hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tartósteszt-motorjaink 2008/02 A téli időjárásban nem sokat gyarapodtak a kilométerek a motorokban, egyedül Paulovits Imre az, akinek még mindig nincs elég hideg ahhoz, hogy motorral járjon.

Tartósteszt-motorjaink 2008/02

A nyáron visszaadtuk a Tomos Sprint ST-t a szervizbe, hogy orvosolják a teljesítménycsökkenést. Kiderült, hogy csak a gázbovdent kellett utána állítani, de aztán valahogy ott felejtettük a kis segédmotort, mivel mindenki avval volt elfoglalva, hogy a nagyokban szaporodjanak a kilométerek. Az első hó beköszöntésével viszont Paulovits gyorsan visszaemlékezett rá, elhozta, és azóta buzgón gyártott is bele 400 kilométert, így a moped kilométer számlálója túllépte a 3100-at. Váratlan esemény nem érte. Egyetlen kellemetlenség, hogy az egyszerű hidegindító szerkezet, ami egy légtorok csappantyúból áll, ami azonnal megint felugrik, ha teligázt húzunk, a téli hidegben akrobatikus mutatványokra kényszerít. Amíg zárja a légtorkot, olyan erőtlen a motor, hogy már sík úton is alig gyorsul, ha viszont felpattant, az első gázvétel után ismét elalszik a motor, mert még kellene a keverék dúsítása. Ilyenkor csak az segít, ha gázelvételkor lenyúlunk a jobboldali oldalfedélhez, eltaláljuk a félcentis kart, és ismét lenyomjuk. Mínusz fokokban ezt az első egy percben minden gázelvételnél megismételhetjük - vagy addig járatjuk a motort állványon, amíg kellő módon felmelegszik.

A szlovén moped könnyed kezelhetősége, kis súlya, alacsony ülésmagassága és a tény, hogy mindkét fék kézzel kezelhető, viszont a havas utakon kimondottan megkönnyíti a vezetést. Hamarosan megérkezik hozzá egy garnitúra IRC SN-23 hógumi, kíváncsiak vagyunk, mennyire lehet velük még fokozni a téli menetképességet. Paulovits meg már szerzett egy tartalék blokkot, és valami aljas műveleten töri a fejét. Érthetetlen nagymotor meggyalázásról susmog, és feltűnően sok régi haverja került hirtelen elő a hírhedt 50-es korszakából.


Tartósteszt-motorjaink 2008/02
Kellemetlen meglepetés sportmotorral: éjszaka leesett a hó, de a Triumph épségben visszaért

A legutolsó számban felelős kiadónk hasznos tanáccsal látta el az olvasókat a téli motorozáshoz. Benne például leírta, hogy ilyenkor a sportmotorok teljesen alkalmatlanok. Ennek dacára jó sokat közlekedett a Triumph Daytona 675-össel, hogy gyártsa bele a kilométereket. De aztán egy éjszaka leesett a hó, és nem volt más, amivel be tudott volna jönni a szerkesztőségbe. Valahogy épségben behozta a tűzpiros angol telivért, de a hideg ellenére igen izzadtnak tűnt, és csak annyit mondott, hogy letesztelte még egyszer, és teljes mértékben igaz, amit az utolsó számban írt. A Triumph kilométerórája jelenleg 42 562-nél áll, várhatóan egészen addig, mint nem hómentesek ismét az utak.
 
A KTM 990 Adventure a szerviz óta csak keveset ment, várja a Budapest-Bamako rajtját, addig is Mező János használta Budapest környékén. Viszont a központi számítógép újraprogramozása meghozta a hatását: ismét nagyon lágyan veszi a gázt a túraenduro, és már nem ál le a motor váratlanul gázelvétel után.


Tartósteszt-motorjaink 2008/02
Bivalyidomítás: igen óvatosan kell bánni a nyomatékkal ilyen utakon

A Suzuki Bandit 1250 súlya és hatalmas nyomatéka miatt szintén nem az a típus, amit ajánlunk a téli motorozásra, mégis szaporodta belé a kilométerek. Simon József kétcsatlakozós Thermoflash-sel ellátva megmotoroztatta vele barátnőjét, majd csatlakozott vele a motoros mikulásokhoz. Karácsony előtt meg a két oldaldoboz és a topcase hasznát vettük, amikor néhány kedves partnerünknek ajándékot szállított ki a szerkesztőség, és senki nem akart autóval a dugóban állni. Közben meg a felelős (?) kiadónk nyúzta a motort a téli utakon. Jelenleg 29 300 kilométernél tart a számláló.



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár