hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tartósteszt-motorjainkról 2007/01 Jelenleg azon igyekszünk, hogy - a Tomos Sprint ST, a Hyosung Aquila 650 és a Triumph Daytona 675 kivételével, melyeknek csak a jövő szezonra van tervezve a teszt vége - az összes tartóstesztet befejezzük az év végéig, illetve a hó beköszöntéséig.

Tartósteszt


Néhány esetben még kemény munka vár ránk, mivel még jó néhány kilométer hátra van még. A kis Tomos továbbra is Moldvai Tibornál szolgál a Budapesti hétköznapi elintéző utakon, eddig 1980 kilométert teljesített hibátlanul.


A Suzuki GSR 600-at visszahoztuk Horvátországból, de mivel még volt néhány kilométer hátra a szétszedésig, Gróf Miklóst bíztuk meg, hogy ezeket hétköznapi futárszolgálatával tegye bele, amit - néhány magántúrával kibővítve - boldogan meg is tett. A következő számban olvashatjuk, hogy bírta a gyűrődést a Suzuki GSX-R 600-as motorjával büszkélkedő, sportos naked bike.

A Hyosung GV 650 ismét forgalomba került, és azóta újra egészségesen rója Budapest útjait. A kényszerű nagyszerviz után teljesen megújodott, a henger cseréje mellett esztétikai és kisebb funkcionális hibáit is rendbe tették. Aztán újra van mibe akasztani a csizmasarkat az oldaltámaszon, mivel egy ideje hiányzott a bütyök róla. Emellett alapos mosdatáson esett át, így a városban több dicsérő szó éri nap, mint nap. A "kórházi ápolás" során olajcserére is sor került; így már csak egy olajcserés szervizre lesz szükség a szerkesztőségnél töltendő időszak alatt. Új fékbetéteket is kapott a motor, remélve, hogy ezek kitartanak a teszt végéig. Jelenleg az órája 19200 kilométert mutat. A kalandos életű motor - mind útjaival mind szervizkönyv tekintetében-, várhatóan a jövő év tavaszán megfutja a 25000. kilométert és utána… lássuk a medvét.

TartóstesztA KTM Super Duke-kal ment Kovács Patrik Horvátországba, hogy elhozza a Suzuki GSR 600-ast, majd amikor Budapestre ért, a két motor gumijai fel lettek cserélve. Az Avon Viper Sport már nem bírta volna a hátralévő 4000 kilométert, a Suzukin lévő Continental Conti Road Attack viszont még bőven jó volt erre, és így egy további típust próbálhattunk ki az osztrák streetfighteren. Ezután Paulovits Imre akart vele elmenni a Moto Morini 9 1/2 tesztelésére Olaszországba, de mivel aznap reggel érkezett Amerikából, és néhány órás szerkesztőségi munka után máris tovább kellett volna indulni, a kialvatlan, vörös szemes főszerkesztőt közös erőszakkal távol tartottuk a motortól. Helyette Kovács Patrik folytatta a kilométerhajszát az országhatárokon belül, és a Thermoflash újabb fejlesztéseit tesztelte, így eljutva lapzártáig a 47 700 kilométerállásig.


Úgy tűnik a Thermoflash fűthető ruha a Yamaha FZ1 Fazeren is megtette a hatását, mivel a múlt hónapban tervezett rövid túrák helyett, Zách Dániel több mint ötezer kilométert tett meg nyergében. A "minél gyorsabban, minél délebbre" elv jegyében Szicíliába ment, a visszaúttal együtt mindössze hat nap alatt. Az út előtt lecseréltettük a Yamaha gyári láncszettjét. Ezután már csak a rendszeres kenőspray használatra, illetve a kétszázötven kilométerenként szükséges tankolásra kellett figyelni. A késő őszből a narancsérlelő nyárba vezető kaland során napi tíz-tizenkét órát motorozott, és az ülés keménységét leszámítva ismét remek élményeket szerzett az ezres sport-túragéppel. Hazafelé alaposan kipróbálhatta a Thermoflash képességeit, hiszen az Alpokban, sötétedés után, mindössze három fok volt, ráadásul Riminitől Budapestig megállás nélkül esett az eső. A fűtött ruha és a motor is kiállta a próbát, most azon dolgozunk, hogy még ebben az évben összegyűjtjük az FZ1-esből hiányzó négyezer-kétszáz kilométert.

Tartósteszt 


A Suzuki VZR 1800 Intruder
élettempója lelassult kissé, ugyanis a szaporodó szerkesztőségi munkák miatt kevesebbet tudtuk használni a szép hosszú ősz során mint szerettük volna, még közel 5000 km hiányzik a tartóstesztből. Hibáról továbbra sem tudunk beszámolni, eddig rendíthetetlen biztonsággal rótta a kilométereket. A már eddig is kopott gumik cseréje már valóban halaszthatatlan, így még jobban billeg a városi rumplikon a nagytestű cirkáló, mint eddig (emlékeztetőül: 240 mm-es hátsó).
Feltűnt még, hogy a hűvösebb idő beköszöntével a nyári 6-6,5 helyett 7-7,5 literes fogyasztással kell számolnunk.



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár