hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Apa, kezdődik!

A Honda CRF250R-t 50 üzemórán keresztül nyúzzuk - körülbelül ennyit bír az első nagyszervízig - majd szétszedjük és megvizsgáljuk.

Tesztnapló 2008/03

A CRF gyári műanyag idomai helyett UFO gyártmányú idomszettel szereltük fel a motort.

Mindenekelőtt üzemóra-számlálót szereltünk a CRF-re, amely a motor rezgéseit érzékeli, így csak akkor számol, mikor a blokk valóban működik. A gyár 25 üzemórát ír elő a dugattyúcsere periódusaiként, ám ez állandó versenyhasználatot feltételez. A tapasztalat évek óta azt mutatja: amennyiben nem versenyzésre használjuk négyütemű krosszmotorunkat, úgy 50 üzemóra elteltével javasolt a dugattyú cseréje, valamint a hengerfej átvizsgálása. Ekkor esedékes a szívószelepek cseréje is, mert a szeleptányér ilyenkorra már elvékonyodik, így hiába csiszolják be, nem zár rendesen, minek eredményeképp sűrűn kell hézagot állítani. Ha azt tapasztaljuk, hogy motorunk melegen nehezen indul, akkor kezdhetünk gyanakodni a fenti problémára. 

Tesztnapló 2008/03

Az üzemóra számlálót az első beindítás előtt felszereltük, majd pontosan 50 üzemóra elteltével szétszedjük a motort.

Mi itt még nem tartunk, az első járatás alkalmával a gyáli krosszpálya melletti sártengerben (maga a pálya járhatatlan volt) 1,2 üzemóra került a motorba. Az első olajcsere 5 üzemóra elteltével következik. A hosszabb élettartamra felkészítő bejáratást Tarsoly Zsolt két üzemanyagtank tartalmának elfüstölésében állapította meg, így az elején óvatosabban bánunk a négyütemű Hondával és kerüljük a teligázas gyorsításokat és a tiltásig forgatást.

Tesztnapló 2008/03

A Honda CRF250R-hez a következő extra gyári tartozékokat kapjuk: dugattyú gyűrűkkel, csapszeggel, seger-gyűrűvel, olajszűrő, levegőszűrő, fúvóka készlet, tömítés készlet (több alkalomra), kuplung- és fékkar, hátsó fékbetét, gyertya, küllőkulcs és egy telefonkönyv méretű, mindenre kiterjedő gyári leírás

Fontos tudni, hogy a krosszmotorokat nem endurózásra tervezték. Változatos etapokra valók, ahol a dinamikus gyorsítás és fékezés egyfolytában váltja egymást. Ha órákon át magas fordulaton tartva utazunk rajta, vagyis ritkán vesszük el a gázt, akkor számíthatunk rá, hogy hamarabb elállítódnak az alkatrészek. (Természetesen a lassabb, poroszkálós endurózás nem tartozik ide.)

Tesztnapló 2008/03

A CRF könnyed irányíthatósága a sáros, alattomosan csúszós állapotú pályán kifejezetten jól jött. A széria krosszmotoron első ízben megjelenő kormánylengés-csillapítónak egyelőre, ilyen körülmények között sem előnyét, sem hátrányát nem éreztük, ezért alig várjuk már az igazi éles bevetést, melyhez alkalom adtán profi versenyzőket is igénybe veszünk. Az üzemórás teszt tehát elkezdődött, az újabb részletek közléséig pedig álljon itt néhány krosszmotorokkal kapcsolatos jó tanács.
 
 
 
Jó tanácsok
 

Új motor vásárlása esetén a legelső beindítás előtt érdemes begyúrni a levegőszűrőt légszűrő olajjal.
 
A küllőket az első használat előtt érdemes érzéssel (nem túlzottan megfeszítve) utánhúzni, majd rendszeres időközönként leellenőrizni. A hátsó lánckerék csavarjait is jó, ha időnként leellenőrizzük és szükség esetén utána húzzuk.
 
Az első futóműben felgyülemlett felesleges levegőt minden motorozás után engedjük ki a villa tetején található csavar nyitásával.

Tesztnapló 2008/03

A kondenzvíz elvezető cső (a blokk alatt) kupakját időnként távolítsuk el és eresszük ki az esetleg összegyűlt felesleges folyadékot. Ha túl sok folyadék áll benne, előfordulhat, hogy a motor nehezen indul.

Tesztnapló 2008/03
Gőzborotvázásnál figyeljünk arra, hogy a csapágyak környékét ne érje túl közelről a nagynyomású vízsugár. Az ülés környékén található nyílásokat érdemes leragasztani a mosás idejére, hogy a víz ne juthasson be közvetlenül a levegőszűrőhöz.


Tesztnapló 2008/03

Tarsoly Zsolt (Honda T.S. Integral, tel: 06 (53) 500-699) maga is szerel és terepmotorozik. Rendszeresen jár krosszpályákra, tesztnapokat, versenyeket szervez, legutóbb pedig részt vett a Budapest-Bamako ralin egy 1992-es Honda Transalp nyergében. Emellett motokrossz versenyzőket is segít, ezért 2003-ban útjára indította a Honda T.S. Integral Motocross Team-et, amit 2004-től már a Honda Hungary is támogat. 2008-ban Soóky Zsolt és Bencsik István lesznek a versenyzőik.

A cikk folytatódik, kérjük lapozz!
 
1 | 2
A Triumph Daytona 675 Paulovits Imrével túl van egy újabb hosszú úton. Imre és a motor Borsay Szabolcs furgonjában utazott egy gyárlátogatásra a német, nordhorni székhelyű Wilbers futómű-elemeket gyártó céghez. A látogatás után Imre már a motorral folytatta útját: Nordhornból Stuttgartba ment, majd onnan Budapestre. A szokatlanul jó időjárású januári hétvégéken Simon József ment pár szár kilométert a motorral. A motor órájában jelenleg 43553 km van.


Tesztnapló 2008/03Egy újabb rendszám-elhagyást megelőzendő a DanGer Bikes-tól (06(20)532-6437) kaptunk egy ValterMoto rendszám-táblatartót világítással és egy pár kisméretű Motrax indexet. A típusfüggő és univerzális változatokban kapható rendszám-táblatartó fémből van, ami amellett, hogy erősebb és könnyebb, mint a gyári, esztétikailag is javít a motor külsején. A Motrax indexek többféle formában és burkolat-színben, ledes és hagyományos izzós változatban állnak rendelkezésre. Az összes alkatrész E-jelzésű, tehát megfelel a KRESZ szabályainak. Fényerejüket bevizsgálandó, végeztünk egy összehasonlító-tesztet. A gyári mellett két-két kisebb, különböző formájú hagyományos izzós és ledes tuning index fényerő (lux) kibocsátását és szórását vizsgáltuk meg. Összehasonlítás képpen: a gyári irányjelzők 1900 lux fényerőt bocsátanak ki. A Motrax Micro Oval utángyártott index ennél is erősebbet, 2100 luxot produkált, a másik pedig a gyárinál alig gyengébb, 1800-at. A ledes változatok közül az egyiknek csak 600-at, a másinak 200-at mértünk.

Szórás tekintetében a legjobbat ugyanez a Micro Oval típus nyújtotta. Majd a sorrend: a gyári, a másik, izzós utángyártott index, végül pedig a két ledes index szerepelt minimális különbséggel. Tehát annak ellenére, hogy mindegyik irányjelző megfelel a KRESZ-szabályainak, az észlelhetőséget tekintve jelentős eltéréseket tapasztaltunk. Saját biztonságunk érdekében érdemes megfontoltan választani!

Tesztnapló 2008/03

Megjött a Tomos Sprint ST-hez a IRC SN23 Urban Master Snow hógumi, és úgy fest, a hó megijedt tőle. Mert még az nap, amikor megérkezett, elkezdődött a nagy olvadás, és azóta egy tenyérnyi hó nem található a környéken. Így egyelőre maradt a Tomos nyári Sava gumija, ami még hidegben is igen jól viselkedik. Várjuk a havat, hogy próbára tehessük az SN 23-asokat.



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár