója a kerékagyból. Ezt egy rutinos mozdulattal helyre lehetett tenni, így a futásteljesítmény továbbra is hiteles maradt.



Egyhangúan telnek a téli - a mégsem igazán téli napok a Hyosung GV 650 Aquila nyergében. A motor és jelenlegi pilótája, Bayer Petra kénytelen volt beérni Budapest változatos -hol száraz, hol nyálkás; helyenként sima, helyenként zötyögős- útjaival. Műszaki állapota változatlanul kielégítő. Bő termés nem született kilométer tekintetében az előző híradás óta; pár száz kilométerrel került több a számlálóba. Viszont megjött a gyárból az ősszel elszenvedett kapitális motorhiba elemzésének kiértékelése. Mivel a szelepvezetők túl rövidnek mutatkoztak a 650-es V-kettesnél, a Hyosung visszahívta az összes tulajdonos motorját ingyenes hengerfej cserére. A 2006-os évjárattól már az új szelepvezetővel lettek a motorok szerelve. A tesztmotort pont az átállás idejében gyártották, és rajta nem történt meg a csere.


TesztnaplóTesztnapló


Triumph Daytona 675 igen változatos programon ment keresztül. Először Paulovits Imre rendszeresítette Budapest körüli járgánynak és barangolt vele a Pilisben, majd elhatároztuk, hogy elindul a motor a Yeti Race-en. Ezért ismét fel kerültek az utángyártott üvegszálas idomok, amivel az őszi 200 mérföldes versenyen is ment a gép. Eredeti tervek szerint Lövey Ádám ment volna Tóth Zoltánnal, a Triumph importőr ügyvezető igazgatójával, valamint Karin Mairitsch osztrák újságírónővel. De aztán megbetegedett, majd Karin az edzésen egy előtte történt balesetből a pályára került olajfolton, egy negyedik teligázos balosban akkorát esett, hogy nem tudott indulni a versenyen, így Tóth Zoli egyedül maradt. A motort néhány hozott, valamint kölcsönkért alkatrészből sikerült a rajtig összefoltozni, igaz, az első futómű kicsit ferde maradt. De a karbon motorfedél védők mentették meg a motort a komolyabb kártól. Zoli úgy döntött, hogy Metzeler Sportec M3-al megy a Racetec K0 helyett, felvesz egy "túratempót", és így megy végig egyedül a két órás távon. Két tankolás és kis pihenésre kiállt összesen 24 percre, és így lett derék 33. a 66 indulóból! A kozmetikai kár mellett hibátlanul viselte a motor a strapát, most szép, új alkatrészeket kap, és folytatja a tesztet az utcán.


TesztnaplóAhogy utolsó számunkban írtuk, Mező elkísérte a II. Budapest-Bamako Rali motoros résztvevőit a 8000 km-es, öt európai, és négy afrikai országot érintő érdekesnek ígérkező útra. A frissen befogott tartósteszt KTM 990 Adventure a nagy útra felkészítésként mindössze egy csomagtartó rendszert, és egy Garmin ZÜMO 550 típusú GPS-t kapott, ez utóbbit a Navigate Kft-től. Maga a gép kellemes meglepetést okozott vezetőjének, aki eleinte tartott kicsit a 200 kg-os száraz tömegű "monstrumtól". Mező aggodalmai elsősorban a homokos szakaszokon való kezelhetőséggel voltak kapcsolatosak, és innen származtak a kellemes meglepetések is. A 990 Adventure a kemény homokfelszíneken és a süppedős, mély nyomokban, kellő sebességgel egyaránt könnyen navigálható volt. A kis fordulaton is meglehetősen nagy nyomaték nem egy szorult helyzetből mentett ki munkatársunkat. A túra során a motor számot adott képességeiről a sivatagban, a mauritán tengerpart különböző állagú homoktalajain, és Mali változatos földútjain. A részletes tapasztalatokról következő lapunkban számolunk be.

Ruha tartóstesztek

TesztnaplóTesztnapló


Endurós túraöltözéket, és egy könnyű kesztyűt, míg az Euromotortól a Mező már most elkezdte felújítani a szezonra szóló ruhatárát. Az RMC-től egy B-StarDiadora legújabb fejlesztésű endurócsizmáját, az MX5 Pro-t kapta kifejezetten a Bamako ralira.Tesztnapló
A ruházat remekül bevált, hiszen a Bering Cold Killer alsóruhájával a hűvöseb európai és marokkói szakaszokon is kényelmes viselet volt. A meleg mauritán és mali szakaszokon alsóruha nélkül hordta a B-Start, amely szellőzőrendszerének köszönhetően itt is elviselhető volt, a legmelegebb napokon pedig hálós protektoringgel, levett kabátujjakkal kifejezetten kellemes viselet lett. Különb érdekesség volt, hogy a tíz motoros közül négyen ugyanabban a ruhában indultak, de a ruházat már két alkalommal Varga Ákos Dakar szereplésén is bizonyított.
A Diadora csizmája nagyon kényelmes egész napos viseletnek bizonyult a hűvösebb és közepesen meleg szakaszokon, azonban később a különálló zselés bélés miatt túl meleg lett. Ezt a tényt többen orrfintorgással nyugtázták az esti táborozások alkalmával. Az igazán meleg napokon kellemesebb lett volna egy belső cipő nélküli csizma viselete. A kivehető bélés azonban nem csak nagyon kényelmes, de könnyebben is ápolható, tisztítható, mint az egyrészes csizmák belseje.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár