hirdetés
2009-01-26 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A Moto Guzzi V7 Classic, a Suzki B-King, és a Honda Transalp története folytatódik.


    Igaz, megígértük a forgalmazónak, hogy a Moto Guzzi V7 Classic sok krómozott alkatrészére való tekintettek csak addig használjuk az olasz retromotort, amíg nem sózzák az utakat, de mivel a november kegyes volt hozzánk, még sokáig lehetett használni. Amellett, hogy Égő Kata naponta tette meg vele a Budapest-Biatorbágy útvonalat, Paulovits Imre elutazott vele Prágába a cseh kollégákhoz.

 

    Az egyenes testhelyzetet eredményező viszonylag széles és hátra hajló kormány mellett már a 130-as tempó is fárasztó hosszú távon a Classicon, így felelős szerkesztőnk egy nagy tanktáskával oldotta meg a helyzetet. Mivel a Guzzi tankja műanyagból van, a mágneses táska nem rögzül rajta, hevederes megoldást kell alkalmazni. A többi poggyászt Paulovits Louis Speedbagbe csomagolta, amit a két kapaszkodónak köszönhetően jól lehet rögzíteni a hátsó ülésen. A hátsó lábtartókra támaszkodva olyan testhelyzetet lehet felvenni, hogy a tanktáska pont védi a felsőtestet a légnyomástól, így akár 160-as tempó is kényelmesen elviselhető, a kéthengeres eddig a sebességig jól bírja, nem erőlködik, a fogyasztás még ilyenkor sem haladja meg a 6 litert.

    A vissza úton folyamatosan esett az eső, a kardánhajtás mellett ez a Guzzinak nem okoz gondot. A klasszikus gép jól illett a prágai óvároshoz és a szépen rendben tartott kastélyokhoz, így még a hideg ellenére is szép őszi nosztalgiatúra sikeredett. Órájában jelenleg 3 100 km van.


B-King hátsó gumi csere: előtte - utána

    A Suzuki B-Kinggel egyetlen említésre méltó esemény történt az elmúlt időszakban: új hátsó gumit kapott. A gumikérdés sarkalatos pont a királynál, hiszen a 184 lóerős csodagép erejét valahogy kordában kellene tartani, és ennek alapfeltétele a megfelelő tapadás. A B-Kingről elterjedt, hogy túlságosan hamar elkoptatja a méregdrága 200-as hátsót, tréfálkoztak is velünk a gumiszerviznél „komoly” túramotorosok, hogy meddig tudnánk őket kísérni tartalék abroncs nélkül. Nos a válasz 10000 km, normál utcai használatnál (értsd gumifüstölés és egykerekezés nélkül) ennyit futott a Bridgestone BT-014 hátul, az első még mindig szinte tökéletes. A hidegre való tekintettel télire egy puhább keveréket választottunk, Dunlop Qualifiert, kíváncsian várjuk ennek mekkora az élettartama. Az új gumi egyébként szárnyakat adott a B-Kingnek, fényévekkel javult a kezelhetősége ahhoz képest, mint amikor szögletesre kopott hátsó volt rajta. Órája 22 500 km-t mutat.



    A Honda Transalp valóban hosszú túrán vett részt. Marokkóból hazafelé Barcelonában gazdát cserélt, és újabb felfedezőútra indult a Marokkóból megörökölt nagy mennyiségű poggyásszal és ismét csak két személlyel. Az Ibériai-félsziget belseje felé vette az irányt, egészen addig, míg a Sierra Nevada magasabban fekvő területeiről vissza nem űzte őt a hóesés a barátságosabb tengerpartra. Az út előtt gumicserén esett át, hiszen az életútja alatti második hátsó gumija is elkopott. Helyére ezúttal nem túl szerencsés választásként a Kenda CCC erősen terepre orientált hátsóját szerelték fel. A túrán kisebb balesetet szenvedett a motor, hiszen az egyik láncfeszítési kísérlet során a kerékanya meglazításához használt gyári kulcs eltörött, és a motor a jobb oldalára dőlt. A tank fényezése kis helyen megsérült, és elrepedt a jobb oldali műanyag idom. Valamikor ekkortájt derült ki, hogy érthetetlen módon elhagytuk a kontraanyával záródó láncfeszítő mechanizmus lengővilla-végi zárólemezét. Értetetlenül állunk az eset előtt, ugyanis egy jól meghúzott kontraanya elméletileg nem rázódhat le. Elképzelhető, hogy nem húzták meg a kerékcsere alkalmával, vagy ha mégis, akkor bármilyen furcsa is az eset, lerázódott. A Transalp jelenleg várja, hogy elolvadjon az első hóesés, hogy tovább róhassa az utakat. Órájában jelenleg 24 090 km van. Új információ vele kapcsolatban, hogy a Honda Hungary kérésére az eddig műszaki hibák szempontjából eseménytelen 25 000 – es teszttávot 40-, esetleg 50 000 km-re toljuk ki.






2009-11-26 12:59:00

Egyszer nekem is adhatna valaki egy Transalpot, ígérem, írok róla, meg fényképezem orrba - szájba !

2009-01-26 22:57:13

Tisztelet a Honda Hungary munkatársainak, jó jel, hogy bíznak a TransAlp legendás strapabírásában.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Suzuki B-King

Suzuki B-King

údaje

Hengerűrtartalom: 1,340 cm3

Max. teljesítmény: 184 LE (135 KW) 9,500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 146 Nm 7,200/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 260 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70ZR17 MC (58w)

Gumi hátul: 200/50ZR17 MC (75W)

Tengelytáv: 1525 mm

Hossz: 2,220 mm

Suzuki
Moto Guzzi V7 Classic 2008

Moto Guzzi V7 Classic 2008

údaje

Hengerűrtartalom: 744 cm3

Max. teljesítmény: 48 LE (36 KW) 6800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 55 Nm 3600/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es szimpla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 260 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/90–18

Gumi hátul: 130/80-17

Tengelytáv: 1449 mm

Végsebeség: 174 km/h

Moto Guzzi
Honda XL700V Transalp

Honda XL700V Transalp

údaje

Hengerűrtartalom: 680 cm3

Max. teljesítmény: 60 LE (44 KW) 7750/min-nál

Max. forgatónyomaték: 60 Nm 5500/min-nál

Fék elöl: 256 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 100/90-R19

Gumi hátul: 130/80-R17

Tengelytáv: 1515 mm

Hossz: 2250 mm

Végsebeség: 176 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár