hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tartósteszt-motorjainkról 2006/05 Az előző hónapokban a hó gátolta a tesztelést, most annak olvadása.

Elöntötte a Duna a Hajógyári szigetet, szerkesztőségünk székhelyét. Paulovits Imre útlevele is az irodában rekedt, így nem tudott elutazni a BMW dél-afrikai tesztjére, a német kollégáktól kellett segítséget kérni. Aztán amikor már megint behajtható volt a sziget, a transzformátorház még mindig víz alatt állt, így a Yamaha Hungáriától kölcsönkért, 3,5 kilowattos aggregát gondoskodott átmenetileg a szerkesztőségi számítógéprendszer üzemeléséről - rendkívül megbízhatóan


Tartósteszt motorok 2006/05

A Beta Alp 4.0 tartóstesztje kisé elhúzódott, de egyszer számára is letelik a kitűzött 25 000 km. Következő számunkban  - ha minden jól megy - már a teszteredményekről is beszámolhatunk. A 2006-os szezonban volt már téli motorostalálkozón, majd pedig a Bükk még jeges-havas murvás útjain keresztül meglátogatta a Miskolci Motorkiállítást. Műszaki hibáról továbbra sem tudunk beszámolni, bár az említett bükki utazást egy kuplungbovden-szakadás nehezítette meg.

Tartósteszt motorok 2006/05

A Hyosung GV 250 mellé beüzemeltük annak nagytestvérét, a GV 650 Aquilát is. Közösen vágott neki velük az országnak Kovács Patrik és Molnár Dénes a húsvéti héten. A négy napos Túrán az ország összes nagyvárosát bejárták, keresztülgurultak Miskolcon, Debrecenen, Békéscsabán, Pécsen, Szegeden, Siófokon, Veszprémen és Győrön, valamint a Bakony kanyarjaiban is kipróbálták a motorok képességeit. A GV 250 gond nélkül teljesítette a távot, kilométerórája most 18 200-nál áll, azonban gumijai nemsokára cserére szorulnak. A GV 650-nel akadtak kisebb gondok, az ezres szerviz után a kilométer számlálója meghibásodott és 100-150 méterenként ugrik egy kilométert. De a közös motorozás alapján tudjuk a megtett távot, ami eddig 2700 kilométer. Néha az indítással is akadtak gondok, valószínűleg a kuplung behúzását érzékelő biztonsági relével lehet probléma, mert a kuplung néhány behúzása-kiengedése után indul be a motor. A harmadik furcsaságot Győrben produkálta a nagy GV, ugyanis városi használatnál egyszer csak beragadt a hátsó fék. Érdekes módon olyan volt, mintha felforrt volna a fékfolyadék, és szétfeszítette volna a rendszert. 10 perces várakozás után a - kézzel is tapinthatóan - forró féknyereg és fékcső visszahűlt és gond nélkül működött tovább. Ugyanez megismétlődött Budapesten is. Az apróságokat leszámítva a két Hyosung nagyon kellemes útitársnak bizonyult az Országtúrán és pilótáikat hidegben, szélviharban és áztató esőben is keresztülgurították az országon.

Tartósteszt motorok 2006/05

A KTM SuperDuke-kal először Paulovits Imre utazott ki a Moto Guzzi gyárban, az olaszok 2006-os modelljeinek tesztelésére. Ott pont elkezdett esni az eső, amikor haza indult, de mivel a túra előtt beruházott egy vadonatúj Bering esőruhára hozzávaló esőcsizmával és kesztyűvel, szárazon megúszta. Az Alpokban, a fagypont körüli hőmérsékletnél a Thermoflash alsóruha kimondottan segített. Így reggelre pont megérkezett időben az Euro-Ringre, ahol versenymotorja várta az Oldtimer bajnokság első fordulójára.

Tartósteszt motorok 2006/05

A húsvéti hétvégét a SuperDuke Ausztriában töltötte, Gábor Dániel és illés István közös alpesi túrára vitték a nemrég beüzemelt Triumph Daytona 675-tel. Az angol háromhengeres a 0 kilométeres átadásnál még igen szorosan forgott, kopogott, csattogott, nem véletlenül írja elő a gyár a maximálisan 5000-res percenkénti fordulatot az első 400 kilométerre. Ezt Moldvai Tibor szenvedte végig, de így legalább volt ideje nézelődni a teljesen eláradt Dunakanyarban. Minden megtett kilométerrel érezhető volt, hogy az erőforrás szabadabban és szabadabban jár. Miután 1200 kilométer után le lett cserélve az olaj és túlhaladt a kis háromhengeres az 1600 kilométeres bejáratási szakaszon, már teljesen csendesen is finoman járt, az eleinte nagyon csontos váltó is megpuhult. Nagyon kis kezes kompakt jószág, a teljesítményleadása nagyon finom és egyenletes. Hosszú távon viszont még az országúton is fárasztó az üléspozíciója. Éjszaka nem igazán élvezetesek a kanyargós utak, mert a dupla fényszóró túlságosan kifelé világít a kanyarokban. Ezt viszont ellensúlyozza nappal a játszi fordulékonysága és a nagyon finom fékek és teljesítményleadás. Hamarosan szénszálas tartozékok kerülnek fel rá, a nyáron a tervek szerint még komolyabb átalakításon is át fog menni. Jelenleg 2750 kilométer áll az órájában. A SuperDuke 21 500-nál tart, ismét előjött a finom olajköd a karterszuszogó bilincse alatt. Nagyon jól bírják a Metzeler Sportec M3-as gumik: 5500 kilométer után még nem szögletesedett ki, és elöl még mindig 4,0, hátul 5,0 milliméter maradékprofil van rajta.



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár