hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tartósteszt-motorjaink 2007/12 A Suzuki DL 650 V-Strom megjárta Törökországot, Szíriát, Jordániát. A KTM 990 Adventure csak áhította a hasonló kalandokat, hiszen az elmúlt hónapban csak rövidebb túrákon használtuk.

Tesztnapló 2007/12
Alaposan felmálházva is jól teljesített a DL650-es. Bukócsöve megvédte eldőléskor
A Suzuki DL 650 V-Strom megjárta Törökországot, Szíriát, Jordániát. Ment 5 foktól 40 fokig hidegben és melegben, ment esőben, és ment porban. Fogyasztása tempótól függően 5-6,5 liter között volt. Ismét bebizonyosodott, hogy igénytelen, végtelenül megbízható gép, láncápoláson kívül nem kellett törődni vele, mindössze az út vége felé kellett másfél dl olajat utánatölteni. Ahhoz, hogy megpakolva a lecsökkent szabad magasság ne okozzon gondot, meg kell növelni a rugóstagok előfeszítését.

Miután a DL 650-es számára 6000 km-es szervizintervallumot ír elő a gyár - annak ellenére, hogy Olvasóinknak nem javasoljuk - a tervezetten 10 000 km-es útnak előrehozott olajcserével indult azzal a megkötéssel, hogy kulturált igénybevétel mellett legkésőbb 8000 km-nél le kell cserélnünk benne a kenőanyagot. Az indulás előtti szerviz során kikötötték a motormenedzsmentből a lambda szonda érzékelőjét, mert az út során nagyobb szakaszokon nem lehetett ólommentes benzint kapni, így a motor a legkisebb megtorpanás nélkül viselte a nem éppen korszerű üzemanyagot.

A Magyar Suzuki RT-től kapott kiegészítők remekül vizsgáztak a DL 650 V-Strom-on. A kartervédő ugyan lehetne valamivel filigránabb és formakövetőbb konstrukció, de egy-két köves szakaszon és járdára való felállásnál hasznosnak bizonyult, és a hétköznapi városi igénybevételre (járdázás) is üdvös használata.

Tesztnapló 2007/12
Akár egy kézzel, menet közben is jól állítható a V-Strom magasított szélvédője

A bukócső és a markolatvédő akkor vizsgázott jelesre, amikor a DL a járdáról az úttestre dőlt. A motor - borulása után - pontosan a hűtő magasságában sérült meg. A Suzuki gyári bukócsöve átgondolt konstrukció, és ha a kartervédőnél imént a formakövetést, és a filigránságot hiányoltuk, ennél nem lehet hiányérzetünk.

A motoros kezét szinte félkörben körbevevő masszív markolatvédő nem csak a mechanikai behatások, de a menetszél ellen is jó védelmet nyújt, mindemellett megóvta a kuplung és fékkarokat is a töréstől. A szélvédő-magasítót szintén bátran ajánljuk a túrázók figyelmébe. A mindössze 10 cm magas kiegészítő kb. 30 cm-rel följebb tereli a menetszelet, mint a DL 650 gyári szélvédője, ráadásul egyetlen kézmozdulattal nyitható föl, illetve csukható össze. Zavaró szélnyomással, bogárral így nem találkozik a motoros. A csomagtartó rendszer a motor hátsó felének védelmét is ellátja csúszás, borulás esetén, és - hogy eredeti funkciójáról is említést tegyünk - variábilis módon lehet rá csomagot, dobozt, táskát rögzíteni.

Tesztnapló 2007/12
A KTM a főváros közelében tölti hétköznapjait. Hamarosan ismét Bamakoba indul

A KTM 990 Adventure csak áhította a hasonló kalandokat, hiszen az elmúlt hónapban csak rövidebb túrákon használtuk. Egy ideje semmilyen meghibásodás nem zavarja a KTM-ezni vágyó életét, talán csak a lassan cserére szoruló hátsó gumiabroncs csorbítja az élvezetet. Most spórolni kezdünk a kilométerekkel, hiszen a motor lassan eléri a negyvenezer kilométeres határt és a táv hátralevő részét Mező Jánossal teszi majd meg, aki ismét részt vesz vele a Budapest-Bamako rallyn.

Tesztnapló 2007/12
Őszi motorozásaink kedvelt eszköze a BMW. A zord időjárás elleni védelme kiemelkedő

A szerkesztőség állandó tagjai osztoznak a BMW R 1200 RT-n, és amikor a szabadidő, illetve az időjárás engedi, kirándulni indulnak a nyergében. A túrákon egyre nagyobb szerep jut az ülés- és markolatfűtésnek, valamint az időközben az importőrtől tesztelésre kapott fűthető mellénynek. Ez utóbbi rugalmas vezetékkel kapcsolódik a műszerfalon kialakított tizenkét voltos csatlakozóhoz és a hosszú kábelnek hála akár az utas is viselheti. 

Tesztnapló 2007/12 Tesztnapló 2007/12
Fűthető mellény: a BMW gyári kiegészítői közül választottuk tartóstesztre fogott fűtőszálas mellényüket. Az R1200RT elektromos csatlakozójáról működtett ruhadarab két fokozatban állítható, így jól kiegészíti a motor meleg ülését és markolatát. A mellény kábele hosszú, ezért nem csak a vezető, de az utas is használhatja téli napokon.

Az RT beépített kényelmi extrái és a motoros kabát alatt viselhető elektromos ruhadarab is két fűtési erősséget ismer. Tapasztalataink szerint tíz fokig az alacsony fokozat megfelelő, míg hidegebb időben nem árt maximális fűtést kérni, úgy minden körülmények közt komfortos lehet az utazás a BMW nyergében. A nagytestű bajor útitárs Michelin Pilot Road típusú hátsó gumija harmincezer kilométer után másodszor is elkopott, így azzal megegyezőre cseréltettük a szervizben.

Tesztnapló 2007/12
 Csipős természete ellenére magyarországi túrákon használjuk a Triumph Daytonát

A Moldvai család jelentős szerepet vállalt az őszi kilométergyűjtésben. A Triumph 675 Daytona számlálója jelenleg 35860-at mutat, hála az egész Magyarországra kiterjedő hosszú túráiknak.
Moldvai Tibor kollégánk megszerette a Daytonát, így nem az angol sportmotort okolja az újabb rendszámtábla tartó törésért. Szerinte azt a rossz magyar utak és a keményre hangolt rugózás okozták. Ezúttal nem tűnt el a tábla, így némi drótozás után biztonságosan folytathatták az utat. A hátsó rugóstag nyomófokozati csillapításának lágyabbra állítása pedig segített javítani a 675-ös menetkényelmét. Időközben frissítették a Daytona motorvezérlő elektronikájának programját is, mert a magasan végződő kipufogó gázai szagot hagytak a vezető ruháján, ami az égési folyamat tökéletlenségére utalt. A jelenség nem szűnt meg, de enyhült. A műhelylátogatás óta gond nélkül fut a motor, bár a műszerfal motordiagnosztikai lámpája olykor nem alszik el az indítási öntesztet követően, illetve néha menet közben is kigyullad. A szerviz véleménye szerint a motor működését tekintve ártatlan probléma oka, hogy a kipufogó gyűjtőcsövébe épített elektronikus fojtószelep megakad, de ez nem teheti működésképtelenné a Triumphot.

Tesztnapló 2007/12
A Bandit gumiétvágya egyedülálló a tartósteszt motorok közt. Igaz, a sportos abroncsok mindig megfelelően tapadnak

Kevésbé eseménydús mostanában a Suzuki Bandit 1250 SA élete. Fejidomos big bikeunk túl a huszonnyolc ezredik kilométerén szintén Moldvaiéknál szolgál, és piros angol kollégájával közösen teljesíti a már említett hazai túrákat. Nem lepődtünk meg, hogy ismét hátsó gumit kell rajta cserélni, hiszen az harmadszorra is elkopott az eddig megtett kilométerek alatt. Fél távon túl tartunk a nagy Bandittel, és terveink szerint tiszta időben akár év végéig sem küldjük majd pihenőre az 1250-est. Felszereltettünk rá egy tanktáskába épített Thermoflash ruhafűtést. A motor hőjét hasznosító berendezés a végletekig kitolhatja a motorozható időjárás határait. Az elmés magyar fejlesztéssel szerzett első idei tapasztalataink kedvezőek, bár a szerkezet lapzárta előtt meghibásodott, nem fűt, így visszavittük a gyártóhoz.



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár