hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tartósteszt-motorjainkról 2006/09 Lássuk mi a helyzet tartósteszt-motorjainkkal szeptemberben: Honda Zoomer, Tomos Sprint ST, Hyosung Aquila 250, Hyosung GV 650 Aquila, Suzuki GSR 600, Triumph Daytona 675, KTM SuperDuke, Suzuki Intruder M1800.


Tartósteszt

Ötezer-hétszáz kilométeres túrát teljesített a Suzuki GSR600-as három hét alatt. Mivel túl későn rendeltük meg hozzá a gyári túrafelszereléseket, az indulás előtt egy nappal Kinczel Csaba sietett a szerkesztőség segítségére, és mesteri kezei a korábban beszerzett puha oldaltáskák, illetve nagyméretű tanktáska mellé, egy topcase tartót készített acéllemezből. A Németországon, Belgiumon, Franciaországon, Olaszországon és Ausztrián átvezető túrán a Suzuki semmilyen rendellenességet nem produkált. Hátsó rugóstagját a két személy és a harminc kiló csomag miatt egy fokozat híján a legfeszesebbre állítottuk, így a gép futása stabil maradt és a gyakoribb váltóhasználaton kívül semmi utalt arra, hogy a kompakt naked bike határait feszegetjük. Menet közben csupán a rendszeres lánckenésre és egy alkalommal feszesség állításra volt szükség, hogy a GSR600-as zokszó nélkül szelje át az Alpokat, húzzon végig Franciaországon és tegyen néhány csillagtúrát a Cote D’ Azur tengerparti útjain. Hazaérve pont esedékes lett a 18 000-res szerviz. A Continental  Road Attack nagyon jól bírja a kilométereket, tízezer kilométer után még mindig van rajtuk elöl 3,7, hátul 3,6 mm maradék profil.

A Honda Zoomer-t Moldvai Tibor Miklós legnagyobb szomorúságára 5000-re kilométerállásnál vissza kellett adni lengyel kollégáinknak. Még utoljára Paulovits Imre használta depomotorként a Brnoi Alpok-Adria kupán, majd felkerült a lengyel rendszámú utánfutóra, és irány Wroclaw.

A Tomos Sprint ST tartós-tesztjéhez először megkerestük a célközeget. Mivel főleg vidéki emberek használják az automata mopedeket mindennapi elintézéseikre, tesztpéldányunkat rábíztuk Kupeczik Pál nyugdíjas mérnökre, aki Szabadszállás és környékén használja a kis Tomost. A bejáratási időszak után valamennyit nőtt a kis kétütemű ereje és dinamizmusa. A fő gondot a rossz utak jelentik neki, itt néha felütnek a rugós tagok. Az üléspárna túl lágyra sikerült, azonnal átüli az ember. A fogasztás viszont sokszor a két litert sem éri el.

Tartósteszt 

Egy erdélyi és egy szlovákiai túra után már csak annyi kilométer volt hátra a Hyosung Aquila 250-es teszttávjából, hogy visszajusson lábon Lengyelországba. Pozsgai Szilvia nagyon megkedvelte a kis cruisert ezen a három úton, annak ellenére, hogy jó néhányszor elázott rajta. Ekkor jött rá, hogy a gyújtás nagyjából két órát bírja az esőt, utána elkezd durrogni a motor. Hogy a gyertyapipánál vagy a kábelnál volt a beázó rész, azt majd a szétszedésnél próbáljuk kideríteni. A lengyel vezérképviseletnél fogják szétszedni, terveink szerint már a következő számunkban beszámolhatunk a végeredményről.

Tartósteszt

 

Az újra csatasorba állított  Hyosung GV 650 egyből nagy úttal kezdett. Bayer Petra és barátnője, Varga Viktória hatalmas nyugat-európai útra indultak a dél-koreai cruiserrel. A két hölgy két hét alatt közel 5600 km-t tett meg Ausztrián, Németországon, Svájcon, Franciaországon, Spanyolországon, Olaszországon keresztül. A hol esős, hol pedig forró napos időben a Hyosung remekül teljesítette a távot két fővel, és két főre való poggyásszal. Kedves Olvasók, kérjük, vegyék figyelembe a poggyászok említésénél, hogy két hölgy (!) kétheti holmiját szállította a mindössze 650 cm3-es gép. Műszaki probléma nem merült fel az út során, mindössze egyszer, rövid időre fordult elő, hogy a sebességkijelző makrancoskodott, és folyamatosan 36 km/órát mutatott a tényleges sebességtől függetlenül. Ezután a Hyosung 250-es testvérét kíséri el Horváth Zoltánnal és barátnőjével Lengyelországba. Órájában jelenleg 14 600 km van.

A Triumph Daytona egy németországi túrát teljesített zokszó nélkül Rozsos Ákossal, azóta ismét Magyarországon falja a kilométereket. A Metzeler Racetch K3-as gumikat sem  fogyasztja jobban a háromhengeres, mint a Pirelli Dragon Supercorsát, 6000 kilométer után még bőven több mint a fele megmaradt a mintázatból.


Tartósteszt

A KTM SuperDuke megjárta Paulovits Imrével és Budur Gabival a Brnoi Superbike-vb fordulóját, mindössze annyi volt az észrevétel, hogy ekkora útra nem igazán alkalmas két személyre a KTM streetfightere, mert a hátsó ülés túl kemény. A fogyasztás az elektronika újratöltése után valamelyest visszament, igaz, nem a múlt nyáron mért legkedvezőbb értékekig, jelenleg 6,8 liter körül jár.

Tóth Roland ment elmotorozott a fekete KTM-mel a sárvári találkozóra, majd a Balaton melletti fellépése után a Pilisi Sólymok találkozóját ejtette útba hazafelé menet, és teljesen oda volt a motor robbanékonyságától, futóművétől és fékeitől. Jelenleg 35 800 kilométert tett meg a kéthengeres, újabb panasz nem jelentkezett. A Metzeler Sportec M3 elöl/hátul a végét járja. Az első gumi 20 000 kilométert bírt, ezalatt kopott el két hátsó. Ahogy az első gumi a vége felé ért - ugyanúgy mint a Pirelli Diablonál - kezdett pontatlanabb lenni a kormányzási érzés.


Tartósteszt

A Suzuki Intruder M1800, hivatalos kódnevén VZR zömmel belföldi szolgálatot teljesített, egyetlen egy őrségi, szlovéniai, horvátországi tengerparti kiruccanást leszámítva.

Ezen a hosszabb úton végre kamatoztathatta véget nem érő tolóerejét, dinamizmusát, amelyet a városi napi életben ritkán volt alkalma megcsillantani. Minden további nélkül lehet vele tartósan 140-160 km/órás sebességgel utazni annak ellenére, hogy nincs rajta szélvédő. Az áramvonalasított lámpaidom, és műszerfal biztosít annyi szélvédelmet, amennyire 140-es tempónál szükség lehet. Ha vezetőjét nem zavarja a szélnyomás, 200 km/óra fölötti tempó érhető el vele. Továbbra is szinte unalmasan tökéletesen működik, semmiféle műszaki probléma nem nehezítette vezetőjének életét. Egyetlen gyenge pontnak a váltó tűnik, egyesből kettesbe rendszeresen recsegő hang kíséretében lehet váltani. Az előre szerelt kormány miatt meglehetősen ki kell nyújtózkodni rajta, ettől egy idő multán húzódnak a 180 cm körüli motorosok hátizmai. Kilométerórája 10 600 km-t mutat.


További tartósteszteinket itt olvashatják!



2008-11-20 10:33:58

Nagyon jó a gsr 600-as

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár