hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tartósteszt-motorjainkról 2006/12 Vége felé jár a szezon, ideje megnézni tartósteszt motorjaink állapotát.

Tartósteszt motorjaink

Őrült ötlet? Hogy tényleg végét érje a KTM SuperDuke tartóstesztje még a tél végleges beköszöntése előtt, Paulovits Imre vele ment le a MotoGP motorok tesztelésére Valenciába. Az odaút még nem jelentett nagyobb nehézséget, mivel kisebb záporoktól eltekintve szép ideje volt, a hőmérséklet alig esett még az Alpokban, éjszaka sem tíz fok alá. Időközben tökéletesen működik a Thermoflash ruhafűtés - már meg is vásárolható -, így Paulovits 26 órás motorozás után vidáman érkezett meg Valenciába. Szinte elképzelhetetlen, mit segít hosszú távon a ruhafűtés, a megszokott fáradtságnak a legnagyobb részét a test kihűlése elleni energiatermelés adja. A visszautat főszerkesztőnk a Stilfser Jochon és a Reschenpasson keresztül tervezte, viszont egy északról lehúzódó hidegfront meghíusította a tervet. Hogy egyáltalán hómentesen hazaérjen a megpakolt motorral, Szlovénián és Horvátországon keresztül kellett jönni - hó helyett legalább csak zuhogó esőben. A SuperDuke zokszó nélkül állta a próbát, mindössze a láncot kellett utána feszíteni. Az Avon Viper Sport gumikon 8000 kilométer után hátul még 2,2, elöl 3,2 mm profil maradt. Jelenleg 44 500 kilométernél áll az óra.

Mióta a Tomos Sprint ST visszakerült Budapestre, Moldvai Tibor Miklós használta. Megnehezíti dolgát, hogy Hidegkúton pont a város dombos részén lakik, és néhány emelkedő pont a Tomos erejének azon határán van, amikor csak lendületből tud felkapaszkodni a második sebességfokozatban, de az egyes meg túl rövid neki, a váltó inkább tovább váltana. Moldvai még a motor rezgéseivel nem tud igazán kibékülni, azt mondja, folyamatosan csiszolja a fogait. Eddig 1390 kilométert tett meg a kis moped.

A Hyosung GV 650 Aquila nagyműtéten esett át. A leszakadt szelepek miatt tönkrement első hengert kicserélték a dugattyúval, a hengerfejjel együtt, és biztonság kedvéért az első hajtókart is, bár ez utóbbi még működött volna. A motor tehát újra összeszerelve várja a tartósteszt folytatását. A tél közeledte miatt a befejezésre már csak jövőre lesz mód.

A Suzuki GSR 600 horvát kollégáinknál néhányszáz kilométer híján elért a teszttáv végére. Lapzártánk után elmegyünk érte, majd itt is a szétszerelés következik.

A Triumph Daytona 675-tel ment ki Paulovits Imre a bécsi repülőtérre, ahonnan a gépe indult a Yamaha XVS 1300-as tesztjére Amerikába. Sűrű köd nehezítette az utat, viszont visszatérve az esős Újvilágból (felhőszakadás volt Észak-Karolinától New Yorkig) csodálatos napsütés várta. Így igazi örömmotorozás volt a hazaút, és a jó idő révén meg lett toldva a Daytona napi penzuma egy Euro-Ringes motorozással. Ezután Rozsos Ákos közlekedett vele főleg Budapest körül, igaz már nem a nyár közepi intenzitással. Jelenleg 24 300 kilométernél áll az óra.



Tartósteszt motorjaink 

A Yamaha FZ1 Fazerben az elmúlt hónapban nem gyűltek olyan látványosan a kilométerek, mint amikor Hollandiában utaztunk vele, de Zách Dániel a hétköznapokon is szívesen ül a Yamaha nyergébe. A vezetési élmény az enyhébb napokon ismét a régi, mivel a Yamaha gyorsszervizében egy garnitúra Metzeler Roadtec Z6 típusú túrasport gumit szereltek a Fazerre. Az eredeti első gumi még sokáig bírta volna csere nélkül, de nem találtunk azonos típusú hátsót, ezért döntöttünk mindkét abroncs cseréje mellett. A gyári lánc a lapzártáig összegyűjtött tizenötezer kilométernél az aszimmetrikus nyúlás jeleit mutatja, hamarosan azt is cserélni kell. Elhatároztuk, hogy amíg csak tehetjük, nem mondunk le az FZ1-es jelentette örömökről, ezért lapzárakor a Yamahát is felszereltük a Thermoflash fűtött ruha hőcserélő egységével. Az ezres naked bike a tanktáskába épített változatot kapta.

A Suzuki Intruder 1800 háza táján minden a legnagyobb rendben van, időközben átesett az esedékes 18 000 km-es szervizen, ahol utánajártak az utolsó utakon ismét megjelenő hűtőfolyadékszivárgás okának. Megkönnyebbülésünkre nem a tömítések hibája volt a szivárgás oka, mindössze a két henger között lévő hűtőfolyadékcső szorítóbilincse lazult le. Ennek meghúzása után a hiba tökéletesen megszűnt. A Dunlop Sportmax gumik már a végletekig elkoptak, a közeljövőben bekövetkezik cseréjük. A Müce Choppers által készített háttámla-csomagtartó-oldaltáska tartó együttes tetszést arat amerre a motor megfordul, és a mi életünk is könnyebb így vele, mert végre kultúráltan pakolhatunk a motorra, valamint az utasnak is biztonságosabb így utaznia, hiszen az Intruder brutális gyorsításokra képes.

Tartósteszt motorjaink



2010-10-27 06:35:00

Mintha mostanság kevesebb lenne a tesztmotor.................

2010-01-30 16:41:48

Hát ez a teszt se most,volt!De jó teszt volt!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár