hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tesztnapló A kis DL teljesítette a távot, a Daytona nyugat-európai úton volt, a KTM szervízben járt...

Tesztnapló 2008/01
Észrevétlenül és megbízhatóan szolgált tavasztól december elejéig a Suzuki DL 650-es. A kis V-Strom túl van huszonötezer kilométeren és még a gyári gumiabroncsait sem kellett lecserélnünk a tartósteszt során.

Teljesítette a 25 000 kilométeres teszttávot a Suzuki DL 650 V-Strom. Paulovits Imre elhatározta, hogy befejezi a tesztet lapzártáig, így minden nap a kéthengeres túraendurót használta Budapesten és környékén. A beköszöntött tél kicsit megnehezítette a feladatot, de a V-Strom a hóban is megbízhatóan teljesített és szerencsére bukás nélkül megúszta a téli kiképzést. Váratlan esemény nem történt, sőt, egy garnitúra gumival végigbírta a távot. Most megy vissza a Full Gas szervizébe és vár a szétszedésre. A következő számban láthatjuk, belül is olyan jól bírta-e a közkedvelt 650-es a gyűrődést.


Tesztnapló 2008/01
Kilométerekre volt szükség, ezért egyetlen sportmotorunkat távoli tájak felé indítottuk. A Triumph Daytona 675 derekasan bírkózott meg a nyugati-európai feladatával.

 Mi a jó motoros túrák minimális kelléke? Talán viccnek tűnik a válasz, hogy egy sportmotor, pedig az elmúlt hónapban bebizonyosodott, hogy még feszes futóművű, első látásra kényelmetlen gyorsasági géppel is lehet élvezetesen utazni. A Triumph 675 Daytonával már több munkatársunk is tett hosszabb-rövidebb kirándulásokat. A motor többször járt külföldön és eddig senki nem panaszkodott sajgó izületekre és elgémberedett végtagokra. Zách Dániel ennek ellenére szkeptikus volt, amikor azt a feladatot kapta, hogy egy hét alatt, minél több kilométert tegyen meg az angol sportgéppel. A tél, a minden pillanatban várható havazás és a motor nehézkes pakolhatósága sem kecsegetettek túl sok jóval, amikor Dani elindult. A hosszú távon kivédhetetlen áthűlés ellen most is Thermoflash ruhafűtés segítette kollégánkat, melyet a Daytonára is könnyedén fel lehet szerelni. A leghatékonyabb ismert fűtési rendszer ugyan elvette egy nagy tanktáska helyét, így főként a parányi hátsó ülésre szíjazott tengerész zsákba fértek el az úti holmik. Hamar kiderült, hogy igaza van azoknak, akik szerint autópálya tempónál megtartja az előre dőlő vezetőt a menetszél, így csuklóira és hátára kevesebb izommunka vár. A túra szakadó esőben indult az Alpokon át Genováig, a Côte d’Azur-ön végigszaladva kora nyári időben folytatódott, és innen már nem volt megállás Madridig, ahová a Pireneusokat Tesztnapló 2008/01átszelve, éjszaka jutott el Dani és a Triumph. A spanyol fővárosban tett rövid látogatás után Baszk földön keresztül ismét Franciaország felé kanyarodott a furcsa páros, hogy Bordeaux érintésével Párizst elhagyva Brüsszelben tegyék tiszteletüket. Innen egyetlen nekiiramodással tértek vissza Budapestre, összesen 5800 kilométerrel a hátuk mögött.

A 675 Daytona százas utazóátlagot tartva körülbelül hat litert fogyasztott, így kétszázharminc kilométerenként kellett benzinkúthoz sietnie. Már az indulás előtt nyikorgó hangot hallatott a kipufogó elektronikus fojtószelepe, a motorproblémára figyelmeztető lámpa az út folyamán végig világított, de ez nem okozott fennakadást. A háromhengeres rugalmas karaktere, hörgő hangja és a csomagoktól bizarr megjelenése mindenhol sok érdeklődőt vonzott, akik alig akarták elhinni, hogy ebben az évszakban is lehet örömteli a motorozás. Ilyenkor Dani röviden bemutatta a magyar fejlesztésű ruhafűtés működését, a menetszél, kényelemre gyakorolt jótékony hatását, majd egy szempillantás alatt tűnt el ismét a csodálkozó tekintetek elől.


Tesztnapló 2008/01
Dobozok nélkül még egy BMW is lehet karcsú, legalábbis ezt mutatja az R1200RT a városi használat közben. Ahol a motor orra elfér, ott a fara is biztosan átbújik a forgalomban.

Továbbra is a városban és annak környékén tölti munkás hétköznapjait a BMW R1200RT. Amit korábban nehezen tudtunk elképzelni, mára kézzelfogható valósággá vált, monumentális túramotorunk kiválóan alkalmas a dugókerülésre is, főként oldaldobozok nélkül. Bár a motor nem véd az időjárás összes viszontagságától, de a csapadék és a hideg nagy részét valóban távol tartja a vezetőtől. A szerkesztőség bármely tagja ül is a BMW-re, elégedetten tapasztalhatja, hogy a rövid motormelegítés alatt kellemesen felhevül a nyereg és a két markolat is, így az RT műszerfalának alacsony külső hőmérsékletre figyelmeztető jelzéseit komolyan véve spórolhatunk időt a forgalomban.


Tesztnapló 2008/01
A KTM eddigi legmélyrehatóbb átvizsgálása nem véletlen, hiszen Mező kollégánk januárban ismét elindul, hogy a 990 Adventure-rel vegyen részt a III. Budapest-Bamako rallyn. Az osztrák gép tartóstesztje a sivatagban ér majd véget.

A KTM 990 Adventure csendesen pihengetve gyűjti az erőt a január 12-én elrajtoló III. Budapest-Bamako Ralira. Lapzártakor szervizbe vonult, ahol alapos ellenőrzésnek vetették alá. Friss olajat, új szűrőket, új láncot, lánckereket kapott, és általános átvizsgáláson esik át. A felsorolt cserék mind idő előttiek, normál hazai használat esetén még ráérnénk velük.

Tesztnapló 2008/01

Az eddig említett spontán leállásokon remélhetőleg segíteni fog a gyár által pontosan e hiba kiküszöbölésére tervezett új gyújtásprogram, amelyet a szerviz során feltöltöttek rá. Kilométerórája átlépte a 40 000-es határt.


Tesztnapló 2008/01
Melegben még egy bandita társasága is élvezetesebb, ezért a Suzuki GSF1250SA már kétszemélyes ruhafűtéssel van felszerelve. A sportgumikat nagy étvággyal fogyasztó motor hamarosan túrasport gumikat kap, hogy a teszt téli szakaszában is megfelelően tapadjon az úthoz. Így amikor nincs hó és jég biztosan útra kelünk a nyomatékos Suzukival.

Téli álom közeli állapotban teltek a Suzuki GSF1250SA Bandit napjai az elmúlt időszakban. Hátsó gumija az aktuális 28730-as kilométeróra-álláshoz érve ismét elkopott. Ez már a harmadik hátsógumi a motoron, így a sportos - ezért a hidegben még kevésbé tapadó - abroncs helyett legközelebb valamilyen túrasport gumit szereltetünk a Suzukira. Tesztmotorunk rövid látogatást tett a Thermoflash szervizében, ott a fellevegősödött rendszer a készülékhez adott légtelenítő palack segítségével, percek alatt működőképessé tették, és most kétszemélyes csatlakozóval látják el, hogy ne csak a vezető, de utasa is kellemesen érezze magát a Bandit nyergében tett téli kirándulásokon.



2009-12-07 21:41:58

Óh de gyönyörű gép mindegyik. A garázsban lenne hely mindnyájuknak

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár