hirdetés
2009-03-26 , Írta: Égő Katalin
Bookmark and Share

hirdetés

„Tikk, tikk, tikk, tikk” – kattogva figyelmeztet a hang, hogy még villognak az irányjelzőim. Az ódivatú megoldással az első kikanyarodásnál szembesültem. – „Ja persze, tolni, nem nyomni! Olcsó, hisz tajvani ez is, mire számíthatnék?” - Bármily hihetetlen, csupa jóra.

A Mio 50-et nem a tesztoszteron hajhász macsók választják. Ők inkább csak vágyakozva füttyentenek a helyes kis robogón elsuhanó lányok után. A klasszikusan gömbölyded, lövedékforma külsőt aprólékosan megtervezett részletek teszik igényessé. Varrott ülése kétszínű műbőrből készült, ugyanígy kétszínű a fényezés is, a fekete idomok még elegáns, kék metál szemcséket is kaptak. Imitt-amott feltűnnek krómozott alkatrészek, pl. a hátsó kapaszkodókeret, ami utas szállítás híján inkább a motor mozgatását, illetve középtámaszra emelését segíti. Igazán zseniális megoldás a krómkerettel szegélyezett csepp formájú bura, amivel a komplett műszeregységet letakarták. A tankbetöltő fedelének nyitása is külön produkció, egy röpke bemutató a suli előtt, és garantáltan a társaság középpontjába kerülünk. A gyújtáskapcsolóban balra fordítva a kulcsot a tanksapka egy rugós mechanizmus segítségével önálló életre kellve kiugrik a helyéről. Az extrák sora ezzel még nem ért véget! A Sym szakemberei tudják, hogy egy robogó esetében igen nagy figyelmet kell szentelni a biztonságra. Erre mindjárt két megoldást is beépítettek a Mióba. Az egyik – erre már láttunk példát néhány Suzukinál – hogy a gyújtáskapcsoló nyílását elreteszelhetjük, amivel elkerülhető, hogy csavarhúzóval megrongálják a zárat. A másik a beépített „mechanikus immobilizer”, azaz van egy rejtett kapcsoló a motorban (nem mondom el, hogy hol), amivel blokkolható a motor indítása, akár van nálunk kulcs, akár nincs. Arra elég hatásos, hogy megakadályozza a tolvajokat abban, hogy azonnal rápattanjanak, és elmotorozzanak a masinával.


Sym Mio 50 - Igazi csajrobogó

A gombnyomásra induló – szükség esetén van berugókar is - négyütemű motor teljes bemelegedés után van elemében. Álló helyzetből indulva nem kell noszogatni, a hasonló kategóriás távol-keleti társaknál dinamikusabban lendül útjára. Egészen 30-ig tart a gyorsulás, itt kicsit megszedi a vámot az indulásnál tapasztalt robbanékonyságért cserébe, de aztán megint nekiered, 63 km/h-s végsebességével túlteljesítve a kategória szabályai adta lehetőségeket. Utazósebessége belvárosi zsúfolt forgalomban, vagy kisebb településeken bőven elég, a gyorsabb forgalmú, többsávos utakat azonban jobb vele elkerülni. A gyártó adatai szerint 40 km/h-s folyamatos haladás során 1,9 literrel beéri 100 km-enként. Erre ritkán van lehetőség, de a Mio 2,5 literrel letudja a dinamikus kigyorsításokat, és a gyakori indulást, megállást is. A kicsi, könnyű test jól manőverezhető. Ülése meglepően alacsony, a legapróbb termetű hölgyrobogósnak sem gond nyergéből a telitalpas lábletétel, cserébe a lábtér kissé szűkös. Kicsi, 10”-es kerekeire duci gumikat szereltek, a jól csillapító futóművel és a vastagon párnázott üléssel megtámogatva egész jól átevickél a toldozott-foldozott utcákon is. Fékezéskor az első tárcsa keményen megállítja, a hátsó ugyan dob, de ahhoz a tempóhoz, amit egy SYM büntetlenül képvisel, megfelelő.


Szép megoldások

Összegzés: A Mio igazi csajrobogó, ideértve a kifejezés minden pozitívumát. A vertikális kihívásokkal küzdő motorosoknak épp annyira jó, mint akik szeretik a jópofa megoldásokat. Hasonlóan kiváló arra is, hogy az első robogós tapasztalatainkat megszerezzük vele. Remek választás, ha nem szeretnének túl sok pénzt fektetni egy olyan hobbiba, ami ki tudja, bejön-e a jövőben. De a Sym Mióval be fog jönni.

Előnyök:
  • Barátságos vételár
  • Csinos megjelenés
  • Sok kellemes extra
  • Kedveli a gyors kanyarokat

Hátrányok:

  • Indexkapcsoló működése
  • Szűk lábtér
  • Kelleténél jobban előre lejtő ülés

Címkék:  sym , mio 50 , villámteszt


2009-11-26 12:39:08

Elég "személyreszabott"-nak tűnik a lábtér. Úgy értem, bizonyos testmagasság, vagy lábhosszúság fölött jobb, ha zsebre teszi az ember, máshol úgysem fér.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Sym Mio 50

údaje

Hengerűrtartalom: 49,5 cm3

Max. teljesítmény: 4 LE (1,4 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 3,7 Nm 6500/min-nál

Fék elöl: 160mm mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 95 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 3,5-10-42 J

Gumi hátul: 90/90-10-50J

Tengelytáv: 1170 mm

Hossz: 1710 mm

Végsebeség: 50 km/h

Egyéb márka
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár