hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tartósteszt-motorjainkról 2006/07 Bár egy kicsit esősen indul a nyár, de szorgalmasan pakoljuk a kilométereket tesztmotorjainkba.

Valahogy nem igazán akart eddig beindulni a motoros nyár, és ezt részben a tartósteszt motorjainkon is érezni. Valahogy lassabban gyarapodnak a kilométerek az esős időben.

A Honda Zoomer továbbra is zokszó nélkül szolgál Moldvai Tibornak a "hegyvidéki" Budapesten intézi vele elintézni valóit. 4040 kilométernél tart.

A Hyosung Aquila 250 a múlt néhány hetet a szervizben töltötte, és az esős napokon nem is igazán vágyott utána senki, mert a szabadság érzete ilyenkor inkább valahol bent, egy tető alatt érződik. A bukáskárokat rendbe hozták és elvégezték a 20 000 kilométeres szervizt rajta. Elméletileg végig bírták volna a gumik a 25 000 kilométeres távot, de mivel a lengyel kollégák kaptak hozzá egy garnitúra Continental Conti Blitz-et és megkérték hogy azt szereltessük fel, evvel a gumival folytatja a motor a maradék teszttávot. Jelenleg 19 600 kilométer van az órájában.

 Tartósteszt motorjaink 2006/07

A Hyosung GV 650 Aquilára két dolog jár: mi járunk rá, ha szaladni kell valahova, és nincs kedvünk a nagytestű a városban kissé nehézkes 1800-as Intruderrel billegni az autók között, valamint rájár a rúd is, hiszen másodszor szenvedett kisebb balesetet az Aquila. Ezúttal Erdély sáros, közismerten kátyús útjainak egyikén csúszott el. Kismértékben elhajlott a bukócső, amely ezúttal is megvédte magát a motortestet, elrepedt a már amúgy is repedt műanyagborító a tankon, és a tükör. A motor egyébként két hölgy alatt remekül állta a sarat - és ezt itt most tessék szó szerint érteni. Zokszó és probléma nélkül tette meg az utat Csíksomlyóig és vissza. Mindössze a kuplungkapcsoló makrancoskodott párszor, mert a nagy sietségben még nem lett kicserélve.
Erdély mellett volt a Bükkben, Hollóstetőn és az Őrségben is. Jelenleg hatezer kilométernél jár teszttávja.

Tartósteszt motorjaink 2006/07


A KTM SuperDuke 8800 kilométer után kapott egy új Metzeler Sportec M3 hátsó gumit, majd evvel Paulovits Imre elment a Metzeler napra az Euro-Ringre, és jóízűt motorzott vele. Tényleg erre a pályára való ez a motor, nem véletlenül ilyennel állította fel Talmácsi Gábor az ottani körrekordot. Aztán a szervizben utána néztek, honnan is jön az olajszivárgás. Miután kicserélték a baloldali motorfedél alatt a tömítést, teljesen szobatiszta lett megint a KTM. Ekkor a lánc-szettet is kicserélték. Majd főszerkesztőnk elment kedvenc szerpentinvadászával az Erzbergre, jól letolni Grillmayer Gábort, hogy miért "csak" harmadik lett az újságírók között a kéthengeres versenyen. Grillmayer az időjárással vett bosszút, Paulovits oda is, vissza is elázott.

Gábor Dániel motorozgatott ezután a SuperDuke-kal, és bejárta vele Somogy megyét. Jelenleg 27 400 kilométert mutat az óra, az első fékbetétek igen elvékonyodtak, kicseréltetjük őket. A fékhatáson semmi nem érezhető még mindig fenomenális.

A Suzuki GSR 600 leginkább Rozsos Ákos áldozata lett, szinte naponta motorozott vele Gyöngyös és Budapest között, de elkísérte a SuperDuke-ot Somogy megyébe, és Békés megyét is bejárta utassal. Nagyon kényelmes a 600-as naked bike, viszont rendkívül nagy a gumiháló fogyasztása. Mivel nincsenek csomagrögzítő kampók az ülés alatt, az indexekhez szokta lehúzni a hálót, de nagyon nehéz elkerülni, hogy a szál a kipufogó sugarába kerüljön, és ott elégjen. Maga a motor nagyon finoman és feltűnés nélkül működik, eddig 6600 kilométert tett meg, a hátsó Bridgestone BT 14-es gumi hamarosan cserére szorul.


Tartósteszt motorjaink 2006/07 A Suzuki Intruder M 1800-as népszerűsége számunkra is meglepő. Amerre járunk vele, csodájára járnak agresszív formájának, lendületes vonalainak, és nem utolsósorban a 240-es hátsó guminak. És persze híre ment a 125 lóerős teljesítménynek, valamint a 160 Nm-es nyomatéknak is. Mező szomszédja, aki megszokta már, hogy Mező a legkülönfélébb motorokkal jár haza, rohant utána, hogy hadd nézze már meg alaposabban ezt a body builder motort, mert ilyen erőtől duzzadó masinát még nem látott.
Népszerűsége lett a veszte Hollóstetőn, ahol a számtalan üléspróba egyike során álló helyben felborult. Mindössze két indexe bánta. A nem éppen könnyűsúlyú géppel igazán jó minőségű úton érdemes élményeket gyűjteni, a városi rossz aszfalton, szűk helyeken manőverezni meglehetősen munkás dolog. Hadd tegyük még hozzá, hogy sportos karaktere még olyan barátainknak is megnyerte tetszését, aki a pályanapok rendszere látogatója.
Jelenleg 4530 km-t mutat órája.

Tartósteszt motorjaink 2006/07

A Triumph Daytona 675 továbbra is nagyon népszerű tesztpilótáink köreiben, ezt is mutatja 9400 kilométeres óraállása. Paulovits Imre a Hungaroringen, és nem tudott betelni a háromhengeres teljesítményleadásával és a futómű kezességével. Aztán Moldvai Tibor kivitte Párizsba, hogy Kurucz György és Reisz János motoron tudja ünnepelni Bol d’Or győzelmük 50. jubileumát. Igaz, mindkét öreg róka már legalább 30 éve nem motorozott nagymotoron, mégis hamar megbarátkoztak az angol telivérrel. Főleg Reisz János szája ért végig két füléig, amíg a motorozhatott, és kétszer is hosszabbítást kért. Az egyik öröme, a másik szenvedése: a kis Párizsi kiruccanás Moldvainak közel 3000 kilométer esőben töltött motorozást jelentett. A kevés napos kilométer viszont kárpótolta. Meglepő, hogy a Pirelli Dragon Supercorsa még mindig bírja, igaz, lassan cserére szorul.

Miután Moldvai Tibor egyetlen nap alatt bejáratta a Yamaha FZ1 Fazert, Paulovits Imre elmotorozott vele a Moto Guzzi Norge és a Bimota DB6 tesztjeire. Igen kellemes utazó társ a nagy Fazer, a hatalmas táskával, amibe két komplett motoros ruházat talált helyet a fotózásokra. Még így felpakolva is nyugodt volt a motor akár még 180-as autópályatempó mellett is, a szélvédelme is pont eddig a sebességig jó. Közben esőruha tesztre is bőven idő, a hatalmas alpesi zivatarban a Spidi Admiral overall (már maga vízálló) és a Bering esőruha kombinációja rendkívül hosszú ideig teljesen száraz maradt. Mindössze amikor az esőkabát magas nyakát összefogó tépőzár nem lett elöl rendesen összehúzva, akkor ázott el a pilóta mellkasa. Ilyen apróságok számítanak.

Ezután Kovács Patrik barangolt a nagy Fazerrel Magyarországon, jelenleg 6200 kilométer van benne, sajnos a jövő héten át kell adjuk a cseh, majd a lengyel kollégáknak.

 



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár