hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tartósteszt-motorjainkról 2006/03 Így a tél vége felé lássuk, hogy állnak a tartósteszt motorjaink.

Tartósteszt motorok 2006/03

Igen szigorú ez a tél, és a havas, szinte állandóan sózott utakon nem igazán akartuk veszélyeztetni tartósteszt-motorjaink épségét. Egyedül a Beta Alp 4.0 triálenduro rója szemrebbenés nélkül kilométereit. A zord tél ellenére február legelején Náray Ferenccel megjárta a tokaji téli motorostalálkozót, ahol kis túlzással egyedüli motor volt, messzebbről legalább is senki nem érkezett két keréken. Ha pár naponta használjuk, akkor biztosan könnyen indul, nulla fok fölött nincs is indítási probléma vele. A mínuszos téli igénybevétel során azt tapasztaltuk, hogy a sűrűvé váló villaolaj miatt bekeményedik a rugózása. Újabban pedig - az utolsó olajcsere óta - nehéz megtalálni az üres fokozatot. Jelenleg 21 650 km-t mutat kilométerórája.

A Thermoflash fűtött alsóruha tesztjére  egy vízhűtéses motorra volt szükségünk, így erre a Beta nem volt alkalmas, másik motort kellett választani. A Hyosung lég/olajhűtésű, tehát ez sem adta magát. Így pont a legagresszívabb motorunk maradt, a KTM SuperDuke. Már két hónapja téli álmot aludt, mivel a tervezett spanyolországi túra nem jött össze. Mínusz 14 fok volt, amikor ennyi idő után először ismét beindítottuk - és pöccre röffent! Lehet mondani sok mindent az elektronika és a modern motorvezérlések ellen, de az biztos, hogy egy karburátoros, berúgókaros motornál igen megszenvedtük volna ezt a mutatványt.

Miután felszereltük a vadonatúj Metzeler Sportec M3-as gumikat és beszerelték a Termoflash fűtőrendszert, Paulovits Imre összekötötte a kötelességet a hasznossal, és a teszt útvonalának Budapest-Bécs-Budapestet választotta, mivel ott át kellett venni két dugattyút Yeti Race partnerétől, Martin Loicht-tól, és az osztrák professzornak leszállítani két hengerfejet. Bécsben megérkezve Paulovits generációk közötti problémával szembesült. Loicht - aki egész télen motorral jár dolgozni - tíz éves lánya azzal fogadta: "Te még hülyébb vagy az apámnál!"

Tartósteszt motorok 2006/03

De nem csak neki, az osztrák rendőrségnek is gyanús volt a tesztút. Kétszer is igazoltatták a fekete motorost, amikor a rendszer felmelegítésére autópálya parkolókban járatta a motort. "Ismerje el, eléggé szokatlan, hogy valaki ilyen időben éjszaka ilyen motorral közlekedik."

Aztán jött még egy kis finomító: a határnál elkezdett esni a hó, Győrtől sűrű hóvihar következett, Tatabányától meg zárt hótakaró alakult ki az autópályán. Ez jól edzi a finommotorikát egy olyan spontán erőforrással ellátott motornál, mint a SuperDuke, főleg ha az hátul utcai mintázatú 180-as gumin gördül! Paulovits legalább is saját bevallása szerint régen gyakorolt annyi önmérsékletet motorozás közben, mint az út utolsó 60 kilométerén. Ennél a tempónál a Thermoflash viszont kifogástalanul fűtött.

A Metzeler Sportec M3 különben az ilyen hideg időben is még egészen jól tapad. De a nyálkás utakon akkor is nagyon óvatosnak kell lenni. Különben ha valaki ilyen időben elő veszi motorját - ha süt a nap, és kellő mértékben felöltözünk, - 10 fokban is csodaszép élményeket nyújt a motorozás - néhány dolgot nem árt megjegyezni. Minden este le kell mosni langyos vízzel a motort, és bő vizes slaggal kimosni minden elérhető zugát, mert a szórósó rendkívül agresszív és csúnyán kikezdi a nem lefestett fém alkatrészeket. A láncot is át kell mosni, majd lefújni, mert az különösen csúnyán rozsdásodik a sótól. A SuperDuke motorblokkja szerencsére szinterezett, alig vannak rajta kezeletlen alumínium alkatrészek, a kipufogó rozsdamentes acélból van. Mégis minden utat vagy egy órás mosás követte.



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár